Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 03 jul 2014 19:47

iCanjan schreef:
JWi schreef:@ de klagers voor lange wacht tijden
ik zelf heb ook moeten wachten. Het heeft geen nut te klagen en te schreeuwen. Ze doen wat ze kunnen.

Daar komt bij: je weet het en/of had het kunnen weten dat er vertraging kan ontstaan.
Je hebt bewust gekozen voor Canyon (prijs kwaliteit cq voor een dubbeltje op de eerste rang)
als het dan even tegen zit moet je niet zeiken. dan had je maar meer moeten betalen en/of bij de plaatselijk fietsboer moeten bestellen.

je krijgt waar je voor betaald (een top fiets met top onderdelen) het kan zijn dat de levertijd daar door in gedrang komt. dat is het gevolg van een goedkope fiets met top onderdelen.

de servies is zeer goed. wanneer er iets is regelen zij het voor je.

dus samenvattend: stop nu eens met dat geklaag. je krijgt een top fiets voor een lage prijs (om de klagers al vast voor te zijn het gaat hier om een prijs kwaliteit verhouding)
als je nu ook nog een gegarandeerde top levering wil, kies dan een showroom model.
Als je wilt blijven klagen open dan een eigen forum !!

De reden van schrijven is dat ik het een beetje beu ben iedere dag dat gezeik te moeten lezen. ik wil graag iets lezen over Canyon maar dat wordt nu vertroebeld door alleen maar gezeik.

Alvast bedank voor het opnieuw terug brengen on topic:
"Canyon levert geweldige fietsen" 8-)
Goed verhaal.
Dacht het niet, eerder een beetje belachelijk verhaal. Als je een bestelling plaatst krijg je een leveringsdatum, bij een frameset kan die zelfs enkele maanden bedragen. Geen enkel probleem mee. Waar ik echter wel een probleem mee heb is dat die leveringsdatum tot wel 2 maanden achteruit kan gaan terwijl diezelfde frameset als complete fiets op voorraad is. Dat is een gebrek aan respect voor klanten die al heel vroeg een bestelling plaatsten. Prijs/kwaliteit heeft daar hoegenaamd niets mee te maken, je hebt een afspraak en die wordt niet nageleefd, punt! En dan dat ze doen alles wat ze kunnen is onzin want de complete fietsen leveren ze wel uit.

Benieuwd hoe JWi zou reageren als hij bij de slager in de rij staat om 1 kg kipfilet maar vervolgens moet wachten eer de klanten die een steak willen bediend zijn en de opmerking krijgt dat hij niet moet zeiken want dat die kipfilet wel heel erg lekker en gezond is voor heel weinig geld.

Voor de duidelijkheid: de mijne is eindelijk geleverd! Heb hem gemonteerd en het wachten is de moeite waard gebleken, wat een racemachientje! Fotootjes komen er vanavond nog aan.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
JWi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:13

Gebruikersavatar JWi 03 jul 2014 19:55

waarom weet je nu al dat hij na bv 28 dagen fietsen terug moet??
heb een beetje vertrouwen wat je gaat kopen.

na twee keer fietsen weetje wel of de maat goed is.

en neem van mij aan........ 1 keer op een Canyon en je wilt niet meer terug :lol: :lol: :lol:
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

jimmycr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:29

jimmycr 03 jul 2014 20:03

JWi schreef:waarom weet je nu al dat hij na bv 28 dagen fietsen terug moet??
heb een beetje vertrouwen wat je gaat kopen.

na twee keer fietsen weetje wel of de maat goed is.

en neem van mij aan........ 1 keer op een Canyon en je wilt niet meer terug :lol: :lol: :lol:
en toffe job bij canyon ? :-)

Gebruikersavatar
JWi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:13

Gebruikersavatar JWi 03 jul 2014 20:03

@ ijzerenbriek.
ik snap best wat je bedoeld en ik heb mij toen ook niet heel happy gevoeld (ik heb uiteindelijk 4,5 maand moeten wachten)

MAAR, het concept wat canyon hanteert is gebaseerd op massa stuks en geen maatwerk.
dat betekend dus dat bepaalde modellen en samenstelling eerst worden verwerkt voor dat jij en ik aan de beurt zijn.
daarom zeg ik ook het zelfde als jouw voorbeeld bij de slager.
ik betaal voor een goed stuk vlees wat ik zelf kan kiezen. dan mag je verwachten dat de steak niet voor gaat. maar als ik naar de kiloknaller ga, loop ik het risico (de besparing op kosten moet ergens vandaan komen) dat ik later aan de beurt ben.

JW
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

Gebruikersavatar
JWi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:13

Gebruikersavatar JWi 03 jul 2014 20:08

@jimmycr
:lol: :lol: :lol:
nee ik werk in de bouw en milieu adviezen
:lol: :lol: :lol:

ik reageerde na een paar weken frustratie over dit onderwerp vandaar
:twisted: :twisted:
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 jul 2014 20:20

B. Banner schreef:
Defected1981 schreef:Afbeeldingziezo dat is de nieuwe aeroad
Mooi!
Had ik twaalf pagina's terug ook al gepost 8-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 03 jul 2014 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 03 jul 2014 20:21

JWi schreef:@ ijzerenbriek.
ik snap best wat je bedoeld en ik heb mij toen ook niet heel happy gevoeld (ik heb uiteindelijk 4,5 maand moeten wachten)

MAAR, het concept wat canyon hanteert is gebaseerd op massa stuks en geen maatwerk.
dat betekend dus dat bepaalde modellen en samenstelling eerst worden verwerkt voor dat jij en ik aan de beurt zijn.
daarom zeg ik ook het zelfde als jouw voorbeeld bij de slager.
ik betaal voor een goed stuk vlees wat ik zelf kan kiezen. dan mag je verwachten dat de steak niet voor gaat. maar als ik naar de kiloknaller ga, loop ik het risico (de besparing op kosten moet ergens vandaan komen) dat ik later aan de beurt ben.

JW
Blijf niet akkoord hoor. Bottom line voor mij is het niet naleven van de afspraak. En 2000€ voor een frameset is nu ook niet niks hé.

Maar volg je wel dat het het wachten waard is, rest van de onderdelen ook op gelet en hij is o zo licht en bovenal mooi. Eerste rit is voor dit weekend, nog klein probleempje met de klemming van Reynolds remblokken in Campa houders oplossen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 03 jul 2014 22:05

Wat een top combi. Canyon, Dura-ace en zipp. Bekend wat deze fiets gaat kosten?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16124
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jul 2014 22:23

ijzerenbriek schreef: Blijf niet akkoord hoor. Bottom line voor mij is het niet naleven van de afspraak.
Ook mijn idee.
Een leverancier, in dit geval Canyon, geeft zelf een leveringsdatum op.

Dan moet deze zich daar maar aan houden ook.

Dat heeft niets te maken met het bedrijf systeem, lokale FM, al dan niet op stock.

En dat heeft ook niets te maken met lage of hoge kostprijs, lage of hoge kwaliteit, zelfs niet met de beste prijs/kwaliteit.

Als je een datum opgeeft moet je je daar aan houden, dat heet respect tegenover je klant.

Niet tegen staande dat zijn het gewoon ook mooie fietsen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jul 2014 23:56

+1. Ik volg deze discussie al een tijdje maar prijs/kwaliteits argumenten staan los van het (m.i) willens en wetens niet nakomen cq. foutief opgeven van leverings termijnen. Dat is gewoon niet correct, en zou voor mij een reden kunnen zijn geen canyon te kopen. Overigens een zéér hypothetisch standpunt, want ik ben een tevreden (Taiwan-) Gios rijder ;)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 04 jul 2014 07:52

En zo zijn alle bijdragen tot in het oneindige telkens weer herhaald......zucht.
Laten we het nu over alle fietsenmakers gaan hebben die hun afspraken niet nakomen :x

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 04 jul 2014 08:12

iCanjan schreef:Wat een top combi. Canyon, Dura-ace en zipp. Bekend wat deze fiets gaat kosten?
+1, ben ik ook wel benieuwd naar. Dura ace, zipp, canyon prijs 4999 ?

Plaats reactie