Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
15 dec 2025 12:00
Sulla schreef: ↑15 dec 2025 10:46
Ramon73 schreef: ↑14 dec 2025 19:03
Welke kilometerstand per jaar zien we als "veel"?
Vanmiddag moeten lachen met iemand van 42 die veel fietst. 2000km per jaar.
Ik kom dit jaar eerlijk gezegd ook niet veel verder dan 2000 km (die ik gelogd heb). En nee, dat vind ik niet veel en is uiteraard ook niet echt veel. Maar als je een druk schema hebt, die hoge snelheden/lange afstanden gewoon niet haalt, of op wat voor manier dan ook met veel pijn en moeite die 2k haalt dan mag je dat van mij gewoon 'veel' noemen.
Alles is relatief.
Sta zelf bijvb 3 avonden in de week op het hockeyveld als trainer (2x) en speler (1x) en op de zaterdag sta ik te coachen.
Dan schiet het fietsen gewoon niet op, en mag ik niet eens klagen over die 2000 km.
Dat herken ik, ik heb ook een tijd langs 's lands hockeyvelden als coach doorgebracht. Mijn kinderen zijn inmiddels gestopt en doen andere dingen en zijn zo oud inmiddels dat pa niet meer mee hoeft. Dat scheelt een hoop. Voor mij hielp het wel vroeg in de ochtend te sporten voordat ik op pad moest. Daarna kwam het er meestal niet meer van.
En inderdaad, alles is relatief. 2000 is voor sommigen veel, 40000 is voor sommigen weinig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Sulla
- Forum-lid
Sulla
15 dec 2025 12:15
rikkert schreef: ↑15 dec 2025 12:00
Sulla schreef: ↑15 dec 2025 10:46
Ramon73 schreef: ↑14 dec 2025 19:03
Welke kilometerstand per jaar zien we als "veel"?
Vanmiddag moeten lachen met iemand van 42 die veel fietst. 2000km per jaar.
Ik kom dit jaar eerlijk gezegd ook niet veel verder dan 2000 km (die ik gelogd heb). En nee, dat vind ik niet veel en is uiteraard ook niet echt veel. Maar als je een druk schema hebt, die hoge snelheden/lange afstanden gewoon niet haalt, of op wat voor manier dan ook met veel pijn en moeite die 2k haalt dan mag je dat van mij gewoon 'veel' noemen.
Alles is relatief.
Sta zelf bijvb 3 avonden in de week op het hockeyveld als trainer (2x) en speler (1x) en op de zaterdag sta ik te coachen.
Dan schiet het fietsen gewoon niet op, en mag ik niet eens klagen over die 2000 km.
Dat herken ik, ik heb ook een tijd langs 's lands hockeyvelden als coach doorgebracht. Mijn kinderen zijn inmiddels gestopt en doen andere dingen en zijn zo oud inmiddels dat pa niet meer mee hoeft. Dat scheelt een hoop. Voor mij hielp het wel vroeg in de ochtend te sporten voordat ik op pad moest. Daarna kwam het er meestal niet meer van.
En inderdaad, alles is relatief. 2000 is voor sommigen veel, 40000 is voor sommigen weinig.
ah een collaga
Dat coachen/training geven gaat best tijd in zitten, zeker wanneer het echt coachen wordt ipv slechts 'kleuterleider' spelen, en ook de coach zelf zijn huiswerk moet gaan doen, om die kinderen echt met een idee het veld in te sturen.
Anyway, niet voor niets dat mijn jaarrecords qua afstand uit 2020 en 2021 kwamen. Toen lagen de teamsporten grotendeels op hun gat.
-
synapse
- Forum-lid
synapse
16 dec 2025 10:29
Ik vind 20.000 kilometer per jaar echt heel veel en ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen.
En al helemaal niet toen mijn kinderen klein waren en ik gemiddeld 50 uur per week werkte.
Dat is per week bijna 400 kilometer. Met een gemiddelde van 30 kilometer per uur ben je dan 13 uur aan het fietsen, week in, week uit.
Nu heb ik inmiddels veel meer tijd maar de 30 km/u haal ik bij lange na niet. En de 20.000 kilometer al helemaal niet!
Uiteraard veel respect voor hen die het wel lukt
Courir c'est mourir un peu