Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

fructus
Forum-lid

fructus 23 jul 2010 15:50

@torro

Jij bent dus ook een Giro-fan?

Ik word warmer van de Giro, dan van de Tour. Is ook altijd jammer dat de toppers van de Giro in de Tour geen potten meer breken. Maar dat zegt veel over de Giro.

OT:
Als je de Tourmalet zo laat brengt, kun je niet veel verschil meer verwachten. Iedereen heeft gespaard voor die dag en er is dus geen verrassing meer mogelijk.

Oja en: Go Andy in de tijdrit!
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

eelcoz

eelcoz 23 jul 2010 16:04

In mijn ogen zijn de wat teleurstellende bergetappes te wijten aan het parcours en aan de defensieve opstelling van veel ploegen. Zo'n etappe als afgelopen dinsdag raakt eigenlijk kant noch wal. Het is een belediging voor die prachtige cols om ze in het begin van de etappe te stoppen en dan weer fijn 40/50 km bergaf/vlak naar de finish. Vrij logisch dat er dan nauwelijks aangevallen wordt. Vorig jaar zaten er ook enkele van zulke etappes in. Daarnaast vind ik dat sommigen ploegen wel erg afwachtend rijden. Menchov gaf afgelopen woensdag al aan dat hij niet van plan was om aan te vallen, terwijl hij zich heel erg sterk voelde. Dat vind ik jammer. Waarom niet demarreren aan de voet van de Tourmalet om Sanchez te passeren in het klassement. Alles is gericht op consolidatie van de positie. Begrijp me niet verkeerd, Rabobank rijdt een goede Tour (qua klassement), maar het is af en toe wel slaapverwekkend.

ukkie
Forum-lid

ukkie 23 jul 2010 16:06

Bleek schreef:Anti climax? Kunnen Andy en Contador er wat aan doen dat ze elkaar niet er af kunnen rijden :S

Overigens had Andy wel even moeite op bij Contador in het wiel te komen toen deze aanviel.

Andy is gewoon duidelijk de mindere van de 2, dat plaagstootje was haast vernederend van Contador.De beste rijder gaat gewoon de tour winnen en gelukkig is dat Contador.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 jul 2010 16:45

Als je uit het wiel demarreert dan heb je altijd enige voorsprong voordat de op kop rijdende renner kan reageren. Op de baan zitten de sprinters elkaar voortdurend te beloeren met over de schouder kijken maar dat kan je op een beklimming niet voortdurend doen. Contador kan enorm goed versnellen maar hij kon ook nooit echt wegkomen van Schleck die goed reageerde en weer bij hem kwam. In de klim ontlopen die 2 elkaar weinig of niets.
Contador is een completere renner met een betere tijdrit in de benen. Dat zullen we zaterdag wel zien! Die zal ook wel meer dan 5x de TdF winnen tenzij er nog een ander fenomeen verschijnt .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

madhill
Forum-lid

madhill 23 jul 2010 18:52

Gaaap!
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 23 jul 2010 19:00

Madhill schreef:Gaaap!

+1 Geef mij morgen maar...

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 23 jul 2010 19:18

tja de tour, laten we eerlijk zijn met de Giro zijn we gewoon verwend en moeten het nu al drie weken doen met een slap aftreksel.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

eelcoz

eelcoz 23 jul 2010 19:42

Het wordt wel wat voorspelbaar met die draaideurcrimineel.

@Madhill: Het grootste deel van de etappe niet gekeken, maar ik begrijp dat ik niks gemist heb?

madhill
Forum-lid

madhill 23 jul 2010 19:52

eelcoz schreef:Het wordt wel wat voorspelbaar met die draaideurcrimineel.

@Madhill: Het grootste deel van de etappe niet gekeken, maar ik begrijp dat ik niks gemist heb?

Nee zeker niets gemist. Eén lange weg, groepje vooruit, ingelopen en een sprint.:)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

trannel
Forum-lid

trannel 23 jul 2010 20:28

dijkjes schreef:tja de tour, laten we eerlijk zijn met de Giro zijn we gewoon verwend en moeten het nu al drie weken doen met een slap aftreksel.

Hmm kan zijn dat de Giro spannend is, maar het is nog geen Tour. Als Mensjov de Giro wint en een paar weken later 50e wordt in de Tour, wordt hij niet meer gewaardeerd. Dat zegt genoeg.

eelcoz

eelcoz 23 jul 2010 20:31

Trannel schreef:
dijkjes schreef:tja de tour, laten we eerlijk zijn met de Giro zijn we gewoon verwend en moeten het nu al drie weken doen met een slap aftreksel.

Hmm kan zijn dat de Giro spannend is, maar het is nog geen Tour. Als Mensjov de Giro wint en een paar weken later 50e wordt in de Tour, wordt hij niet meer gewaardeerd. Dat zegt genoeg.

De Tour is een groter evenement, dat is waar. Meer media-aandacht, dus belangrijker voor de ploegen en renners etc. Echter voor veel wielerliefhebbers is de Giro veel interessanter om te volgen. De Tour is echt een slaapverwekkende vertoning vergeleken bij de Giro de laatste jaren.

teutoon
Forum-lid

teutoon 23 jul 2010 22:14

De Tour heeft renners zoals Gilbert en Vino nodig, steilere klimmen zoals de Mont du Chat en de Puy de Dome.

Plaats reactie