Ervaringen met Aliexpress wielen
-
michiel831
- Forum-lid
Ja ik kan vandaag opzoeken wat een setje vandaag kost.
Maar ik kan niet opzoeken wat hetzelfde setje gisteren of volgende week kost.
Dus als er vandaag een set van 500euro naar 350euro afgeprijsd word aangeboden
Is het interessant om te weten of het setje vorige maand 500, 350 of zelfs maar 300euro koste.
Natuurlijk veranderen prijzen en zelfs China zal onderheven zijn aan inflatie.
Maar door een aantal historische prijzen te weten kan je een trend waarnemen. En kan je dat als ankerpunt gebruiken om te beoordelen of je daadwerkelijk een deal hebt. Of dat prijzen kunstmatig zijn geboost om daarna te gaan adverteren met een soort fopkorting.
Mijn bedoeling was overduidelijk. Maar het enige wat overduidelijk lijkt is dat je het niet kan of wil begrijpen.
Is het interessant om te weten of het setje vorige maand 500, 350 of zelfs maar 300euro koste.
Maar door een aantal historische prijzen te weten kan je een trend waarnemen. En kan je dat als ankerpunt gebruiken om te beoordelen of je daadwerkelijk een deal hebt. Of dat prijzen kunstmatig zijn geboost om daarna te gaan adverteren met een soort fopkorting.
Mijn bedoeling was overduidelijk. Maar het enige wat overduidelijk lijkt is dat je het niet kan of wil begrijpen.
-
scottpch64
- Forum-lid
Wanneer je dan denkt dat de prijs goed is, dan toeslaan!
Je kan wel elke dag kijken hoe die prijzen fluctueren, een glazen bol heb je niet om te zien wat de prijs volgende week is...
Wat ik wel weet is dat sinds ze exporteren vanuit Polen, de prijs voor een wielset zo'n €50,- omhoog is gegaan, op gezette tijden hebben ze wel kortingsacties en dat dezelfde wielen bij tal van aanbieders te koop staan die allen een andere prijs hanteren.
Ga dus voor de goedkoopste aanbieder...
Je kan wel elke dag kijken hoe die prijzen fluctueren, een glazen bol heb je niet om te zien wat de prijs volgende week is...
Wat ik wel weet is dat sinds ze exporteren vanuit Polen, de prijs voor een wielset zo'n €50,- omhoog is gegaan, op gezette tijden hebben ze wel kortingsacties en dat dezelfde wielen bij tal van aanbieders te koop staan die allen een andere prijs hanteren.
Ga dus voor de goedkoopste aanbieder...
Het staat jou natuurlijk altijd vrij om bijvoorbeeld 'dagelijks' de prijs van de door jou begeerde wielset in een Excelsheet bij te houden om daaruit na verloop van tijd de trend daarvan te bekijken of de op dat moment aangeboden "Black FRiday" prijs valide is.michiel831 schreef: ↑27 sep 2025 20:59 Ja ik kan vandaag opzoeken wat een setje vandaag kost.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Csc 24 mei jl 45x28, 298,99 euro inclusief verzenden.
Prijzen lijken dagkoersen. Algoritmes bepalen mogelijk ook de prijs afhankelijk van het aantal clicks, dat jij doet. Meer clicks kan ook leiden tot een hogere prijs of lagere prijs. Blijft lastig, wanneer te kopen. Kwaliteit tot nu toe goed. Vond wel een beetje lastig om ze te laten ploppen. Uiteindelijk met zeepsop gelukt.
Prijzen lijken dagkoersen. Algoritmes bepalen mogelijk ook de prijs afhankelijk van het aantal clicks, dat jij doet. Meer clicks kan ook leiden tot een hogere prijs of lagere prijs. Blijft lastig, wanneer te kopen. Kwaliteit tot nu toe goed. Vond wel een beetje lastig om ze te laten ploppen. Uiteindelijk met zeepsop gelukt.
Welke naven ?? Want daar zit heel erg veel verschil in , zowel qua prijs en gewicht !Cupie24 schreef: ↑30 sep 2025 12:07 Csc 24 mei jl 45x28, 298,99 euro inclusief verzenden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
scottpch64
- Forum-lid
De goedkope zwaardere naven!
Dtswiss180
Goedkoop niet ceramisch, maar draaien prima. Heb hier ook de andere kant van het spectrum hier hangen. En dan nog iets er tussenin. Factor gewicht heb ik door de jaren heen los gelaten, maar als hoofdset kan dat wel een rol spelen. Op het oog ziet de set er goed uit, maar in het achterhoofd speelt toch of dat allemaal wel kan voor 300 euro. Zag bij mantel afgelopen weekend echter dat zij ook sets van elitewheels verkopen, toch ook ooit gestart bij alie.
Goedkoop niet ceramisch, maar draaien prima. Heb hier ook de andere kant van het spectrum hier hangen. En dan nog iets er tussenin. Factor gewicht heb ik door de jaren heen los gelaten, maar als hoofdset kan dat wel een rol spelen. Op het oog ziet de set er goed uit, maar in het achterhoofd speelt toch of dat allemaal wel kan voor 300 euro. Zag bij mantel afgelopen weekend echter dat zij ook sets van elitewheels verkopen, toch ook ooit gestart bij alie.
Elitewheels zit nog steeds volop op Ali hoor. En daar hebben ze meer keuze dan op hun eigen site.
Ik heb net m'n 4de setje Ali wielen gekocht (2x Elite, 2x CSC) en op de voorgaande drie toch flink wat probleemloze km's gezet.
Laatste CSC setje weegt 1320 gram. 380 euro betaald (normaal 330 maar XDR body was nog eens 40-50 euro).
Ik heb net m'n 4de setje Ali wielen gekocht (2x Elite, 2x CSC) en op de voorgaande drie toch flink wat probleemloze km's gezet.
Laatste CSC setje weegt 1320 gram. 380 euro betaald (normaal 330 maar XDR body was nog eens 40-50 euro).
54t ratchet, hun eigen versie.
Tegenwoordig hebben ze altij dook voorraad in de EU Liggen.
Mijn setje koste:
Subtotaal €443.69
Verzending Gratis verzending
AliExpress-coupon -€60.00
Totaal €383.69
Heb ook zo'n DT Swiss kloon op m'n Elitewheels zitten, en zij beweren dat alles uitwisselbaar is met onderdelen van DT Swiss. Op die wielen heb ik toch al een 15.000 km denk ik. Nog steeds probleemloos.
Tegenwoordig hebben ze altij dook voorraad in de EU Liggen.
Mijn setje koste:
Subtotaal €443.69
Verzending Gratis verzending
AliExpress-coupon -€60.00
Totaal €383.69
Heb ook zo'n DT Swiss kloon op m'n Elitewheels zitten, en zij beweren dat alles uitwisselbaar is met onderdelen van DT Swiss. Op die wielen heb ik toch al een 15.000 km denk ik. Nog steeds probleemloos.
Is hun eigen versie de D272 naaf ? Mijn CSC wielen met D272 naaf zijn in ieder geval DT Universeel. Gisteren een MSR ( Micro Spline Road ) body gemonteerd van DT Swiss, en dat was een perfect fit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Deze vraag van vorige week blijft nog even staan.BTL schreef: ↑26 sep 2025 07:23 Ik ben op zoek naar een setje carbon wielen die ik voor zowel gravel als cross kan gebruiken. Graag 25mm breed en goede naven. Ze worden gebruikt als 2e wielset voor de gravelfiets bij modder en als setje voor de cross.
Zo hoef ik niet steeds banden te verwisselen.
Iemand tips? Zit op marktplaats te kijken naar zipp 303 of dt swiss grc, maar die prijzen zijn 2e hands nog hoger dan een nieuw setje uit China.
Ben niet zo bekend met het kopen van fiets spullen via AliExpress.
Heb dit topic al wel een beetje gelezen, zie veel over elitewheels en csc. Maar misschien heeft iemand ervaring met een setje voor de gravel/cross?
Is er iemand die ervaring heeft met bijv. CSC gravel/cross wielen?