Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4815
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 mar 2024 19:35

Zoals ik al eerder zei, de domesticatie van het noodlot gaat steeds verder in het opzet 'maakbaarheid van de mens'.
Keuzevrijheid en verantwoordelijkheid verdwijnen.
Blijkbaar staan veel mensen daarvoor te springen omdat ze niet bereid zijn de consequenties van hun keuzes te aanvaarden.
Hoewel het niet zozeer de renners zelf zijn die vragende partij zijn (zie interview met oa Mohoric), het zijn de 'deugers' die hierop aansturen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16410
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2024 20:08

Als de sponsors gebruik maken van hun keuzevrijheid om niet meer te investeren in dood en verderf als vermaak, moet "het product" zichzelf aanpassen. Het individu dat stijf staat van de adrenaline gaat dat niet doen. De sport heeft zich verenigd in een bond. Het is vrij logisch dat het daar op de agenda staat.

Keuzevrijheid wordt overschat en "deugen" is zeker niet voorbehouden woke figuren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16410
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2024 20:13

On topic: pechdagje Lotto vandaag, 2x net niet. Met name van Gils maakte toch wel indruk op die laatste muur.
Campagnolo Ultra Dork

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 30 mar 2024 21:49

Ik ben benieuwd wat Fem van Empel morgen brengt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16138
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mar 2024 22:26

De snelheid van de fietsen moet mechanisch/elektronisch beperkt worden tot 45 km/u.
Als dat niet kan, alle afdalingen zou men kunnen neutraliseren.

Binnen enkele dagen is het 1 april, het zou zomaar "nieuws" kunnen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4815
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 mar 2024 22:37

Ernie C. schreef: 30 mar 2024 20:08 Als de sponsors gebruik maken van hun keuzevrijheid om niet meer te investeren in dood en verderf als vermaak, moet "het product" zichzelf aanpassen. Het individu dat stijf staat van de adrenaline gaat dat niet doen. De sport heeft zich verenigd in een bond. Het is vrij logisch dat het daar op de agenda staat.

Keuzevrijheid wordt overschat en "deugen" is zeker niet voorbehouden woke figuren.
Het zijn net de financiële belangen (sponsors) die dit steeds verder pushen, niet omgekeerd. Ze verschillen daarin niet van de investeerders in de bedrijven. f

Het is aan de renners zelf om die keuze te maken, niet aan hardroepers om die keuze op te leggen aan de rest.

De uitspraak 'dat keuzevrijheid overschat wordt' bevestigt alleen maar mijn vermoeden voor welk soort vreselijke dystopische maatschappij u pleit.

Woke? Wie zei er iets over woke?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8392
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 mar 2024 23:08

Gelukkig is het morgen weer koers en dus kunnen we deze semantische discussie weer even parkeren!!
Of liever nog; staken!

Wie gaat VDP van de zege houden? En met welke (ploegen)tactiek?
Het wordt ondanks het gemis van vele kanshebbers een interessante koers.

Ik zet mijn geld op een coupe van Visma met van Baarle en Jorgenson.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid
Berichten: 3571
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 mar 2024 23:37

Laatst zat Puck Pieterse in een kleine kopgroep met gigantisch veel overwinningen. Alleen zij stond nog droog. Tijd om daar verandering in te brengen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3132
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 mar 2024 23:45

lugosi schreef: 30 mar 2024 22:37
Ernie C. schreef: 30 mar 2024 20:08 Als de sponsors gebruik maken van hun keuzevrijheid om niet meer te investeren in dood en verderf als vermaak, moet "het product" zichzelf aanpassen. Het individu dat stijf staat van de adrenaline gaat dat niet doen. De sport heeft zich verenigd in een bond. Het is vrij logisch dat het daar op de agenda staat.

Keuzevrijheid wordt overschat en "deugen" is zeker niet voorbehouden woke figuren.
Het zijn net de financiële belangen (sponsors) die dit steeds verder pushen, niet omgekeerd. Ze verschillen daarin niet van de investeerders in de bedrijven. f

Het is aan de renners zelf om die keuze te maken, niet aan hardroepers om die keuze op te leggen aan de rest.

De uitspraak 'dat keuzevrijheid overschat wordt' bevestigt alleen maar mijn vermoeden voor welk soort vreselijke dystopische maatschappij u pleit.

Woke? Wie zei er iets over woke?
De enige keuze die ze hebben is om niet meer aan wegwedstrijden deel te nemen.Beetje hetzelfde als geen doping gebruiken, terwijl 90% wel gebruikt. Een belangrijke reden voor Joris Nieuwenhuis om geen wegwedstrijden meer te rijden, is het gedrang en het gevaar in het peloton.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16410
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2024 10:23

lugosi schreef: 30 mar 2024 22:37
Ernie C. schreef: 30 mar 2024 20:08 Als de sponsors gebruik maken van hun keuzevrijheid om niet meer te investeren in dood en verderf als vermaak, moet "het product" zichzelf aanpassen. Het individu dat stijf staat van de adrenaline gaat dat niet doen. De sport heeft zich verenigd in een bond. Het is vrij logisch dat het daar op de agenda staat.

Keuzevrijheid wordt overschat en "deugen" is zeker niet voorbehouden woke figuren.
Het zijn net de financiële belangen (sponsors) die dit steeds verder pushen, niet omgekeerd. Ze verschillen daarin niet van de investeerders in de bedrijven. f

Het is aan de renners zelf om die keuze te maken, niet aan hardroepers om die keuze op te leggen aan de rest.

De uitspraak 'dat keuzevrijheid overschat wordt' bevestigt alleen maar mijn vermoeden voor welk soort vreselijke dystopische maatschappij u pleit.

Woke? Wie zei er iets over woke?
Ik pleit niet voor een bepaalde maatschappij. Ik merk op dat we voor minimaal 95% vastzitten in structuren die min of meer via een natuurlijk proces worden bepaald.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16410
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2024 10:25

Net op tijd de tv aan. Ik dacht grappig te zijn om de telefoons en Xbox controlers van de kinderen mee te verstoppen, hebben die koters de afstandsbediening verstopt... :evil: :lol:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5490
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 31 mar 2024 11:27

Ernie C. schreef: 31 mar 2024 10:25 Net op tijd de tv aan. Ik dacht grappig te zijn om de telefoons en Xbox controlers van de kinderen mee te verstoppen, hebben die koters de afstandsbediening verstopt... :evil: :lol:
:mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie