Het ziet eruit als iemand die met een opgevoerde e-bike rijdt. Ja het is mooi om een keer te zien, maar heb je het een paar keer gezien, dan weet je het wel.lugosi schreef: ↑17 jul 2025 19:45Ik begrijp niet hoe je dit saai kan vinden, het is een demonstratie, het is pure schoonheid van de inspanning in een schitterend decors.Ernie C. schreef: ↑17 jul 2025 19:34 Gewoon oersaai dit. Alleen tussen vd Poel en Pogacar is het spannend als het zo goed als vlak is. Voor de test steekt Pogacar er met kop en schouders bovenuit. Ik heb al 25 jaar niet zo weinig meer naar de koers gekeken als dit jaar.
Ja, het is indrukwekkend en geen onaardige gast, maar met één klassieker en een Tourrit heb ik dat ook al wel gezien.
Tour de France 2025
Campagnolo Ultra Dork
In principe wel ja. Voor de kruimels en de verhalen uit het echte leven kan je beter fan (of nog beter: vrijwilliger) worden bij een amateurclub, om het even welke sport, dan voor je tv te hangen.Dubbeldekker schreef: ↑17 jul 2025 19:36 Dus jullie kijken uitsluitend naar de winnaars? De rest is pelotonvulling…
Dan houd je niet van koers.
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dan stel ik voor dat jullie je verder onthouden van commentaar in dit topic. Ga lekker vrijwilligerswerk doen of op vakantie maar laat dit topic alsjeblieft met rust.
Er is al genoeg negativiteit in de wereld en op dit forum. Er zijn hier nog steeds mensen die gewoon van koers houden en elk klein detail zien en daarvan kunnen genieten.
Er is vele malen meer dan alleen de strijd om geel. Maar om dat te kunnen zien en kunnen interpreteren moet je wel een koersliefhebber zijn.
Er is al genoeg negativiteit in de wereld en op dit forum. Er zijn hier nog steeds mensen die gewoon van koers houden en elk klein detail zien en daarvan kunnen genieten.
Er is vele malen meer dan alleen de strijd om geel. Maar om dat te kunnen zien en kunnen interpreteren moet je wel een koersliefhebber zijn.
Adversity is the Catalyst of Change
Dat dus. Al dat mekkeren en klagen waar je geen kloten aan kan doen omdat er voor het geel maar eentje de absolute top is.
Het afzien, de panache, het stoempen en harken, de heroische vlucht vanaf km 0 en het knagende vraagstuk of die het gaat halen. DAT is koers. De tour minimaliseren tot enkel en alleen het geel doet al die verhalen die in die 3 weken te rapen zijn geen eer aan. Het wielrennen is net een sport waar zo’n straffe stoten de sport compleet maken.
Naar analogie: ik kan evenzeer genieten van een badmintonwedstrijd van spelers waarvan je 200% zeker bent dat die de finale niet halen. Dan nog zie je prachtige sportieve exploten.
En nu zelf minder mekkeren en kreften: ik zie een goeie Johannessen en als die de top 10 vast kan houden dan kan UnoX wel zeggen dat hun tour geslaagd is. Mijn persoonlijke wedstrijd binnen de wedstrijd
.
Het afzien, de panache, het stoempen en harken, de heroische vlucht vanaf km 0 en het knagende vraagstuk of die het gaat halen. DAT is koers. De tour minimaliseren tot enkel en alleen het geel doet al die verhalen die in die 3 weken te rapen zijn geen eer aan. Het wielrennen is net een sport waar zo’n straffe stoten de sport compleet maken.
Naar analogie: ik kan evenzeer genieten van een badmintonwedstrijd van spelers waarvan je 200% zeker bent dat die de finale niet halen. Dan nog zie je prachtige sportieve exploten.
En nu zelf minder mekkeren en kreften: ik zie een goeie Johannessen en als die de top 10 vast kan houden dan kan UnoX wel zeggen dat hun tour geslaagd is. Mijn persoonlijke wedstrijd binnen de wedstrijd
Uno-X Mobility or bust!
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
En dan is daar de verklaring van mevrouw Knetemann, die beweert dat het naderen van de recordtijd van Riis komt door "de efolusie van ut wielrennen." O ja, is dat zo? Maar waarom is er dan maar één individu, een buitenaards wezen, dat hiertoe in staat is? En voordat ik weer de hele kliek over me heen krijg, ik beweer niet dat Pogacar aan de doping zit, maar wel dat hij in de categorie Mozart valt.
Hier de cijfers:
Hier de cijfers:
V(35:08)=22,63km/u P(65kg)=424,3w P=6,53w/kg PP=6,64 PPP=98%@ammattipyoraily
HAUTACAM (13.25 km, 8.01 %, 1061 m)
1996 2025
Riis vs Pogacar
km to go
13.25 | 0:00 | 0:00 |
9.40 | 9:32 | 9:07 |
6.94 | 15:09 | 14:50 |
4.48 | 22:32 | 22:30 |
0.00 | 34:40 | 35:08 |
Pogacar | 35:08, 22.63 Kph, VAM 1812 m/h, 6.64 W/kg (est.)*
Vingegaard | 37:18, 21.31 Kph, VAM 1707 m/h, 6.18 W/kg (est.)*
* = "65kg", "8% drafting"
Diff. is almost 0.5 W/kg calc. w/ "standard kg".
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
SantaSCSI schreef: ↑17 jul 2025 23:51 Dat dus. Al dat mekkeren en klagen waar je geen kloten aan kan doen omdat er voor het geel maar eentje de absolute top is.
En nu zelf minder mekkeren en kreften: ik zie een goeie Johannessen en als die de top 10 vast kan houden dan kan UnoX wel zeggen dat hun tour geslaagd is. Mijn persoonlijke wedstrijd binnen de wedstrijd.
Ja net! En hij reist niet alleen boven zichzelf uit maar trekt zijn ploeg ook een niveau hoger.
Mooi om te zien dit soort neven strijd.
Adversity is the Catalyst of Change
Kijk eens om je heen in andere sporten, er zijn altijd individuen die er ver boven uit steken: Paar voorbeelden uit de atletiekKlein_Verzet schreef: ↑18 jul 2025 00:01 En dan is daar de verklaring van mevrouw Knetemann, die beweert dat het naderen van de recordtijd van Riis komt door "de efolusie van ut wielrennen." O ja, is dat zo? Maar waarom is er dan maar één individu, een buitenaards wezen, dat hiertoe in staat is? En voordat ik weer de hele kliek over me heen krijg, ik beweer niet dat Pogacar aan de doping zit, maar wel dat hij in de categorie Mozart valt.
Hier de cijfers:
V(35:08)=22,63km/u P(65kg)=424,3w P=6,53w/kg PP=6,64 PPP=98%@ammattipyoraily
HAUTACAM (13.25 km, 8.01 %, 1061 m)
1996 2025
Riis vs Pogacar
km to go
13.25 | 0:00 | 0:00 |
9.40 | 9:32 | 9:07 |
6.94 | 15:09 | 14:50 |
4.48 | 22:32 | 22:30 |
0.00 | 34:40 | 35:08 |
Pogacar | 35:08, 22.63 Kph, VAM 1812 m/h, 6.64 W/kg (est.)*
Vingegaard | 37:18, 21.31 Kph, VAM 1707 m/h, 6.18 W/kg (est.)*
* = "65kg", "8% drafting"
Diff. is almost 0.5 W/kg calc. w/ "standard kg".
- Usain bolt al jaren gestopt, zijn records zijn nog steeds onaantastbaar
- Duplantis steekt er ver boven uit
- Kipchoge, was jarenlang veruit de beste, totdat de leeftijd hem inhaalde. Maar hij kan nog steeds mee met de top
Maar ondanks dat je zegt niet te beweren dat er doping in het spel is, benoem je het toch
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Ja Vingegaard dat komt ervan geen klassiekers rijden geen wk en dan wil je vrouw tevens manager je nog meer thuis op de bank laten zitten. Hoe creëer je wedstrijd hardheid en conditie door inderdaad meer wedstrijden te rijden. Ook de schuld van visma en die schermen maar met hun professionele aanpak ze kweken kweeën.
-
KristofS87
- Forum-lid
2de klimtijd op Hautacam als ik me niet vergis, half minuutje trager dan Riis (toen geen beklimmingen vooraf en nu ook wat wind op de kop boven) en 1,5 minuut (!) sneller dan Vingegaard in 2022 toen Pogi een tikje kreeg. Voor de rest in de top 10 allemaal jaren '90 coureurs.
Superman.
Superman.
Laatst gewijzigd door KristofS87 op 18 jul 2025 07:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook toen kon ik daar van genieten.razenderoeland schreef: ↑17 jul 2025 21:36
Een jaartje of 20 geleden werd de tour ook door een bepaald iemand met zulke overmacht beheerst. Ik kan slechts hopen dat we over een jaartje of 15 niet ook Pogacar in die categorie voorbij zien komen.
En wat er later allemaal boven kwam drijven heeft dat voor mij niet veranderd.
Als er "iets" is, geloof ik niet dat dat maar door één iemand wordt gebruikt.
En dat maakt het speelveld weer gelijk.
Maar zoals ik al zei; ik zie, natuurlijk, een mooie strijd.
- razenderoeland
- Forum-lid
Precies dit dus. En deze situatie heeft heel grote gelijkenis met de overheersing rond de eeuwwisseling van een L.A.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ja en er is ook gelijkenis met al die anderen die jarenlang de boel domineerden voor L.A, zoals Froome, Hinault, Merckx etc... Maar die ene (L.A.) citeer je, omdat je ongegrond wil verdacht maken.razenderoeland schreef: ↑18 jul 2025 07:56Precies dit dus. En deze situatie heeft heel grote gelijkenis met de overheersing rond de eeuwwisseling van een L.A.