Een collega van me overkwam dit jammer genoeg ook. Ondanks het feit dat zij absoluut haar mannetje kan staan, was ze zodanig geschrokken van het voorval, dat ze niet direct kon reageren. Dus ja, het kan zeer zeker.daniel1975 schreef: ↑18 jul 2023 22:03 Wielrenner knijpt vrouw in de borsten.
Dan moet je toch een aardige fietsbeheersing hebben…..
oftewel weer heerlijk staaltje framing.
https://nos.nl/r/418269
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
i-mac
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja tuurlijk, zo bedoel ik het niet. Alleen het frame “wielrenner”.
Als je schrijft “vrouw in billen geknepen door marokkaan” dan mag je dat niet zo stellen, doet afkomst er niet toe, bla bla.
We benoemen het óf gewoon altijd recht voor zijn raap óf helemaal nooit.
Als je schrijft “vrouw in billen geknepen door marokkaan” dan mag je dat niet zo stellen, doet afkomst er niet toe, bla bla.
We benoemen het óf gewoon altijd recht voor zijn raap óf helemaal nooit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik probeer dit te visualiseren hoe ik dat zou moeten doen op de wielrenfiets zonder te vallen.
Bizar verhaal dit en wat bezielt zo iemand. Dan ben je echt ziek in je hoofd.
Ik kan echt wel een aantal negatieve kenmerken van wielrenners beschrijven maar dit is niet gerelateerd aan wielrenner zijn maar gewoon ziek in je hoofd zijn. De groep wielrenners heeft hier niets mee van doen.
Bizar verhaal dit en wat bezielt zo iemand. Dan ben je echt ziek in je hoofd.
Ik kan echt wel een aantal negatieve kenmerken van wielrenners beschrijven maar dit is niet gerelateerd aan wielrenner zijn maar gewoon ziek in je hoofd zijn. De groep wielrenners heeft hier niets mee van doen.
'Wielrenner' is geen afkomst - en op zich is natuurlijk net het feit dat hij het blijkbaar al wielrennend deed wat het markant maakt. En dus in dat opzicht relevant... (als het om een wielrenner ging die in het gewone, dagelijkse niet-fietsende leven graag vrouwen in de borsten knijpt, dan zou zijn wielrennershoedanigheid er verder uiteraard niks toe doen)
Maar stel dat het om pakweg een Gelderse wielrenner ging, zou de toevoeging 'Gelderse wielrenner knijpt vrouw in de borsten' dan relevant zijn?
Maar stel dat het om pakweg een Gelderse wielrenner ging, zou de toevoeging 'Gelderse wielrenner knijpt vrouw in de borsten' dan relevant zijn?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
El Pistolero
- Forum-lid
NOS is nogal selectief in haar berichtgeving. Wielrenner, probleem jongeren, verwarde man enz. Net wat Daniël zegt benoem het gewoon altijd recht voor zijn raap óf helemaal nooit.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Het is trouwens een bericht van Omroep West (regionaal nieuws), dus gewoon wielrenner (recht voor zijn raap).El Pistolero schreef: ↑19 jul 2023 13:19 NOS is nogal selectief in haar berichtgeving. Wielrenner, probleem jongeren, verwarde man enz. Net wat Daniël zegt benoem het gewoon altijd recht voor zijn raap óf helemaal nooit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
i-mac
Weer eens koekenbak in Vlaanderen. Blijkbaar zou een peloton, dat aan 45km/u gemiddeld fietst, geen plaats hebben gemaakt voor een tegemoetkomende groep wielertoeristen (waar de dame) in mee fietste. Met als gevolg dat er 2 renners gevallen zijn, met alle gevolgen vandien.
Ook al is het langs een kanaal, zulke hoge snelheden, dat is vragen om moeilijkheden. Langs de andere kant, ook mevrouw was met een groep wielertoeristen mee. Ze klaagt dat je langs een jaagpad maar 30km/u max mag fietsen. Dat is bij een jaagpad zeker zo. Maar niet elke weg langs een kanaal is automatisch een jaagpad. Daar zitten ook "gewone" stukken weg langs, waar de gangbare verkeerscode van toepassing is. De dame in kwestie, die in Het Laatste Nieuws met een brede glimlach op de foto gaat, heeft via Strava de groep kunnen terugvinden. De politie onderzoekt nu de zaak.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/24 ... op-jaagpa/
Ook al is het langs een kanaal, zulke hoge snelheden, dat is vragen om moeilijkheden. Langs de andere kant, ook mevrouw was met een groep wielertoeristen mee. Ze klaagt dat je langs een jaagpad maar 30km/u max mag fietsen. Dat is bij een jaagpad zeker zo. Maar niet elke weg langs een kanaal is automatisch een jaagpad. Daar zitten ook "gewone" stukken weg langs, waar de gangbare verkeerscode van toepassing is. De dame in kwestie, die in Het Laatste Nieuws met een brede glimlach op de foto gaat, heeft via Strava de groep kunnen terugvinden. De politie onderzoekt nu de zaak.
Tja, ze heeft wel een punt want als wielrenner(s) moet je je ook aan de geldende maximum snelheid houden. Ik ben benieuwd wat een rechter er eventueel van gaat vinden, wordt vervolgt hopelijk.i-mac schreef: ↑24 jul 2023 13:33 Weer eens koekenbak in Vlaanderen. Blijkbaar zou een peloton, dat aan 45km/u gemiddeld fietst, geen plaats hebben gemaakt voor een tegemoetkomende groep wielertoeristen (waar de dame) in mee fietste. Met als gevolg dat er 2 renners gevallen zijn, met alle gevolgen vandien.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
i-mac
Tja, ze heeft wel een punt want als wielrenner(s) moet je je ook aan de geldende maximum snelheid houden. Ik ben benieuwd wat een rechter er eventueel van gaat vinden, wordt vervolgt hopelijk.
[/quote]
Wat de maximum snelheid betreft, dat zal afhangen van de exacte locatie. Zoals ik al eerder aangaf, niet alles langs een kanaal is een jaagpad. Daar zitten ook gewone wegen tussen. En dan is de maximum snelheid 50 àf zelfs 70 km/u.
Wat ook niet in haar voordeel zal zijn, is dat ze ook deel uitmaakte van een grote groep. Het zou best kunnen zijn dat elk de helft van de verantwoordelijkheid krijgt doorgeschoven. Bovendien, is de persoon die haar liet vallen, ook effectief lid van de groep? Ik hoop voor beide groepen dat ze een goede verzekering hebben, want die zou wel eens nodig kunnen zijn.
Wat er ook van is, als zo'n grote groep naar je toe komt gereden, kan dat benauwend overkomen. Zelf al aan den lijve ondervonden. En mede de reden waarom ik niet meer mee fiets met groepen.