Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 01 mar 2013 19:02

aziraphale schreef:En zoals Bas Haring vandaag nog zei in Trouw: 'Het is valsspelen bij een spelletje. Ja, een spelletje'. En daar kan ik me nou eens erg goed in vinden en me onderhand ook voornamelijk opwinden over de houding van alle mensen die iedere goede prestatie volautomatisch aan doping toeschrijven. Kom op zeg, we praten hier over een spelletje en over entertainment. En er zijn toch werkelijk wel ergere dingen in de wereld dan de vraag of Boogerd liegt of niet. Ik kan er in ieder geval niet mee zitten - het is zijn geweten en hij moet er mee leven.
Wel een spelletje waar een renner als Boonen jaarlijks ruim een miljoen euro voor krijgt, zijn persoonlijke sponsorcontracten en bijverdiensten niet meegerekend, terwijl renners die het eerlijk(er) proberen te doen liefdevol "mindere goden" worden genoemd en voor het minimumloon koersen of iets meer. Hoelang is iets een "spelletje" als het je broodwinning is?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 mar 2013 19:03

timo2.0 schreef:
En wat die persoonlijke afkeer betreft. Ach, het valt me al mee dat je ditmaal geen dreigende pb stuurt dat ik mijn mond moet houden. Verder ben ik daar klaar mee, je doet maar.
Sjongejonge zeg. Plaats die vorige PB maar hoor. Ik heb nooit gedreigd. Dat maak jij er weer van. Als jij die PB niet meer hebt dan ik waarschijnlijk nog wel.

Logging off.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 01 mar 2013 19:09

Verstuurd: 01 nov 2012 01:07
door zorroi
Onderwerp: Het dopingtopic 2.0
zorroi schreef:En JIJ Timo hoeft me zo niet te betichten dat ik 'het vuurtje weer even op te stoken ' en dan zeker niet niet met de opmerking dat WE (spreek voor jezelf) Zorro zo al langer kennen.

Ik heb NOOIT vuurtjes doelbewust op willen stoken en gaf enkel mijn mening. Jouw opmerking daaromtrent is dus een populistische steek in de rug en dat neem ik je erg kwalijk.

Mijn reactie was puur gebaseeerd op -wederom- een 'discussie' tussen jou en Materialist welke compleet niet met het Topic te maken had. Dat was niet de eerste keer. Ik kan me die Paling discussie nog herinneren. Wellicht was mij post wat laat maar dat laat mijn opmerking en relevantie onveranderd.

Als ik je er dan op directe manier op wijs dan krijg ik die argumenten 'dat ik het vuurtje wel weer op wil stoken ' hetgeen elke grondslag en fundering mist.

Je mag ook best wel een keer je ongelijk toegeven. Heb ik ook op dit Forum meermaals gedaan maar ga me niet afschilderen (terwijl ik je vroeg over PB te reageren) als hierboven beschreven. Als je me kwaad wilt krijgen moet je zeker zo doorgaan maar ga dan ook niet lopen piepen en janken.
Geen dreigement of zo maar je je krijgt waar je om vraagt als je me valselijk en tevens publiekelijk beschuldigd
.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 01 mar 2013 19:09

daniel1975 schreef: En waarom zit een Erik Dekker bijv zo in de luwte (ondanks zijn te strakke band-test)? Iemand die daar het antwoord op weet?
Ik herinner me die tweet van de zoon van Dekker aan Lance Armstrong nog.

Hoe zal hij reageren als zijn papa.......???
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

galileo2
Forum-lid

galileo2 01 mar 2013 21:35

timo2.0 schreef:
fiedoo schreef:Toch nog wat Boonen ( QS hierbuiten gelaten want die discussie hebben we al gehad), zijn resultaten en Ibarguren betreftt : denk in het jaar 2010 Cancellara weg en Boonen wint : de RVV en E3 prijs , hij eindigt tweede in MSR en vijfde in P-R. dus toch ook niet slecht bezig zonder Ibarguren. 2012 was een jaar zonder Cancellara , misschien zag er zijn erelijst van dat jaar heel wat minder uit met cancellara er bij.
Ik heb het al eerder gezegd: je vergeet 2011. De ploegen van Lefevre leven van het klassieke voorjaar, dan verdienen zij hun geld dan moeten ze winnen, maar de renners reden in 2010 en 2011 geen deuk in een pakje boter, op Nokere-Koerse en Gent-Wevelgem na ging geen enkele Vlaamse voorjaarskoers naar een QS renner. Ik heb je het lijstje al eens laten zien.

In 2005 won Boonen de E3, Vlaanderen en Roubaix.
In 2006 won Nuyens Kuurne en Boonen de E3, Vlaanderen en de Schelde (en Pozzato San Remo)
In 2007 won Boonen Kuurne, de E3 en Vlaanderen
In 2008 won De Jongh Kuurne, Devolder Vlaanderen en Boonen Roubaix
In 2009 won Boonen Kuurne en Roubaix, Devolder Vlaanderen en Van Impe Dwars door Vlaanderen

In 2010 won QS geen enkele Vlaamse voorjaarskoers
In 2011 won Boonen Wevelgem

En nee, tweede en vijfde dat is in de ogen van de sponsor, de ploegleider en het publiek gewoon niets, temeer daar die andere Belgische ploeg de show stal en daarmee alle positieve publiciteit opeiste. Er moest iets gebeuren en Ibarguren had duidelijke goud in handen. Hij werd aangetrokken en voila: in 2012 gaat vrijwel het hele Vlaamse voorjaar naar QS: Chicchi wint Nokere en Handzame, Terpstra Dwars door Vlaanderen, Boonen de E3, Wevelgem, Vlaanderen en Roubaix.
En ze hebben vandaag weer een staaltje laten zien in de 3-daagse:
tijdrit: alle 8 ploegleden bij de eerste 17.

Rerainmaker
Forum-lid

Rerainmaker 01 mar 2013 22:45

Jongens houd het even gezellig. Ieder heeft zo zijn mening over bepaalde dingen, en ieder heeft zijn recht om er anders over te denken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 mar 2013 00:17

elefantino schreef:Leuk zo'n topic waar twee discussies dwars door elkaar heen lopen...;) De QS/Lotto/Ibarguren/Belgen steken hun kop in 't zand-discussie laat ik even voor wat het is, als jullie het niet erg vinden. :D

Over Boogerd: De reden dat alle pijlen op hem worden gericht, en Erik Dekker zo buiten schot blijft, heeft m.i. toch te maken met het feit dat hij jarenlang een soort boegbeeld van het Nederlandse (en dus Rabo) wielrennen is geweest. Hij is ook bij leken veel bekender dan Erik Dekker, is mijn inschatting. Wat mij betreft doet Boogerd lekker z'n verhaal bij zo'n commissie en laat hij die journalisten lekker lullen. Ik begrijp ook niet helemaal waarom hij wel weer op elke scheet blijft reageren. Van mij konden ze de boom in (om het maar even netjes te formuleren). Veel journalisten praten elkaar ook maar een beetje na, van zelf onderzoek doen is bij velen van hen geen enkele sprake. Lekker makkelijk stukjes over doping schrijven nu het kan, jarenlang geen kritische noot gehoord.
Volgens mij is het feit dat hij op iedere scheet reageert -en meestal op zeer knullige wijze, waarbij hij steeds laat doorschemeren dat er wel iets aan de hand is- er de oorzaak van dat hij zo door de pers onder vuur wordt genomen. Als je bij Boogie gaat vissen wordt er altijd gehapt, alleen heeft nog niemand hem echt aan de haak geslagen. Dat blijft natuurlijk een leuk spelletje.
Dekker is gewoon een gladde aal die de pers meteen afwimpelt met een korte ontkenning i.p.v. iets wat op een halve bekentenis zou kunnen lijken.

Het lijkt wel of ik op het visforum bezig ben. :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 mar 2013 01:38

timo2.0 schreef:
aziraphale schreef:En zoals Bas Haring vandaag nog zei in Trouw: 'Het is valsspelen bij een spelletje. Ja, een spelletje'. En daar kan ik me nou eens erg goed in vinden en me onderhand ook voornamelijk opwinden over de houding van alle mensen die iedere goede prestatie volautomatisch aan doping toeschrijven. Kom op zeg, we praten hier over een spelletje en over entertainment. En er zijn toch werkelijk wel ergere dingen in de wereld dan de vraag of Boogerd liegt of niet. Ik kan er in ieder geval niet mee zitten - het is zijn geweten en hij moet er mee leven.
Wel een spelletje waar een renner als Boonen jaarlijks ruim een miljoen euro voor krijgt, zijn persoonlijke sponsorcontracten en bijverdiensten niet meegerekend, terwijl renners die het eerlijk(er) proberen te doen liefdevol "mindere goden" worden genoemd en voor het minimumloon koersen of iets meer. Hoelang is iets een "spelletje" als het je broodwinning is?
Timo, met alle respect voor je goedbedoelde meningen en posts maar iemand op die manier beschuldigen omdat hij bij qs rijdt of omdat hij een aantal topkoersen wint, vind je dat zelf nog serieus? Nu ben je niet meer over de ploeg QS in het algemeen bezig maar over één renner in het bijzonder.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 02 mar 2013 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 mar 2013 02:25

Overdrijf niet zo en trek mijn woorden niet uit hun verband. Dat ik Boonen noem in mijn reactie op "aziraphale" staat volledig los van onze discussie over het dopinggebruik bij QS: ik gebruikte hem gewoon als voorbeeld van een renner die teveel verdient om nog van een "spelletje" te kunnen spreken. Ik had ook Gilbert en Cancellara opnieuw willen noemen, of één der andere ongeloofwaardige toppers. En voor je nu weer de hele cyclus gaat afratelen van "oh, maar als ze allemaal gebruiken dan klopt je verhaal over QS niet verwijs ik je nog even naar de voorgaande 485 pagina's waar ik regelmatig uitvoerig heb beschreven hoe het spel werkt van steeds zoeken naar artsen die iets kunnen leveren dat beter is dan de dopingproducten die al gebruikt worden en de rol die juist Ibarguren daar al bijna twee decennia lang in speelt (EPO, CERA, enz.)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 02 mar 2013 08:35

@ Fiedoo
En Dr Ibarguren in je medische staf opnemen is niet op zijn minst verdacht???? :shock:

Overal waar Ibarguren de kop op steekt worden er grote prestaties geleverd. Hoe kun je nou jezelf tegen doping opstellen zoasl Lefevere als de de grootste dopingdokter in je eigen team hebt zitten? Dat is toch krom?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 02 mar 2013 10:35

mrcoffee schreef:@ Fiedoo
En Dr Ibarguren in je medische staf opnemen is niet op zijn minst verdacht???? :shock:
Zeker verdacht maar een verdachte is onschuldig tot er bewijs is.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 mar 2013 11:04

mrcoffee schreef:@ Fiedoo

Overal waar Ibarguren de kop op steekt worden er grote prestaties geleverd. Hoe kun je nou jezelf tegen doping opstellen zoasl Lefevere als de de grootste dopingdokter in je eigen team hebt zitten? Dat is toch krom?
Ik ga nog enkel op dit onderwerp in om mij te verdedigen of verduidelijken want voor mij is alles gezegd wat ik te zeggen had. Dus: IK heb al verschillende malen gezegd dat het aantrekken van die dr de reputatie van QS of misschien zelfs TB geen goed doet, en ja zelfs verdacht is.Maar mijn betoog was dat de theorieën van QS presteerde n niks de laatste twee jaar en nu opeens wel en dat is enkel de verdienste van Ibarguren.. Bij QS kon ik me daar nog in vinden in het geval van TB totaal niet omdat Boonen in 2010 wel degelijk op niveau was maar op supercancellara botste en in 2011 ziek en gekwetst is geweest.

Ook de theorie van : "waar Ibarguren komt rijdt iedereen de pannen van het dak" is voor discussie vatbaar omdat bij lotto in 2011 buiten de overwinningen van gilbert en Greipel er slecht 6 (zes!) koersen werden gewonnen door lotto.

Ook een theorie is mooi dat Gilbert verleden jaar toen hij niet won "geen spul" had , hij wint het WK en dan beweren voila, hij heeft eindelijk "het spul" gevonden vind ik heel mooi gevonden maar welke zekerheden zijn er dat het ook zo is?

't komt er op neer dat je op die manier het gehele wielerpeleton degradeert tot dopinggebruikers (winnaars) of sukkelaars die niet aan het juiste spul geraken (loosers dus) + dat bepaalde mensen geviseerd worden. Indien ik echt zo zou denken ( wat niet wil zeggen dat ik niet met meer dan het nodige scepticisme naar de koers kijk) keek ik nooit nog naar de koers. Wie de krant "het laatste nieuws" kan kopen moet dit vandaag zeker eens doen er staat een mooi artikel in van Thomas De gendt die tussendoor nog vermeldt dat de beklimming van de alpe in het huidige wielrennen 5 minuten langer duurt dan in de tijd van Pantani.

En tenslotte, voor de zoveelste keer: ik beweer niet dat QS, Lotto, Boonen, Gilbert en om het even wie dopingvrij rondrijden maar tot zo lang er geen bekentenissen, ongeoorloofde praktijken, positieve testen bekend raken beschuldig ik niemand ( zelfs al heb ik zelf ook wel meer dan twijfels bij bepaalde prestaties en vind ik het aantrekken van Ibarguren door Lotto en qs een heel slechte zaak voor de geloofwaardigheid).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie