Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 27 nov 2025 10:34

Orlok schreef: 27 nov 2025 10:05
rikkert schreef: 27 nov 2025 08:38 Weer on topic: gipsplaten, osb-platen, triplex, schijfrails, isolatieplaten. MevrRikkert moet met haar praktijk weg waar ze nu zit, tijd om achter in mijn gang eea op te knappen. Hier zat een soort archaïsch hok zat waar nu mijn dagelijkse fietsen staan, en ooit een ketel hing, wasmachine en droger stonden.

Er komt een net nieuw plafond in, wordt glas in de deur gemaakt, er zit een soort open vlierinkje in waar schuifdeuren in komen, laminaat op de vloer, schilderen uiteraard. En er komt een keukenblokje in voor in de praktijk dat ook vanuit mijn tuin kan gebruiken. Ik woon op de eerste en heb beneden een tuin, dus dan hoef ik voor de koffie niet meer naar boven. Best wel veel werk, maar eigenlijk ook we zin in.
Heeft MevrRikkert een Datacenter of zo . . . ? als je schijfrailsen (bedoeld voor harde schijven) besteld.?
Zeker niet, typo, schuifrails voor de schuifdeurtjes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 27 nov 2025 10:37

Ernie C. schreef: 27 nov 2025 09:09
rikkert schreef: 27 nov 2025 08:38 Weer on topic: gipsplaten, osb-platen, triplex, schijfrails, isolatieplaten. MevrRikkert moet met haar praktijk weg waar ze nu zit, tijd om achter in mijn gang eea op te knappen. Hier zat een soort archaïsch hok zat waar nu mijn dagelijkse fietsen staan, en ooit een ketel hing, wasmachine en droger stonden.

Er komt een net nieuw plafond in, wordt glas in de deur gemaakt, er zit een soort open vlierinkje in waar schuifdeuren in komen, laminaat op de vloer, schilderen uiteraard. En er komt een keukenblokje in voor in de praktijk dat ook vanuit mijn tuin kan gebruiken. Ik woon op de eerste en heb beneden een tuin, dus dan hoef ik voor de koffie niet meer naar boven. Best wel veel werk, maar eigenlijk ook we zin in.
Dat zijn altijd leuke projectjes, waar je relatief eenvoudig veel voldoening van kan krijgen. Als je genoeg koffie in de tuin drinkt, verdien je de tijd misschien wel ooit terug :mrgreen:
Zekers, en afgesloten ruimte, dus als je voor de dag uitgeklust bent, deurtje dicht en je zit verder niet meer in de rotzooi. Dus je kan gewoon rustig doorklussen en niet haasten omdat het een bende in je huis is. Ideaal. En een mooi kantoortje is altijd een goede toevoeging aan je huis, zeker als het een hok vervangt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid HC

pino 27 nov 2025 10:39

Ernie C. schreef: 27 nov 2025 10:27 Iets uit de kringloop kun je ook gewoon afwassen volgens mij en het zal vast hygiënischer zijn dan alles wat kinderen ooit hebben vastgepakt...
Bij de aangeboden kleding bij zo'n kringloop krijg je wel een verpleeghuis gevoel. Stonden ook veel wielerboeken voor weinig.
Niet zijken maar reiden !

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 27 nov 2025 10:41

Mijn aankopen bij de bouwmarkt:
1 rol vuilniszakken
6 plastic kratten met klikdeksel
2 rollen staalwol
1 lat 60x100x6
1 plaat MDF 300x300
1 pot pindakaas
2 muizenvallen

Het is de tijd van het jaar weer.....diertjes hebben het ook koud. Muizen trekken weer naar binnen.
Ik had (blijkbaar) al langere tijd niet meer opgeruimd in de kelderberging. Er stond blijkbaar nog een vogelvoederhuis met daarin een zak vogelvoer. Dat vonden de muizen ook wel prima. Maandagmiddag lag de hele berging vol met vogelzaad.....
Alles opgeruimd en schoon gemaakt, hoop overbodige troep weg gegooid. Onderweg een muis gevangen en verwijderd. Ik had de (ijdele) hoop dat dit de enige illegale bewoner was, maar toch alle in- en uitgangen van de berging ontoegankelijk gemaakt voor muizen. Alle eetbare produkten die niet in glas of blik zitten in stevige plastic kratten verpakt. Dus tzt leggen de muizen het loodje. Toch maar twee vallen neergezet, dotje pindakaas erin. Gisteren bij thuiskomst twee slachtoffers verwijderd en vanochtend nog een. De score staat op vier illegale bewoners. Hopelijk was het dat....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 27 nov 2025 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 27 nov 2025 11:33

Twee opbergboxen bij de Action.
(De volgende koop ik wel ergens anders, deze zijn kwalitatief nogal teleurstellend :mrgreen: )
Voor de fossielen- en stenenverzameling van mijn dochter die ze, nadat we kleiner gingen wonen, niet meer kwijt kan op haar kamer.
Courir c'est mourir un peu

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 27 nov 2025 11:52

Nieuwe veters voor mijn schaats schoenen. :lol:
...

Sulla
Forum-lid

Sulla 27 nov 2025 13:39

Voor mijn zwager zo'n bier adventkalender gekocht......en omdat je bij een tweede nog een extra euro korting kreeg er per ongeluk ook maar 1tje voor me zelf gekocht. Zonde om die mooie korting te laten lopen. :D

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2025 15:34

Ik kreeg er vorig jaar een van een relatie. Superleuk, zaten ook leuke bieren tussen. Sloot af met een Gouden Carolus Christmas.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2025 15:48

4 Weken geleden een erg mooie kerstboom, 3 grote bakken met kerstballen, lichtjes en ander kerst gerelateerd materiaal naar de kringloopwinkel gebracht.
En vandaag kwam mijn wederhelft met het lumineuze idee dat we toch terug een kerstboom met aanhang moeten hebben.
Deze morgen dus de auto in en gaan shoppen.
Een fractie van een S-Works verder is het hier nu terug kerst. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 28 nov 2025 11:38

4 tickets voor de MotoGP of the Netherlands, aka de TT van Assen.
Voor mij al meer dan 40 jaar een jaarlijks hoogtepunt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 28 nov 2025 12:41

Knoop doorgehakt en een afspraak bevestigd.
8 januari ga ik de operatie aan waarbij mijn natuurlijke lenzen worden vervangen door kunst lenzen. Na 40 jaar met bril, zal ik de rest van mijn leven zonder bril kunnen.
Dat is wel een groot S-works gehalte, maar ik vermoed meer dan waard

i-mac
Forum-lid

i-mac 28 nov 2025 12:55

koeroeur schreef: 23 nov 2025 17:12 Na hier op het forum met m'n neus op de feiten gedrukt te zijn, de switch van Telenet naar BASE
Na je bericht te hebben gelezen, heb ik je voorbeeld gevolgd. Internet, TV en 1 GSM (die laatste 2 voor mijn vrouw). Een verschil van €40 per maand is niet niks. Ik ben wat GSM betreft bij Mobile Vikings. Daar kan je bel tegoed bijeen sparen als je bij partners aankoopt. Ik heb een goeie 700 punten, dus kan ik nog minstens 5 jaar gratis de GSM gebruiken (normaal €10 per maand).

Na mijn pensioen kreeg ik de 2de pijler van mijn pensioensparen uitbetaald. Daarmee heb ik een batterij gekocht voor de zonnepanelen. Ik betaalde vorig jaar nog €200 voor gas en elektriciteit. Nu nog €150. En intussen staat de verwarming hier veel meer aan dan vroeger.

Plaats reactie