Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 02 mei 2016 17:06

Nou als het aan de dermatoloog had gelegen had ik deze week ook nog niet mogen fietsen,maar ik dacht lekker laten lullen en gaan met die banaan :lol:
Wel rondje dicht bij huis voor als die toch gelijk zou hebben ;)
Ben 4 X Rondehoep om gereden,had er 5 in gedachte maar vond het zo wel weer genoeg na een week niet fietsen.
Toch lekker 77 km gereden :

https://www.strava.com/activities/563057409
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 02 mei 2016 19:22

Idd, eindelijk even mooi weer om te fietsen na die paar laatste slechte dagen/weken.

Gewoon maar weer een prachtig rondje van z'n 95km vanuit Almere langs de Vecht naar Breukelen en dan langs de Zuwe naar Woerdense Verlaat om daar langs de Kromme Mijdrecht naar Uithoorn te rijden. Vanuit Uithoorn langs de Amstel naar Amsterdam en via Diemen, Muiden weer terug naar Almere.!

En de eerste keer in 2016 zonder beenwarmers gereden, maar nog wel in lange mouwen dus lang-kort.! :like:

https://www.strava.com/activities/563033642
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 mei 2016 21:28

Sweety2008 schreef:Vandaag eindelijk in kort/kort gereden. Was super weer en goed voor 87 km.
Vandaag 2e rondje van 60km. in Denemarken. Ouderwets windbeuken hier, was blij met mijn winterbroek en -jas. Volgens mijn Garmin 16 graden (gemiddeld) maar ik zal hem wel uit de wind hebben gehouden ofzo. Wind kwam over zee en dat was niet echt aangenaam.
Overigens heerlijk asfalt en niet veel verkeer. Rest van de week ziet er goed uit wat weer betreft.
older Budweiser

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 mei 2016 20:34

Niet echt van vandaag maar ik vergat ze te posten: Boswachterij Staphorst vorig weekend...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 03 mei 2016 21:11

Deze middag een ritje naar het Meetjesland gereden. En deze keer ook eens gestopt om een paar kiekjes te nemen met de (nieuwe) GSM. Deze zijn kwalitatief een pak beter dan mijn vorige exemplaar. En mijn Virb camera's heb ik niet altijd bij (al staan de houders wel op de fiets). Te St-Laureins (grens België en Nederland) even gestopt aan de Bailey brug om er een stukje geschiedenis te lezen. En dankzij deze mensen mag ik volop genieten van mijn vrijheid.

Niet veel later was Youp Van 't Hek op de Vlaamse radio (nieuwe theatertour die ook Vlaanderen aandoet). En zijn kleine stukje levenswijsheid, daar kon ik mee verzoenen. Het ging over het leven zwaar of licht doorstaan. En hij heeft verdomme gelijk, je moet er licht doorgaan en genieten van elke dag dat we op deze aardkloot rond huppelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te St-Anna Ter Muiden (Sluis) even gestopt bij een vriend die daar op vakantie is. Met als resultaat deze foto (met een mogelijk foute trui)

Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 03 mei 2016 21:43

Mooie foto's timo.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 mei 2016 21:51

i-mac schreef:Te St-Laureins (grens België en Nederland) even gestopt aan de Bailey brug om er een stukje geschiedenis te lezen. En dankzij deze mensen mag ik volop genieten van mijn vrijheid.
Inderdaad heel bijzonder. Twee jaar geleden heb ik deze brug ook gezien tijdens een tochtje tijdens een vakantie in Zeeuws-Vlaanderen. Een mooie route langs de kanalen.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 mei 2016 08:31

Was die aanval over het kanaal niet onderdeel van "Operation Market Garden"? Weet jij dat zo imac?
In de chronologie lijkt het er in elk geval wel op.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 04 mei 2016 11:23

Afbeelding

Operation Switchback was onderdeel van het vrij krijgen van de Scheldemonding rond Antwerpen. Doel van deze operatie was het opruimen van de 'Breskens pocket' ten noorden van het Leopoldkanaal tussen september en november 1944. Indrukwekkende brug, getuige van een zware strijd die daar is gevoerd.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 mei 2016 18:15

Vandaag moest het ervan komen, het weer kon niet beter - de wind zat in de juiste hoek. Dus om 05.00 uur opgestaan om samen met mijn collega Erwin een rondje Westerschelde te doen. Hij had dit reeds vaker gedaan, voor mij was het de eerste keer.

Om 06.05 vertrok de boot richting Breskens en na een rustige overtocht zijn we gaan rijden richting Terneuzen - Walsoorden - Doel - Antwerpen Havengebied - Antwerpen stad - en zo richting .... je bent toch niet van ... jawel Lillo hebben we ook gezien. Daarna retour richting Nederland om in Kruiningen bij de supermarkt nog een versnapering te halen. Na een netto rijtijd van 9 uur en 2 minuten heb ik de 238 kilometer aangetikt, de ochtendkilometers ( ca 7,5km ) naar de boot in de ochtend niet meegerekend omdat ik nog aan t klooien was met de Garmin.

https://www.strava.com/activities/565166367

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 04 mei 2016 19:45

Mooie prestatie Rene! Toen ik nog in Zeeuws Vlaanderen woonde, heb ik gelukkig de verleiding kunnen weerstaan om dit te proberen.

Oh wacht, ik heb het destijds uberhaupt nooit overwogen. ;)
Gazelle Team TVM \'99

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 04 mei 2016 19:47

Verkeerde fiets Rene...... ;) Wel de goede helm!
Lekker weer gehad onderweg!

Plaats reactie