Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 23:23

Ernie C. schreef:Of toch niet...

Het blijft een rare jongen.
Ja, hoe je dat nou weer moet rijmen met wat Elijzen heeft gezegd... slimme tactiek? Bos getergd?

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 aug 2014 09:23

dc schreef:
Ernie C. schreef:Of toch niet...

Het blijft een rare jongen.
Ja, hoe je dat nou weer moet rijmen met wat Elijzen heeft gezegd... slimme tactiek? Bos getergd?
Je kunt zeggen wat je wilt maar in deze chaos heeft Bos toch een magistrale sprint afgeleverd. Maar wat een chaos.

https://www.youtube.com/watch?v=pqAal46 ... page#t=666
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 06 aug 2014 09:46

"It wasn't clean, but it was fun"
:-D

(Wie is dat maffe mannetje dat maar achter Bos aan blijft rennen en op zijn schouder blijft slaan?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 aug 2014 10:20

Dat was denk ik Do-ping van controle?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2014 10:20

Vooral hoe hij zich door de laatste 2km manoeuvreert is echt geniaal en de eindsprint mocht er ook wezen. Jammer dat we dit niet zo vaak van hen zien.

Ik ben wel benieuwd hoe we nu tegen hem aan zouden kijken als hij een paar jaar geleden naar Skill/Argos/Giant Shimano was gegaan waar een sprinter toch wat beter begeleid wordt...
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 07 aug 2014 08:43

Theo Bos vervolgt zijn loopbaan mogelijk bij MTN-Qhubeka. De bijna 31-jarige sprinter heeft een aanbieding van de Zuid-Afrikaanse ploeg in beraad.

Dat bericht De Telegraaf. MTN-Qhubeka is een formatie die in de Pro Continental Tour rijdt, het niveau onder de World Tour in het wielrennen.

De equipe heeft een financiële injectie gekregen en wil door middel van enkele transfers de concurrentie aangaan met de World Tour-teams.

MTN-Qhubeka trok onlangs de Nederlander Michel Cornelisse aan als ploegleider. Gerard Vroomen maakt deel uit van het bestuur van de formatie. In het verleden werkte Bos bij Cervélo samen met Vroomen.

De sprinter koerst momenteel voor Belkin, de ploeg die volgend jaar waarschijnlijk wordt gesponsord door Lotto. Eerder deze week werd al bekend dat Bauke Mollema en Lars Boom in elk geval vertrekken bij de Nederlandse equipe. Mollema tekende bij Trek, terwijl Boom inging op een aanbieding van Astana.
Ronde van Polen

Bos zegevierde deze week nog in een etappe in de Ronde van Polen en was eerder dit jaar ook al succesvol in de Ronde van Langkawi en World Ports Classic.

Belkin speelde de voormalig baanwielrenner de afgelopen jaren niet uit in grote rondes.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 aug 2014 09:31

Hofland pakt zijn 2e in Utah na een mooie team effort. Dat treintje zag er goed uit.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cG3Y#t=573

Bos kansloos in Polen nadat alles zo'n beetje ontploft met de fantastische demarage van Hushovd. Helaas haalde Thor het niet maar de finale in Polen was mede door Hushovd fenomenaal :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 07 aug 2014 11:31

Ik vond de zittende sprint ook wel grappig.

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 07 aug 2014 11:46

JPAR schreef:Theo Bos vervolgt zijn loopbaan mogelijk bij MTN-Qhubeka. De bijna 31-jarige sprinter heeft een aanbieding van de Zuid-Afrikaanse ploeg in beraad.

Dat bericht De Telegraaf. MTN-Qhubeka is een formatie die in de Pro Continental Tour rijdt, het niveau onder de World Tour in het wielrennen.

De equipe heeft een financiële injectie gekregen en wil door middel van enkele transfers de concurrentie aangaan met de World Tour-teams.

MTN-Qhubeka trok onlangs de Nederlander Michel Cornelisse aan als ploegleider. Gerard Vroomen maakt deel uit van het bestuur van de formatie. In het verleden werkte Bos bij Cervélo samen met Vroomen.

De sprinter koerst momenteel voor Belkin, de ploeg die volgend jaar waarschijnlijk wordt gesponsord door Lotto. Eerder deze week werd al bekend dat Bauke Mollema en Lars Boom in elk geval vertrekken bij de Nederlandse equipe. Mollema tekende bij Trek, terwijl Boom inging op een aanbieding van Astana.
Ronde van Polen

Bos zegevierde deze week nog in een etappe in de Ronde van Polen en was eerder dit jaar ook al succesvol in de Ronde van Langkawi en World Ports Classic.

Belkin speelde de voormalig baanwielrenner de afgelopen jaren niet uit in grote rondes.

Ze willen niet alleen Bos hebben.

MTN-Qhubeka laat oog vallen op Robert Gesink en Theo Bos

http://www.wielerflits.nl/nieuws/28191/ ... o-bos.html
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

dc
Forum-lid

dc 07 aug 2014 11:52

Lijkt me geen goede move voor Gesink, maar wie ben ik?

Wel een prima stap voor Bos. Qua programma zal hij er niet op achteruit gaan... bij Belkin komt hij nauwelijks aan de bak.

dc
Forum-lid

dc 07 aug 2014 11:58

mrcoffee schreef:Hofland pakt zijn 2e in Utah na een mooie team effort. Dat treintje zag er goed uit.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cG3Y#t=573

Bos kansloos in Polen nadat alles zo'n beetje ontploft met de fantastische demarage van Hushovd. Helaas haalde Thor het niet maar de finale in Polen was mede door Hushovd fenomenaal :)
Tsja, Utah is toch een veel minder sterk veld dan Polen.. en die finale op dat autocircuit is nou ook niet echt bevorderlijk voor vluchters. Wind, je blijft in het zicht en race circuits lopen loeizwaar.

Wel aardig gespurt door Kelderman :lol:

Ze gaan straks trouwens wel 4 dagen flink klauteren in Utah... poehpoehpoeh!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 aug 2014 14:00

Kelderman kon inderdaad mooi zijn spurt een beetje aanscherpen ikn het wiel van Hofland.
Vandaag finish bovenop Powder Mountain (Pow Mow) met een kleine 10km tegen 11% gemiddeld :) Hier zou Kelderman zich wel staande moeten kunnen houden.

Plaats reactie