Het grote taaltopic
Waar komt dat "hij wilt" toch ineens vandaan? Ik ben nu bijna 8 jaar docent, deze ziekte lijkt dit jaar echt epidemisch...
Volgens taaladvies.net: In sommige delen van het taalgebied wordt de t in de spreektaal toegevoegd bij de derde persoon enkelvoud van willen: hij wilt. Deze vorm is geen standaardtaal.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
over smaak valt te twisten
wat is daar verkeerd aan? Over smaak valt prima te twisten!
wat is daar verkeerd aan? Over smaak valt prima te twisten!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Omdat het spreekwoord luidt: over smaak valt niet te twisten 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Dat laatste klopt. Maar het spreekwoord luidt nou eenmaal over smaak valt niet te twisten.
Michiel
Dus? Bovenstaande zinsnede is gewoon correct Nederlands hoor. Niets mis mee.
Wat mij opvalt is dat steeds vaker woorden wederkerig gebruikt worden, terwijl ze dat niet zijn. Een zin als: "Ik heb me gisteren een nieuwe wielset aangeschaft." komt met grote regelmaat voor op het forum. Raar en lelijk als je het mij vraagt.
Wat mij opvalt is dat steeds vaker woorden wederkerig gebruikt worden, terwijl ze dat niet zijn. Een zin als: "Ik heb me gisteren een nieuwe wielset aangeschaft." komt met grote regelmaat voor op het forum. Raar en lelijk als je het mij vraagt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Typisch voor Zuid-Nederland & België.
Wat mij opvalt het gebruik van het woord "terug" in de zin van "opnieuw".
"Van Aert is terug wereldkampioen".
Wat mij opvalt het gebruik van het woord "terug" in de zin van "opnieuw".
"Van Aert is terug wereldkampioen".
Zelfde categorie. Ook lelijk en raar (en fout lijkt me).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
'Over smaak valt te twisten' is een prikkelende afwijking van de bekende uitdrukking. Taalkundig is er niks mis mee en zo te lezen heeft het zijn prikkelende werking ook niet gemist.fietsvriend schreef: ↑06 feb 2018 17:28 Dat laatste klopt. Maar het spreekwoord luidt nou eenmaal over smaak valt niet te twisten.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]