Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2020 09:14

bluebird schreef: 17 mar 2020 08:38 Toch bouw ik hier wel wat marge in. Vorig jaar kwam ik met een gebroken sleutelbeen van het MTB en in het ziekenhuis. Dat kan nu gewoon niet gebeuren, daar hebben ze veel belangrijker zaken te doen.
Dat geldt hooguit voor een stukje Brabant, in de rest van Nederland kunnen je nog rustig je sleutelbeen breken. Pas als er geopereerd moet worden begint het wat vervelender te worden, ziekenhuizen in Nederland bereiden zich voor op een grote golf patiënten, maar lopen nu echt nog niet over.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2020 09:20

@Enzzo ik kan de site ook niet inzien. Ik ga zo eerst nog een klein eindje fietsen, zodat ik om 12.00 uur thuis ben. Daarna probeer ik het weer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2020 09:26

Lijkt er wel op dat veel poliklinieken (deels) dicht zullen gaan met enorme wachtlijsten voor niet-spoedgevallen tot gevolg.

Veel OK's worden omgebouwd tot IC.

De ziekenhuizen doen alles om het aantal IC-bedden te vergroten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mar 2020 12:02

Jans schreef: 17 mar 2020 09:20 @Enzzo ik kan de site ook niet inzien. Ik ga zo eerst nog een klein eindje fietsen, zodat ik om 12.00 uur thuis ben. Daarna probeer ik het weer.
Hebbes!! -> https://mobile.interieur.gouv.fr/conten ... atoire.pdf
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 17 mar 2020 12:06

amclassic-fan schreef: 17 mar 2020 09:14
bluebird schreef: 17 mar 2020 08:38 Toch bouw ik hier wel wat marge in. Vorig jaar kwam ik met een gebroken sleutelbeen van het MTB en in het ziekenhuis. Dat kan nu gewoon niet gebeuren, daar hebben ze veel belangrijker zaken te doen.
Dat geldt hooguit voor een stukje Brabant, in de rest van Nederland kunnen je nog rustig je sleutelbeen breken. Pas als er geopereerd moet worden begint het wat vervelender te worden, ziekenhuizen in Nederland bereiden zich voor op een grote golf patiënten, maar lopen nu echt nog niet over.
Er gebeurt al van alles in de ziekenhuizen buiten Brabant (mijn vrouw werkt er dus ik krijg wel eens wat mee). Je zult met een gebroken sleutelbeen echt nog wel geholpen worden, maar ze kunnen dat soort gevallen nu al missen als kiespijn.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 654
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 17 mar 2020 13:50

Ja, inderdaad. Zou me zelf ook dubbel lullig vinden als ik nu in mijn vuile fietspakje aan kom zetten daar... :oops:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mar 2020 14:52

SqueeZer schreef: 16 mar 2020 20:28 Grappig dat ik als iets zwakkere (luchtwegen) geen F... geef om de waarde van Rutte zijn mening?
Wat maakt hem de grote expert trouwens?
Dit soort uitspraken laat zien wat voor betonrot we in onze maatschappij heel gewoon aan het vinden zijn. Ik ben geen fan van Mark Rutte, heb niet op hem gestemd, maar hij is wel de minister-president van Nederland. Hij is - indirect - door ons gekozen, omdat zijn partij de grootste was bij de laatste verkiezingen. Hij heeft een rol te vervullen bij deze grootste gezondheidscrisis van onze generatie en dat doet hij op een goede manier.

Hij is geen expert, maar laat zich adviseren en leiden door experts. Die hebben er voor doorgeleerd. Wie dat elitair vindt, heeft zelf een probleem. Als je in een vliegtuig gaat zitten, geef je je ook over aan dat elitaire duo dat voorin zit. En je auto is een betrouwbaar vervoermiddel omdat er elitaire ingenieurs aan gerekend hebben en vonden dat zo goed was. Andere elitaire gasten hebben dat weer gecontroleerd en gaven een accoord.
Zo gaat het met volksgezondheid en de bestrijding van epidemieën en pandemieën ook.
Het gaat er even niet om wat elk van ons er zelf van vindt (veel te veel maatregelen die nergens voor nodig zijn en waar je je toch niet aan houdt, maar eveneens allemaal veel te weinig en wel effe direct alle grenzen sluiten, want het gevaar komt van buiten). Je doet vanaf nu gewoon wat er je verteld wordt en levert een stuk van je autonomie in.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2020 14:57

Gelukkig hoeft Squeezer niets van Rutte te vinden, hij heeft zijn eigen volksvertegenwoordigers.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 mar 2020 15:07

Enzzo schreef: 17 mar 2020 12:02
Jans schreef: 17 mar 2020 09:20 @Enzzo ik kan de site ook niet inzien. Ik ga zo eerst nog een klein eindje fietsen, zodat ik om 12.00 uur thuis ben. Daarna probeer ik het weer.
Hebbes!! -> https://mobile.interieur.gouv.fr/conten ... atoire.pdf
Gewoon hier te downloaden:

https://www.interieur.gouv.fr/Actualite ... fessionnel
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2020 15:31

Maar vanochtend niet. Nu kun je het overal vinden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2020 16:00

klaastuin schreef: 17 mar 2020 12:06 Er gebeurt al van alles in de ziekenhuizen buiten Brabant (mijn vrouw werkt er dus ik krijg wel eens wat mee). Je zult met een gebroken sleutelbeen echt nog wel geholpen worden, maar ze kunnen dat soort gevallen nu al missen als kiespijn.
De vrouw des huizes werkt ook in een ziekenhuis.

Jack-ass stunts uit gaan halen is altijd dom, maar nu wel extra vervelend. Maar hoe groot is de kans dat je je sleutelbeen breekt als je een rondje gaat fietsen? De kans dat je van de trapt valt is waarschijnlijk groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 17 mar 2020 16:09

Tja, wat moet ik dan? Ik werk op spoed, en ga altijd met de fiets naar het werk? Er kan altijd iets gebeuren. Ook als je thuis bent. Waar ik werk zijn nu veel consultaties dicht. Alleen voor dringende gevallen kan je er terecht. Ook niet dringende operaties gaan niet door. Er zijn hierdoor momenteel ook verpleegeenheden gesloten. In geval van nood beschikken we over veel artsen en verpleegkundigen om alles en iedereen op te vangen. Maak jullie geen zorgen, er zit een stevige structuur achter.

Plaats reactie