Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wie kreeg op 9 juni jouw stem?

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 09 jun 2010 01:07

Ik noem het ook geen subsidie..

Ik probeer alleen maar iets te begrijpen . En dat lukt me maar niet.. Als jan en piet nu in dezelfde belastingschaal zitten dan is het argument over het progressieve belasting systeem niet relevant, toch?

En een discussie over het wel of niet hebben van bepaalde verantwoordelijkheden en het wel of niet hard werken vertroebelt de discussie imho maar is verder volstrekt niet relevant. De belastingdienst kijkt niet naar hoe hard je werkt, of naar het aantal uren dat je draait of het aantal mensen dat je aanstuurt of de aard van de beslissingen die je moet maken, deze kijkt alleen naar je vermogen en je inkomen en naar je HRA.

Dat Piet misschien netto meer belasting aan de staat betaalt rechtvaardigt toch niet dat hij voor minder geld in exact hetzelfde huis als Jan mag wonen?
:winkthumb:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2010 01:12

[quote="de zwarten"]Ik heb nog een Thomson stem. Die krijgt morgen iedereen die er 45 euro voor geeft. Zilveren uitvoering, 11cm lang.[/quote]

Heerlijk KURKDROGE humor!!! Geweldig :D

Wat is HRA trouwens?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 09 jun 2010 01:14

hypotheek rente aftrek
Gazelle Team TVM \'99

corniel
Forum-lid HC

corniel 09 jun 2010 01:18

Ik heb een (al zeg ik het zelf) goed betalende baan. Ik werk niet harder dan een schoonmaker, vuilnisman, stratenmaker of vakkenvuller bij de AH. Welk krijg ik veel meer betaald. Alleen omdat ik toevallig ben geboren met de gave om chocolade te maken van dit soort ongein:

Code: Selecteer alles

while(var doc = service.GetDocuments())
{
  doc.Save(file);
  saved++;
  log.Debug("Saved document {0}.", file);
}
Daar hoort een stukje verantwoordelijkheid bij, maar het meest lig in mijn geval bij m'n projectleider (die minder verdient).

Ik krijg doogaans enorme jeuk van "zuur verdient geld", "het minste steelt", "hard voor weinig", etc...

Ik heb een hypotheek, aandelen, een redelijk grote (zij het oudere) auto, en ik ga minstens twee maal per jaar op vakantie. De eerder genoemde harde werkers hebben dat niet.

En dan hebben we het nog niet over de schuldenlast van de derde wereld. Daar wordt zoveel geleend (en hard gewerkt om het weer terug te betalen) dat wij hier in Nederland onze pensioenen daarmee financiëren. Mensen die moeilijk doen over ontwikkelingsamenwerking hebben het denk ik niet zo goed begrepen...

Het is echt enorm krom om te denken dat mensen die meer geld ontvangen harder werken. Dat moet je eens met droge ogen uitleggen tegen een tiener in india die voor twee euro per maand jouw "zuur verdiende" Nikies in elkaar stikt. Of aan die Chinese 60-plusser die voor vijf euro per maand de barbiepop van je dochter van een likje verf voorziet.

Het kan echt geen kwaad om kritisch te kijken naar de overheidsuitgaven (zeer nadrukkelijk niet), en kan al helemaal geen kwaad om een discussie te voeren of de overheid zich niet met te veel zaken bemoeid (vooral dat geneuzel over terroristische dreigingen e.d.), maar een klaagzang, over dat we zoveel belasting betalen, en dat we allemaal heel zielig zijn...

Tot slot: brandstof in Nederland is duur. Toch betalen we relatief minder voor 1 liter benzine dan 25 jaar geleden. Dat komt omdat de prijs ondanks de accijnzen, en de schaarser wordende olie, ons gestegen welvaartspeil niet kan volgen.

bever
Forum-lid

bever 09 jun 2010 03:02

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 09 jun 2010 05:14

De vorige keer stemde ik groenlinks, nu twijfelde ik vooral tussen GL en de Pvda. Eventueel leek de D66 me ook wel wat. Echter bij zowel kieskompas als de stemwijzer eindigde D66 duidelijk bovenaan. Rijtje stemwijzer:

D66
Partij voor de Dieren
GroenLinks
PvdA
VVD

Met onderaan de PVV, hoe kan het ook anders. Ik ga morgen maar D66 stemmen denk ik.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 jun 2010 09:46

Goed betoog van Corniel. Dat snijdt veel hout maar toch een opmerking over:
[quote="corniel"]Ik krijg doogaans enorme jeuk van "zuur verdient geld", "het minste steelt", "hard voor weinig", etc...[/quote]

Ik verdien mijn geld redelijk makkelijk. Ik heb een gezond verstand. Ik heb de moeite genomen om een gedegen opleiding te volgen en heb nu goed betaald werk. Ik betaal me suf aan belasting en klaag daar niet echt over. Zolang ze het maar zinnig besteden.

Helaas zijn er groepen in Nederland die de verzorgingsstaat verheerlijken. Ik ben daar geen voorstander van. Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Je achter een overheid verschuilen die maar voor je moet zorgen als het even tegen zit, vind ik laf. Mensen die het ontslagrecht niet willen aanpakken, vinf ik ook laf. Je baan is geen verworven recht maar die moet je verdienen. Elke maand weer.
Live fast; die young. mijn blog

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 09 jun 2010 10:14

[quote="rob74"]Goed betoog van Corniel. Dat snijdt veel hout maar toch een opmerking over:
[quote="corniel"]Ik krijg doogaans enorme jeuk van "zuur verdient geld", "het minste steelt", "hard voor weinig", etc...[/quote]

Ik verdien mijn geld redelijk makkelijk. Ik heb een gezond verstand. Ik heb de moeite genomen om een gedegen opleiding te volgen en heb nu goed betaald werk. Ik betaal me suf aan belasting en klaag daar niet echt over. Zolang ze het maar zinnig besteden.

Helaas zijn er groepen in Nederland die de verzorgingsstaat verheerlijken. Ik ben daar geen voorstander van. Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Je achter een overheid verschuilen die maar voor je moet zorgen als het even tegen zit, vind ik laf. Mensen die het ontslagrecht niet willen aanpakken, vinf ik ook laf. Je baan is geen verworven recht maar die moet je verdienen. Elke maand weer. [/quote]

Wat een enorme oppervlakkigheid.
... más allá ...

eelcoz

eelcoz 09 jun 2010 11:38

Het betalen van belasting is een inbreuk op iemands vrijheid. Namelijk, de vrijheid om zelf te bepalen wat te doen met je geld wordt je ontnomen. Een zekere mate van belastingheffing is nodig om bepaalde zaken te regelen die individueel een beetje lastig zijn. Echter, wat mij betreft moet dit zo beperkt mogelijk worden gehouden.

Over die ontwikkelingssamenwerking; wetenschappelijk onderzoek heeft inmiddels overtuigend aangetoond dat begrotingssteun aan ontwikkelingslanden niet helpt. Het vermindert de armoede niet, het zorgt niet voor hogere groei etc. Daarom vind ik het plan van de VVD om ontwikkelingshulp te beperken tot noodhulp uitstekend. Daarnaast moet men in de EU snel stoppen met de landbouwsubsidies. Die in stand houden is veel asocialer dan een beetje snijden in de ontwikkelingshulp.

fwr
Forum-lid

fwr 09 jun 2010 11:49

Dit topic doet me ineens ergens aan denken. Wie heeft er hier wel eens naar probleemwijken gekeken? Meest legendarische programma ooit denk ik.

En ik weet heus wel dat de doorsnee uitkeringsgerechtigde niet zo leeft en dat dit soort programma's uitzijn op sensatie en weet ik wat al niet meer ... Ik moest er gewoon aan denken.

rene1
Forum-lid

rene1 09 jun 2010 12:08

[quote="JPP"][quote="rob74"]Goed betoog van Corniel. Dat snijdt veel hout maar toch een opmerking over:

Helaas zijn er groepen in Nederland die de verzorgingsstaat verheerlijken. Ik ben daar geen voorstander van. Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Je achter een overheid verschuilen die maar voor je moet zorgen als het even tegen zit, vind ik laf. Mensen die het ontslagrecht niet willen aanpakken, vinf ik ook laf. Je baan is geen verworven recht maar die moet je verdienen. Elke maand weer. [/quote]

Wat een enorme oppervlakkigheid.

[/quote]

Nou ja, anderen beschuldigen van oppervlakkigheid en zelf verder niets zeggen?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 09 jun 2010 12:17

Goede post, Corniel. Ik voelde me al wat alleen in al het VVD geweld.

Plaats reactie