Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2018

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 nov 2017 18:07

Ik vind dat je volledig gelijk hebt. Ik vind dan ook dan in Mickey Mouse wedstrijden (wat cyclo's feitelijk zijn) privé bevoorrading verboden zouden moeten worden, zodat er een "level playing field" ontstaat.

Goudhaantje
Forum-lid

Gebruikersavatar Goudhaantje 15 nov 2017 21:30

havana schreef: 15 nov 2017 18:07 Ik vind dat je volledig gelijk hebt. Ik vind dan ook dan in Mickey Mouse wedstrijden (wat cyclo's feitelijk zijn) privé bevoorrading verboden zouden moeten worden, zodat er een "level playing field" ontstaat.
Dank je.

Overigens neem ik (en mijn concurrentes) het wat serieuzer dan een Mickey Mouse wedstrijd. Maar dat is het mooie van cyclo's. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. 😏

Veen
Forum-lid

Veen 15 nov 2017 21:45

Toen het inschrijven op de pakketten werd geopend volgde er meteen die avond al een update van de organisatie dat inmiddels 2.500 personen hadden ingeschreven. Nadien nog geen update weer, neem aan dat havana het dus bij het juiste eind had toen hij aangaf dat het niet zo'n vaart meer loopt en het niet meteen de eerste dag vol zal zijn.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 nov 2017 22:49

Een paar jaar geleden was het werkelijk binnen een dag vol. Toen was de website ook nog eens instabiel met een grote chaos tot gevolg. De laatste 2-3 jaar loopt het minder storm op de eerste dag. Maar wees gerust, uiteindelijk staan er gewoon 7000 mensen aan de start.

Tijden veranderen, want in 2008 besloot ik het weekend voor de Marmotte om deel te nemen. Op donderdag reden we erheen en op vrijdag schreven we in. Ook toen trouwens gewoon 6000-7000 deelnemers. Maar ja, das was einmal.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

oehT
Forum-lid

oehT 15 nov 2017 23:23

slugbait schreef: 13 nov 2017 08:55
nielsh schreef: 13 nov 2017 08:42
slugbait schreef: 13 nov 2017 08:22 Hier ook ingeschreven: het wordt mijn eerste cyclo, Ik heb geen enkel doel behalve uitfietsen (vooral omdat ik twee weken daarvoor een 600km tocht in de planning heb staan...) .
[...]
Het kant trouwens zo zijn dat die 600 km daarvoor je juist voordeel gaat opleveren. Het hoeft op zijn minst geen nadeel te zijn. Succes met je voorbereiding.
Ja, het moet ook wel goedkomen, maar voor mij is het "uncharted territory". Na een 400km ben ik binnen een week wel hersteld. Dus hopelijk ben ik na een 600 binnen 2 weken weer op niveau.

(En jij natuurlijk ook succes met de voorbereiding.)
He Slugbait. Ik zou niet je randonneur pakken deze ronde, maar toch echt een racer :lol:

Ik heb afgelopen jaar een kleine week na de 600 van Boekelo de 270/6700 SchwarzwaldSuper gedraaid. Mijn tip: Zorg dat je wat serieus klimwerk hebt gedaan voordat je naar Frankrijk gaat, dan komt het met jouw conditie en benen wel goed na een klein weekje bijkomen.

Zie het als een stuk supercompensatie zonder weerga :roll:

oehT
Forum-lid

oehT 15 nov 2017 23:33

Goudhaantje schreef: 15 nov 2017 14:03
VivaBelgica schreef: 09 nov 2017 16:20
havana schreef: 04 nov 2017 12:56 Kijk dat je familie langs de weg bij de camping staat aan toe moedigen dat kan ik me goed voorstellen. Maar Henk uit Houten met z'n Bulls met 105 die zo nodig een volgauto en privé bevoorrading nodig heeft, nee dank je...
Het principe volg ik, maar dan moet de organisatie wel wat treffelijks voorzien. Ik was erbij in de speciale editie zonder Galibier. Toen was het weliswaar bloedheet, maar die bevoorradingen waren ondermaats voor wie in de buik van het peloton fietst. Op de Glandon al ruim tien minuten staan drummen om aan water te geraken en als je niet mee drumt, sta je er dubbel zo lang met al die voorkruipers.

Op de Mollard was het helemaal dramatisch met een wachtrij van tientallen meters voor enkele waterkraantjes. En als je braaf aanschuift, zie je op dat half uur (!) tientallen egoïsten voor steken.

Ook als amateur wil je wel eens even op je positieven komen bij een bevoorrading ipv dat stresserende drummen in de wachtrij met daarenboven de frustratie van al die voorstekers en egoïsten. Ik heb toen ook de conclusie gemaakt dat als ik ooit terug kom, ik hoop te kunnen rekenen op alternatieve bevoorradingen. Niet omdat ik inzit met mijn eindtijd, maar wel om mijn fietservaring van die dag een pak aangenamer te maken.
Mijn vriend en ik hebben die editie ook gereden. Hij wat meer midden/van achter en ik wat meer van voren. Wij hebben echter geen wachtrijen gezien. Wel druk op sommige plekken, maar geen rij en zeker niet van een half uur. Blijkbaar zat jij net in een verkeerde 'flow'. Het leek mij goed om dit toch ook even te delen, anders voelt straks iedereen zich genoodzaakt om eigen bevoorrading te regelen.

Overigens rijd ik zelf cyclo's voor het klassement en vind het altijd erg jammer dat mijn concurrentes eten en bidons aangereikt krijgen, terwijl ik zelf moet stoppen bij de bevoorradingen. Ik heb helaas geen 'organisatie' om mij heen. Nu kost dat stoppen niet veel tijd, maar ik mis dan wel de aansluiting. Om die reden ben ik zelf nooit zo enthousiast over privé bevoorrading.
Het was één grote, maar enorm gezellige chaos op de Mollard. Vooral omdat 400 meter (of zo) na die rij een drinkpost was waar dus bijna niemand stopte omdat iedereen het rijtje had meegepakt van inderdaad minimaal een dik half uur haha.

Maar om mij aan te sluiten bij het citaat hierboven, no worries. Normaliter is het zo dat enkel de Glandon voor wat oponthoud kan zorgen. Als je daar in het midden of achterin zit kan het dringen zijn. Maaaaaar, alles is relatief, want daar is het geneutraliseerd dus voor de gemiddelde rijder en zijn of haar tijd maakt het niet uit, je bent enkel iets later thuis. De toppers zijn daar op een moment dat de meeste nog de stuwdam (1 of 2) goodbye (moeten) kussen, dus die hebben sowieso nergens last van zou ik zeggen.

Vanaf Glandon is het gewoon erg goed te doen en met de Etixx vreetschuren zelfs goed toeven op de eet en drinkplekken.

Ik ga dit jaar niet. Niets aan op de camping als de oranje helmpjes van 1 meter 50 thuis blijven.

slugbait
Forum-lid

slugbait 16 nov 2017 07:28

oehT schreef: 15 nov 2017 23:23
He Slugbait. Ik zou niet je randonneur pakken deze ronde, maar toch echt een racer :lol:

[...]
Ach, het lijkt me wel een mooie stunt om met een randonneur (met spatborden en een immense zadeltas, uiteraard) tussen al dat sjieke carbon te staan ;-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 nov 2017 09:59

En framepomp !!

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 16 nov 2017 15:08

oehT schreef: 15 nov 2017 23:33

Ik ga dit jaar niet. Niets aan op de camping als de oranje helmpjes van 1 meter 50 thuis blijven.
Size doesn't matter Theo ;)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 16 nov 2017 15:24

slugbait schreef: 16 nov 2017 07:28 Ach, het lijkt me wel een mooie stunt om met een randonneur (met spatborden en een immense zadeltas, uiteraard) tussen al dat sjieke carbon te staan ;-)
Op hoogtestage rond Maastricht, dan komt het helemaal goed. Ik zou gaan voor de Carradice achtertas (met rek uiteraard)...

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 nov 2017 15:41

Jongens, dit kan echt niet he. Ik hoop dat de organisatie gauw werk maakt van de schoonheidscommissie. Carbonnen racert met minimaal ultegra of chorus. geschoren beentjes, strakzittend tenue (bij elkaar passend uiteraard), helm recht op het hoofd, zonnebril over de helmbandjes, geen wieldopjes. Zo niet, dan niet starten. Helaas, het is niet anders ;)
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 nov 2017 19:32

Herman_N schreef: 16 nov 2017 15:41 Zo niet, dan niet starten. Helaas, het is niet anders ;)
Als je idd niet met de top mee kan doen, is het toch wel belangrijk dat het goed uitziet dan voelt het tenminste goed..... :winkthumb:
YFood !!!

Plaats reactie