Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

aanvullen mineralen/zout

athhretjt
Forum-lid

athhretjt 10 jul 2017 17:50

Goed advies tegen kramp is helaas veel moeilijker te geven, maar daar eerlijk over zijn is wel heel essentieel, meer drinken zal niet helpen, en vaak gaat het over (met rust of met rustig doortrappen), beter getraind zijn is misschien nog wel de beste tip..

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 10 jul 2017 18:05

havana schreef: 10 jul 2017 17:46 Mijn fietsmaat @csteenbe zegt altijd dat je bij krampen veel moet drinken en er vooral dwars doorheen moet trappen, wat vind je van dat advies :D ?
Heeft Heer Steenbe wel eens helemaal strak geblokkeerd gestaan met kramp? Geblokkeerd met twee keuzes: om laten vallen en er bij gaan liggen, óf strak blijven staan zoals je staat?
Fietsen?altijd schreef: 10 jul 2017 16:55Waarom roep je altijd alles op zo'n neerbuigende toon met je klok en klepel?
@Fietsen?altijd: Het is een forum, je mag alles negeren en zonodig maak je gebruik van de filterfunctie, waarna je de teksten van mensen die onzin verkopen nooit meer hoeft te lezen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 10 jul 2017 19:11

Bij beginnende krampen helpt veel drinken bij mij wel, zodra ik het voel opkomen zoals afgelopen Marmotte op de `Galibier toen ik stopte voor mijn windstopper aan te doen heb ik gelijk een hele bidon na binnen gekiept en daarna veel blijven drinken, op de Alp geen last gehad van krampen....

In 2010 bij de L3B bij het begin van de Planche des Belles Files, gigantische kramp in beide bovenbenen aan de binnenkant, gewoon doorgetrapt zo goed en kwaad als het kon en icm veel drinken wederom trok het weg maar het was wel een pijnlijke ervaring :-)
YFood !!!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 10 jul 2017 20:00

Eigenlijk in de meer dan 25 jaar nooit last van echte kramp gehad, weleens wat kramp met erg warm weer, bij belgische cyclo's bijna zeker combinatie van zware inspanning en te weinig gedronken. Hier kon ik dus inderdaad doorheen trappen. Vanaf mijn vijftigste ben ik tijdens de zomerperiode wel magnesium-pillen gaan slikken, omdat ik toch steeds vaker last kreeg van opkomende krampen, met de pillen (Kruidvat 1 per dag) bleef het weg.

Alleen dit jaar echt krampen in beide benen, de eerste keer tijdens de Hel van Twente, man ik ging bijna out van de pijn, Beide benen compleet verstijfd, kon er nauwelijks op staan. Op de fiets schoot het er steeds weer in. Licht of zwaar verzet niets hielp, de laatste 10 kilometer van de HvT zeker 5x van de fiets geweest van de kramp.

Twee weken later tijdens Limburgs Mooiste, na 200 kilometer hetzelfde weer kramp in beide benen, echt weer ondragelijke pijn. Ik kreeg toen van een mede-fietser een magnesium-shot. Deze ingenomen met een 3/4 liter water. De eerste beklimming in Vijlen voelde ik de benen nog wel, maar daarna de laatste 45 kilometer nog vrij probleemloos uit kunnen rijden.

Nu bij de SportvoedingsWebshop deze magnesium-shots besteld, nu neem ik er 1 een uurtje voor de tocht als deze langer is dan 150 kilometer, Hierna geen last meer gehad, ook niet meer bij 200 kilometer. Ik steek er voor de zekerheid nog wel één bij me voor de zekerheid, maar nog niet nodig gehad. Benen voelen nu ook weer minder vermoeid aan na een lange rit.

Een wondermiddel?? Denk het niet, maar bij mij helpt het wel. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie