Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag (weer) niet gefietst in 2017

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 22 feb 2017 18:52

een extra hobby hebben met basketbal en tijdens een match een schouderblessure oplopen en nu enkele weken/maanden niet kunnen fietsen, daar gaat de voorjaarsnostalgie :(

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 23 feb 2017 07:33

Jeetje wat een pech,sterkte.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 23 feb 2017 10:14

Voor vandaag ben ik Sjaak afhaak.. vanavond met die zware windstoten tegen terug naar huis lijkt me een beetje gevaarlijk.. windkracht 8/9 en hoger en ijzel zijn mijn dealbreakers. Doe mij maar weer die vrieskou van 2 weken geleden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 feb 2017 10:33

Als Strava evangelist had ik verwacht dat jij wel ging KOM jagen vandaag... ;)

DDX
Forum-lid HC

DDX 23 feb 2017 10:37

Ja ik ben ook sjaak afhaak vandaag, opzich best spannend harde wind maar icm de nattigheid toch maar besloten om lekker met de trein te gaan.
En windstoten in de open polder is ook niet echt prettig.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 23 feb 2017 11:08

havana schreef:Als Strava evangelist had ik verwacht dat jij wel ging KOM jagen vandaag... ;)

Haha KOM jagen doe ik eigenlijk niet meer.. de aardigheid is er een beetje van af. Precies die harde wind maakt het een beetje kansloos... want om nou speciaal op de fiets te stappen vanwege de harde rugwind want de lat ligt ook hier in het Noorden al vrij hoog.. zonder minimaal windkracht 6 in de rug pak je al geen KOM meer. Wat is dan een KOM nog waard? En een matige fietser pakt met windkracht 7 in de rug meer KOM's dan een prof met windstil weer. Bij wijze van dan. Het heeft allemaal niet zoveel meer met kracht te maken. Maargoed ik veroordeel het ook niet.. als je er een studie van maakt waar de segmenten precies liggen KOM je ook al een heel eind. Met mooie fietscomputers die precies de segmenten aangeven. Het is bijna een wetenschap geworden :-) ik time mijn ritten met mijn hardloop horloge. Ik kan niet eens aflezen wat mijn snelheid is. Alleen de pace per kilometer. Pas achteraf als ik de activeit op Strava omzet naar een fietsrit weet ik wat mijn snelheid was.

DDX
Forum-lid HC

DDX 23 feb 2017 11:19

Windkracht 7 mee is best leuk fietsen, mits de wegen beetje droog zijn.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 23 feb 2017 12:50

Mijn racefiets is nog bij de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt mag hem zaterdag weer ophalen.
Ghost Nivolet 6LC

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 23 feb 2017 13:59

RVV schreef: Haha KOM jagen doe ik eigenlijk niet meer.. de aardigheid is er een beetje van af. Precies die harde wind maakt het een beetje kansloos... want om nou speciaal op de fiets te stappen vanwege de harde rugwind want de lat ligt ook hier in het Noorden al vrij hoog.. zonder minimaal windkracht 6 in de rug pak je al geen KOM meer. Wat is dan een KOM nog waard? En een matige fietser pakt met windkracht 7 in de rug meer KOM's dan een prof met windstil weer. Bij wijze van dan. Het heeft allemaal niet zoveel meer met kracht te maken.
Precies de hoofdreden waarom ik m'n tijd niet verdoe met Strava.
Dat en luitjes die achter een scootertje plaatsnemen.
Gewoon man tegen man onder gelijke omstandigheden en anders maar niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 feb 2017 14:34

DDX schreef:Windkracht 7 mee is best leuk fietsen, mits de wegen beetje droog zijn.
Ja mee wel ja.:) Ik kreeg wel net bijna een grote tak op mijn kop.

Btw, ik hou ontzettend van games maar dat hele KOM-gedoe vind ik al lachwekkend sinds ik een keer gelezen heb dat sommige mensen hun fiets gewoon achter in de auto lazeren of in de trein Strava aan laten staan. Ja zeg...
Bovendien, hoe weet ik dat een "winnaar" echt gefietst heeft en niet met zijn hand aan een brommertje heeft gehangen of zo'n andere lamme truuk heeft uitgehaald. Echt, zet ergens een tellertje of pak er een klassementje aan vast en sommige mensen gaan de meest pathetische dingen doen. Geocachers die zelf kokertjes van huis mee nemen om neer te leggen als ze de originele cache niet kunnen vinden. MMO-spelers die gewoon een toon op internet kopen dat iemand anders al voor ze heeft gelevelled. Magic-spelers die als je niet kijkt jouw kaarten onder tafel gooien en dan de judge roepen omdat je met een incompleet deck zit te spelen...echt allemaal al mee gemaakt. Het zal allemaal wel.
Veni. Vidi. Fietsie.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 23 feb 2017 15:18

Keezx schreef:
RVV schreef: Haha KOM jagen doe ik eigenlijk niet meer.. de aardigheid is er een beetje van af. Precies die harde wind maakt het een beetje kansloos... want om nou speciaal op de fiets te stappen vanwege de harde rugwind want de lat ligt ook hier in het Noorden al vrij hoog.. zonder minimaal windkracht 6 in de rug pak je al geen KOM meer. Wat is dan een KOM nog waard? En een matige fietser pakt met windkracht 7 in de rug meer KOM's dan een prof met windstil weer. Bij wijze van dan. Het heeft allemaal niet zoveel meer met kracht te maken.
Precies de hoofdreden waarom ik m'n tijd niet verdoe met Strava.
Dat en luitjes die achter een scootertje plaatsnemen.
Gewoon man tegen man onder gelijke omstandigheden en anders maar niet.
Snap ik, maar voor mij is Strava veel meer dan dat.. KOM's maken daar maar een heel klein deel van uit. Al mijn fiets, hardloop en triatlon vrienden heb ik met Strava links om of rechtsom leren kennen. DDX is eigenlijk de enige uitzondering, die kende ik al van voor Strava uit een ander "leven" (iets met snelle auto's) vaak ontmoet ik die mensen tijdens een wedstrijd, toertocht, triatlon, hardloop evenement etc. Het sociale aspect van Strava vind ik voor mij het belangrijkste. Zeker ook als motivatie.

Verder gebruik ik sinds 2012 Strava als logboek voor al mijn sportactiviteiten.. ver voordat Garmin bij mij in beeld kwam.

Verder spreken mij de uitdagingen van Strava aan zoals de MTS en de GF/halve marathon.

i-mac

i-mac 27 feb 2017 18:29

Het wordt hier een rustige week. Morgen mag ik genieten van een concert, en aangezien het een lange avond zal worden (ook wat het autorijden betreft), morgen niet rijden. Ook de volgende dagen is het verre van zeker of het zal lukken. Gezien het gure weer misschien ook beter. Felle regen deert me niet, maar de rukwinden hier achter de kustlijn zijn me te heftig.

Hopelijk betert het weer vanaf volgende week iets, want ik heb trainingsritten voorzien in de Vlaamse Ardennen de komende periode.

Plaats reactie