Is de fietser lui geworden?
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Al decennia kopen mensen rond hun zestiende een brommer.
Ik zie het verschil niet zo. Ik vind het zelfs een vooruitgang omdat E-bikes minder lawaai maken en niet zo stinken.
Ik zie het verschil niet zo. Ik vind het zelfs een vooruitgang omdat E-bikes minder lawaai maken en niet zo stinken.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
+1, maar weet niet wat het is maar bij een brommertje (scooter) die 45 rijdt ga ik graag in het wiel zitten (ondanks de stank) en bij een snelle E-bike van 45 voelt dat toch niet helemaal lekker. Zal wel iets met ego te maken hebben, kan ook niet bij een andere gewone fietser in het wiel gaan zitten.robbebopper schreef:Al decennia kopen mensen rond hun zestiende een brommer.
Ik zie het verschil niet zo. Ik vind het zelfs een vooruitgang omdat E-bikes minder lawaai maken en niet zo stinken.
Ach, ik zeg ook maar wat
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
nice, wanneer komt die wetgeving?NicoNB schreef:Het einde van de brommertjes met een verbrandingsmotor is sowieso in zicht doordat er wetgeving komt die brommers gaat verbieden vanwege het extreem vervuilende karakter van de motortjes.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Dit is geheel nieuw voor mij. Je zegt het nogal stellig, is er dan ook al een termijn bekend?NicoNB schreef:Het einde van de brommertjes met een verbrandingsmotor is sowieso in zicht doordat er wetgeving komt die brommers gaat verbieden vanwege het extreem vervuilende karakter van de motortjes.
Ach, ik zeg ook maar wat
Dat betekent dan ook benzine grasmaaiers verboden zullen worden?MarkVeenstra schreef:nice, wanneer komt die wetgeving?NicoNB schreef:Het einde van de brommertjes met een verbrandingsmotor is sowieso in zicht doordat er wetgeving komt die brommers gaat verbieden vanwege het extreem vervuilende karakter van de motortjes.
Klopt. In EU verband loopt die discussie al misschien wel 10 jaar. Het gaat met name om 2takt motoreni-mac schreef:Dat betekent dan ook benzine grasmaaiers verboden zullen worden?MarkVeenstra schreef:nice, wanneer komt die wetgeving?NicoNB schreef:Het einde van de brommertjes met een verbrandingsmotor is sowieso in zicht doordat er wetgeving komt die brommers gaat verbieden vanwege het extreem vervuilende karakter van de motortjes.
Ja ik ben soms nogal stellig.
Hier een kamerstuk van eind 2014 dat in deze richting hint.
In het kort het stimuleren van elektrische brommers en scooters om de luchtkwaliteit te verbeteren.
Dat is imho een aanloop naar steeds strengere emissie-eisen voor brommers en scooters die, door de benodigde techniek, deze voertuigen vroeg of laat economisch niet langer interessant maakt voor verkoop.
Wie ooit wel eens met zo'n ding rondgelopen heeft weet hoe lekker dat ding voor je rug is. NOT
Anyway, ik dacht, je kunt die dingen makkelijk elektrisch maken, motortje bij het mes, de steel is dan niet langer tevens omhulsel voor de as.
Die steel kan dan gebogen worden om het ding prettiger vast te kunnen houden.
Paar accu's als contra gewicht en de rest van de accu's eventueel in het draagharnas.
Voordelen.
- Veel minder lawaai
- Geen uitlaatgassen
- Veel lichter van gewicht (ok dat gok ik even)
- Betere gewichtsverdeling
- Ergonomisch en dus beter voor je rug
- Elektrisch oplaadbaar dus opladen met zonnestroom is mogelijk.
Hier een kamerstuk van eind 2014 dat in deze richting hint.
In het kort het stimuleren van elektrische brommers en scooters om de luchtkwaliteit te verbeteren.
Dat is imho een aanloop naar steeds strengere emissie-eisen voor brommers en scooters die, door de benodigde techniek, deze voertuigen vroeg of laat economisch niet langer interessant maakt voor verkoop.
Vanmorgen zag ik bij mijn kantoor 2 tuinmannen aan het werk met zo'n bosmaaier.i-mac schreef:Dat betekent dan ook benzine grasmaaiers verboden zullen worden?
Wie ooit wel eens met zo'n ding rondgelopen heeft weet hoe lekker dat ding voor je rug is. NOT
Anyway, ik dacht, je kunt die dingen makkelijk elektrisch maken, motortje bij het mes, de steel is dan niet langer tevens omhulsel voor de as.
Die steel kan dan gebogen worden om het ding prettiger vast te kunnen houden.
Paar accu's als contra gewicht en de rest van de accu's eventueel in het draagharnas.
Voordelen.
- Veel minder lawaai
- Geen uitlaatgassen
- Veel lichter van gewicht (ok dat gok ik even)
- Betere gewichtsverdeling
- Ergonomisch en dus beter voor je rug
- Elektrisch oplaadbaar dus opladen met zonnestroom is mogelijk.
Snoeizagen zijn inmiddels al elektrisch..... Bosmaaiers zullen wel volgen.
Overigens stoten die krengen wel veel minder zooi uit dan scooters omdat ze op speciale benzine lopen.
Overigens stoten die krengen wel veel minder zooi uit dan scooters omdat ze op speciale benzine lopen.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste excessen van jeugdigen op snelle e-bikes te zien zullen zijn.
Ik reed vandaag met de auto 50 kmh op de cruise control en naast werd ik op het fietspad ingehaald door een snorscooter met blauw plaatje; de bestuurder had geen hem op, Met een beetje fatsoen zie ik handige eloktrotechnieker zo'n nep-fiets wel 70 kmh laten halen. Een nozem erop van net 16 zonder fatsoenlijk verkeersinzicht en geen verantwoordelijkheidsbesef. Zal ik vast een ambulance bellen?
Ik reed vandaag met de auto 50 kmh op de cruise control en naast werd ik op het fietspad ingehaald door een snorscooter met blauw plaatje; de bestuurder had geen hem op, Met een beetje fatsoen zie ik handige eloktrotechnieker zo'n nep-fiets wel 70 kmh laten halen. Een nozem erop van net 16 zonder fatsoenlijk verkeersinzicht en geen verantwoordelijkheidsbesef. Zal ik vast een ambulance bellen?
Live fast; die young. mijn blog
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat zal dan wel een heule lange aanloop zijn. Als ik je artikel lees gaat het over navraag wat sommige gemeenten aan stimuleringsmaatregelen doen. En mogelijkerwijs wat de staatssecretaris daar nog aan zou kunnen bijdragen of uitbreiden naar andere gemeenten. Dat gaat dus over stimuleren electische scooters, en niet over regelgeving, en al helemaal niet over 2 takten.NicoNB schreef:Ja ik ben soms nogal stellig.
Hier een kamerstuk van eind 2014 dat in deze richting hint.
In het kort het stimuleren van elektrische brommers en scooters om de luchtkwaliteit te verbeteren.
Dat is imho een aanloop naar steeds strengere emissie-eisen voor brommers en scooters die, door de benodigde techniek, deze voertuigen vroeg of laat economisch niet langer interessant maakt voor verkoop.
Dan volgt een stuk over typegoedkeuring en naleving + handhaving. Dus ook niet over regelgeving. Wel over een Europese aanscherping, wat vervolgens (na navraag van de staatssecretaris) vooral blijkt dat alles wat goed geproduceerd is, toch wel toegelaten wordt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013