Het uur van de passage hier in Robion naderde en de zon scheen (toen) nog. M'n vrouw wilde toch wel een gokje wagen en even het wandelingetje naar de rotonde in de D2 bij de entree van Robion maken om de renners aan te moedigen
In de verte verscheen het legertje heli's al. Zodra de eerste helikopter boven onze hoofden hing, begon
'de massa' fanatiek te zwaaien naar die dingen. Ja, ze zullen je op TV maar eens niet zien staan
Het peloton rijdt de rotonde bij Robion op...:

...en er weer af, 'op naar de regen'

Toen de renners al gepasseerd waren en de 'volgers' langs kwamen, stopte een motard met fotograaf achterop pal voor onze neus. Bonjour klonk het, want de fotograaf nam de moeite om netjes te groeten. Ze begonnen hun jacks aan te trekken. 'Sterkte straks in de regen', zei ik tegen hem. 'Ik hoop dat het niet gaat regenen', antwoordde hij. 'Ik heb op TV de beelden uit Nîmes gezien en dat ziet er slecht uit', meldde ik hem. En daar gingen ze weer, het slechte weer tegemoet. Wij konden het zelf nog droog houden tot we weer 'thuis' waren. Daarna begon het ook te regenen en te onweren, maar 's avonds scheen de zon al weer. Sneu was natuurlijk om te zien hoe de twee vluchters na zo'n monsterontsnapping op letterlijk het allerlaatste moment toch nog gegrepen werden...
En ronduit triest was het nieuws dat er door een mini-tornado 'aan de overkant' twee slachtoffers te betreuren zijn. Een aantal campings zijn verwoest en er zijn ook nog eens vijf mensen gewond geraakt. We hebben hier in de krant wat beelden van de ravage daar gezien. Gelukkig voor ons viel het hier allemaal nog mee met het slechte weer...