team Garmin-Cerveló
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ach je overdrijft wel een beetje. Je kan iig al een heel aantal merken uitsluiten, want Orbea bijv kan dat echt niet betalen. Maar ja waar zo Casran nu van schrikken. Kan me niet voorstellen dat het Pina is, want de Schlecks zullen niet op die bakfietsen zitten te wachten. Giant kan het makkelijk betalen, maar denk eerder dat Pieter is geschrokken van Canyon. Trek is ook wel een goede suggestie, hoeft Bruyneel maar 1 jaar te schipperen bij RS en dan kan hij met de Andy de Tour gaan winnen.race-niek schreef:C a s r a n schreef:race-niek schreef:oke en vertel welke is het?
Specialized niet; als ik het hier mocht zetten had ik dat al gedaan hoor. Ik vermoed dat het komende week wel kenbaar gemaakt wordt.
dat is zo.
maar Casran, als jij het al zo nodig weet vertel het dan.
en ga dan niet dom typen dat je er wel van scrok etc.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Dank je wel Casran, hebben we tenminste iets te speculeren 
Specialized en Pina zijn het niet die hebben nu al 2 teams.
Colnago, BMT zijn het niet want die hebben nu geen Prot tour team
Cervelo en Felt weten we ook dat het niet zijn.
Wat blijft er over?
Willier lijkt me niet in Luxemburg aan de slag te willen en Orbea, La Pierre en Fuji zullen het ook wel niet zijn alhoewel hij ook wel van die zou schrikken.
Die 2 Duitsers Focus en Canyon sluit ik niet uit. En Trek en Scott zie ik niet 1,2,3 naar Luxemburg gaan maar hij zou er niet van schrikken.
En Giant daar schrikt hij zeker niet van, waar hij wel van schrikt... dat doet hij als Ridley of Merckx het is om dat ze uit zijn thuisland komen misschien ook wel van Kuota omdat hij daar vroeger op gereden heeft.
Van de andere kant "een groot fietsenmerk" Dat is dan toch Giant, Trek of Scott.
Wat blijft er over?
Willier lijkt me niet in Luxemburg aan de slag te willen en Orbea, La Pierre en Fuji zullen het ook wel niet zijn alhoewel hij ook wel van die zou schrikken.
Die 2 Duitsers Focus en Canyon sluit ik niet uit. En Trek en Scott zie ik niet 1,2,3 naar Luxemburg gaan maar hij zou er niet van schrikken.
En Giant daar schrikt hij zeker niet van, waar hij wel van schrikt... dat doet hij als Ridley of Merckx het is om dat ze uit zijn thuisland komen misschien ook wel van Kuota omdat hij daar vroeger op gereden heeft.
Van de andere kant "een groot fietsenmerk" Dat is dan toch Giant, Trek of Scott.

ericpeters schreef:Dank je wel Casran, hebben we tenminste iets te speculeren
Wat blijft er over?
hoe kan hij het eigenlijk weten?
vertegenwoordiger van een fietsen fabrikant ofzo?
ik denk zelf dat scott het word.
die fietsen fabrikant sponsort al een ander top team.
ik noem rabobank niet echt een 'top team' evenals RS
Highroad-HTC vind ik toch nog wel een van de betere teams.
opzich wel een mooie poll om te maken.
wie word de fiets sponsor van de luxenburgse ploeg?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
race-niek schreef:hoe kan hij het eigenlijk weten?
Was bij mijn fietsopmeter vandaag in Duitsland en die had Schleck aan de telefoon... Eigenlijk zou hij mij ook al die info niet gegeven hebben ware het niet dat ik het hem uit de neus gepeuterd heb
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
danny1407 schreef:jsparie schreef:Livio Livius schreef:Volgens WW kan Cervelo het zich niet veroorloven om een team te onderhouden en gaan ze als ze er niets aan doen failliet. Vandaar ook de verkoop van patent geïntegreerde rem in de voorvork aan Trek.
Of ze failliet gaan weet ik niet, maar ze hadden van tevoren toch zelf ook wel kunnen bedenken dat ze dit op langere termijn niet vol gingen houden ? Dan hadden ze het veel eleganter op kunnen lossen.
Volgens mij is het iets genuanceerder.
Verschillende kopstukken willen de kosten van het onderhouden van een team niet meer dragen.
Da's net even iets anders dan het niet meer kunnen.
Kan me vergissen, maar volgens mij waren er bij Cervelo maar twee echte kopstukken. Lees eigenaren. Die bepalen in feite dus zelf wat ze willen. Het was geen beursgenoteerde onderneming ofzo. Willen en kunnen liggen hier waarschijnlijk dus heel dicht bij elkaar.
Maar om verder te gaan als co-sponsor is toch prima ? Als ze het handig aanpakken kunnen ze voor veel minder geld toch nog flinke reclame maken en ook het concept rondom de cervele ploeg dat ze bedacht hadden nog een beetje in stand houden.
Groet,
Berto
Berto
Nu net in het nieuws.
Garmin en Cervélo bundelen krachten
28 augustus 2010
Cervélo mag dan stoppen als wielerploeg, dat betekent niet dat het merk helemaal uit de sport stapt. Het Canadese merk gaat een samenwerking aan met Garmin-Transitions, zo heeft Garmin-ploegleider Jonathan Vaughters laten weten.
Cervélo gaat sowieso fietsen leveren aan Garmin. Bovendien is de verwachting dat een handvol renners van Cervélo de overstap zullen maken naar de Amerikaanse ploeg. Op de vraag waarom zijn ploeg een samenwerking aangaat met Cervélo, is het antwoord van Vaughters helder. "Vanwege hun stabiele achtergrond. We zijn nu in staat om de beste ploeg ter wereld te bouwen", zegt hij tegen Cyclingnews.
Vaughters heeft grote plannen. "Ons doel is om een ploeg te hebben die van februari tot oktober de wielersport kan domineren. De samenwerking met Cervélo levert ons niet alleen stabiliteit, maar ook een betrouwbare partner voor lange termijn op."
Bij Cervelo staat onder meer de Nederlandse sprinter Theo Bos onder contract.
(bron: Wielerupdate.nl)
Hopelijk heeft Theo Bos dan ook alweer een team
28 augustus 2010
Cervélo mag dan stoppen als wielerploeg, dat betekent niet dat het merk helemaal uit de sport stapt. Het Canadese merk gaat een samenwerking aan met Garmin-Transitions, zo heeft Garmin-ploegleider Jonathan Vaughters laten weten.
Cervélo gaat sowieso fietsen leveren aan Garmin. Bovendien is de verwachting dat een handvol renners van Cervélo de overstap zullen maken naar de Amerikaanse ploeg. Op de vraag waarom zijn ploeg een samenwerking aangaat met Cervélo, is het antwoord van Vaughters helder. "Vanwege hun stabiele achtergrond. We zijn nu in staat om de beste ploeg ter wereld te bouwen", zegt hij tegen Cyclingnews.
Vaughters heeft grote plannen. "Ons doel is om een ploeg te hebben die van februari tot oktober de wielersport kan domineren. De samenwerking met Cervélo levert ons niet alleen stabiliteit, maar ook een betrouwbare partner voor lange termijn op."
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
-
deboefvanparma
- Forum-lid
Hoe belangrijk het voor een fietsenmerk is om een PT ploeg te voorzien van hun materiaal heeft Felt dit jaar in Italie ondervonden: De verkoop is met 500% toegenomen t.o.v. vorig jaar.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
dvangennip
- Forum-lid
- Contact
de boef van parma schreef:Hoe belangrijk het voor een fietsenmerk is om een PT ploeg te voorzien van hun materiaal heeft Felt dit jaar in Italie ondervonden: De verkoop is met 500% toegenomen t.o.v. vorig jaar.
Was Felt voor 2010 al wel ruim te verkrijgen? Hier in Nederland is het echt mondjesmaat zover ik weet. Dus als je nauwelijks wat verkocht en daarna ineens vijf dealers hebt is 5x zoveel verkopen geen verrassing
Opmerkelijk dat ze bij Garmin spreken over een stabiele achtergrond van partner Cervélo. Een ploeg die komt en twee jaar later ineens weer uit elkaar spat omdat het eigenlijk toch niet mogelijk was (o.a. financieel) klinkt niet zo doordacht en stabiel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
MR R schreef:Nu net in het nieuws.
28 augustus 2010
Zou echt niet goed zijn voor Bos om naar Garmin-Cervelo te gaan. Veel te veel snelle mannen dan bij elkaar. Julian Dean, Tyler Farrar, Thor Hushovd, Heinrich Haussler, lijkt me niet handig dat hij daar ook nog tussen gaat rijden. Een ploeg waar hij 1 van de 2 rappe mannen is, geeft veel meer kansen.