continental grandprix 4000S2
-
materialist
- Forum-lid
Ik denk dat de grip van 25mm beter is. Ben je het daarmee eens?
23mm banden dribbelen naar mijn gevoel eerder bij 25mm heb ik dat gevoel niet.
Ik durf ook eerder aan te zetten.
Rol weerstand is volgens mij niet te merken, het verschil in snelheid is te klein. Een loszittend regenjack merk ik wel maar banden niet
23mm banden dribbelen naar mijn gevoel eerder bij 25mm heb ik dat gevoel niet.
Ik durf ook eerder aan te zetten.
Rol weerstand is volgens mij niet te merken, het verschil in snelheid is te klein. Een loszittend regenjack merk ik wel maar banden niet
Waarom rijdt jij met zulke harde banden? zou een bar minder niet nog veel lekkerder rijden? of is het vanwege slecht wegdek dat je jezelf indekt voor stootlekken?RMB schreef:Dat deed ik, en ik reed op 8.5 bar. Ik merk verschil, zeker op slechte wegen rijdt het veel soepeler. Geen merkbaar verschil in rolweerstand; dus goede keuskeetoo schreef:@rmb, reed je hiervoor met 4000s 23 mm ? Merk je het verschil naar 25 mm ?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Heb veel pecht met Conti's. 2x 4000s met scheuren er in na enkele ritten en nu een setje 4000s2 na 400km achterband kapot in een droge rit. Betaal nu € 34.95 maar dat is wel aan de hoge kant als ik het zo lees...
Ook mijn ervaring, erg makkelijk om bandjes te plaatsen.
Op wielertoerist.be staat een leuk overzicht waarin je kunt zien wat de ervaringen zijn van verschillende banden bij veel verschillende velgen.
Edit: voor de wielertoerist >> techniek en onderhoud >> band op velg leggen
Of mag ik geen reclame voor een concurrent maken?
Op wielertoerist.be staat een leuk overzicht waarin je kunt zien wat de ervaringen zijn van verschillende banden bij veel verschillende velgen.
Edit: voor de wielertoerist >> techniek en onderhoud >> band op velg leggen
Of mag ik geen reclame voor een concurrent maken?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik heb die site al 10-tallen keren doorgelinkt. Maar om nog eens op de Conti terug te komen: het zijn slechte banden. slecht, slecht, door en door slecht. Van 23mm naar 25mm lost het niet op. Je kan nu éénmaal van een lomp en stug boerenpaard geen soepel renpaard maken. Koop Vittoria banden (of eender wat met meer dan 120 threads per inch) en voel het verschil, en geniet van iedere rit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Ik rijd momenteel achter op 25 mm GP4000's, maar vanwege een te smal frame wil ik weer terug naar 23mm's. Enigszins balen want ze rijden erg fijn. Bij Mantel zijn echter de Fortezza Senso's van Vredestein in de sale (23,95). Is deze band vergelijkbaar met de Continental of is de GP4000 een klasse beter?