Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

gejado
Forum-lid

gejado 26 nov 2013 14:39

Bauke schreef:Toch zijn ze ook al wel geleverd. Ik heb die van mij nu een aantal weken binnen (zwarte) en hij bevalt prima. Waarschijnlijk ook een grote vraag. (Die van mij heb ik trouwens bij bike-components.de in Duitsland besteld)

Ook bij bike-components.de is de levertijd nu 20 dagen of meer...........Ik wacht wel tot het voorjaar.

gejado
Forum-lid

gejado 02 dec 2013 17:08

Volgens de site van Sigma:

Aufgrund der hohen Nachfrage erst wieder
ab Anfang 2014 erhätlich

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 02 dec 2013 20:46

ik snap dan niet wat de produktie capaciteit is. Indien ze al vanaf septemeber uitleverbaar zijn (dan moet er al een voorraad liggen). Maken ze 50 stuks per dag?., dan nog hadden ze met 150 dagen vertraging genoeg kunnen produceren. Dan ga je toch de aantallen opvoeren en zorgen dat je klanten niet naar een ander model zoeken?

Ik kan me ook indenken dat er een conflict is met de groothandel. Deze zitten nu met onverkoopbare ROX 8 en 9 waar ze gezien het prijsnivo nooit meer vanaf komen. En zo dus de verkoop van de ROX10 zo ver als mogelijk uitstellen om van deze voorraad a te komen.

maar ik begin er flink van te balen, hij zou al in juli leverbaar zijn :evil:

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 05 dec 2013 17:37

Dit antwoord kreeg ik vandaag binnen:

We hebben vandaag te horen gekregen dat de Rox 10 GPS set niet voor half februari geleverd gaat worden.
Dit zou te maken hebben met de fabrikant en garantie issues.

Pffff, ik ga niet meer langer wachten.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

jmhr
Forum-lid

jmhr 13 dec 2013 19:57

Ik heb mijn bestelling ook geannuleerd nadat de levertijd wederom is opgeschoven. Heb nu een Bryton Rider 40 gekocht.

leon1
Forum-lid

leon1 16 dec 2013 12:26

Balen dat het zo lang duurt! Ik wil geen zout in de wonden wrijven maar ik ben blij dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Eenmaal gewend is het ding supermakkelijk te gebruiken en dat geldt ook voor het Data Center. Handig overzicht! Daaag! - Strava. En ik las dat de eerste update vanuit het Data Center het mogelijk maakt om ritjes te 'uploaden' naar social media? Ik heb dit nog niet gedaan...en ik voel ook niet de behoefte trouwens :-)

Mijne heeft in ieder geval geen last van bugs dus dat zal de levertijd niet rekken...ik rijd trouwens met de kale versie, dus alleen het tellertje op de stuurpen. Zit er wel aan te denken alsnog een cadansmeter en een hartslagband aan te schaffen.

De andere apparaten die hier genoemd worden kunnen niet navigeren toch? Bryton 40 en/of Garmin 500/510?
Ride bikes, not tanks!

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 16 dec 2013 20:18

leon1 schreef:Balen dat het zo lang duurt! Ik wil geen zout in de wonden wrijven maar ik ben blij dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Eenmaal gewend is het ding supermakkelijk te gebruiken en dat geldt ook voor het Data Center. Handig overzicht! Daaag! - Strava. En ik las dat de eerste update vanuit het Data Center het mogelijk maakt om ritjes te 'uploaden' naar social media? Ik heb dit nog niet gedaan...en ik voel ook niet de behoefte trouwens :-)

Mijne heeft in ieder geval geen last van bugs dus dat zal de levertijd niet rekken...ik rijd trouwens met de kale versie, dus alleen het tellertje op de stuurpen. Zit er wel aan te denken alsnog een cadansmeter en een hartslagband aan te schaffen.

De andere apparaten die hier genoemd worden kunnen niet navigeren toch? Bryton 40 en/of Garmin 500/510?

hoe verloopt het navigeren bij de rox10?

jmhr
Forum-lid

jmhr 17 dec 2013 13:52

leon1 schreef:
Met de Bryton rider 40 kun je wel "navigeren" middels een lijntje zoals bij de Rox. Ik heb afgelopen weekend mijn Bryton getest en kon er een 50km rondje prima mee navigeren. Je hebt geen kaart maar wel de lijn van je track/course en de paal waar je bent.

leon1
Forum-lid

leon1 18 dec 2013 22:01

Gaat gewoon met een lijntje inderdaad. De koppeling met gpsies werkt erg goed en is vr een digibeet als ik prima te gebruiken.
Ride bikes, not tanks!

edwin01
Forum-lid

edwin01 19 dec 2013 08:59

Bij groothandel Juncker staat de Rox 10 inmiddels op week 24.........

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 23 dec 2013 17:08

Eindelijk heb ik mijn Rox 10 (compleet set) via Fietswinkel Ekeris in IJsselstein kunnen krijgen, deze had nog een witte en zwarte set liggen. Bestelling bij de futurumshop heb ik kunnen afzeggen.

Het is even wat tijd investeren hoe het menu op het apparaat werkt, maar werkt uiteindelijk zeer eenvoudig. Scherm is bij (laagstaande) zon en zware bewolking goed af te lezen.
Je kunt in het datacenter alle voorkeuren ingeven en hoeft dus niet liggen pielen op het apparaat zelf.
Vanmiddag heb ik een testronde gemaakt en ben zeer tevreden. Navigatie zonder kaart met alleen een kruimelspoor vind ik meer dan voldoende (geen geklooi met los aan te schaffen kaarten)
En wat voor mij ook belangrijk was dat er offline software is. deze werkt zeer snel en herkent het apparaat binnen 5 seconden. Overzetten van routes en gereden ritten is ook zeer eenvoudig. Handleidingen doorlezen is niet echt nodig, gewoon alle knoppen even uitproberen.

Het maken van routes gaat op basis van OSM (wel internetverbinding nodig) en met 1 klik staat deze op je Rox.

Wel vind ik de bediening van de knoppen aan de zijkanten zwaar gaan, vooraal het rubber van de enter toets en de stop toets lijkt niet exact boven de schakelaar te zitten. Hierdoor moet je flink hard duwen, kan zijn dat dit alleen bij de mijne is.

leon1
Forum-lid

leon1 27 dec 2013 21:20

T zijn geen tiptoetsen bij mij maar ik heb ook niet t gevoel dat jij hebt.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie