Wielerseizoen 2012
Rabobank's hoofddoelen liggen in de grote rondes en dan met name de Tour.
Dus tot die tijd moeten we ze de kans geven dat waar te maken.
Een 7de plek in de eindklassering van de Tour, vinden zij belangrijker dan een klassieker of zelfs een etappe. Ben ik het overigens niet mee eens.
Wel is het zo dat er naar een Tour maar een gedeelte van de ploeg gaat. Zou je kunnen denken dat die andere knakkers wel eens wat mogen winnen. Dat zou wel goed zijn voor de moraal.
Dus tot die tijd moeten we ze de kans geven dat waar te maken.
Een 7de plek in de eindklassering van de Tour, vinden zij belangrijker dan een klassieker of zelfs een etappe. Ben ik het overigens niet mee eens.
Wel is het zo dat er naar een Tour maar een gedeelte van de ploeg gaat. Zou je kunnen denken dat die andere knakkers wel eens wat mogen winnen. Dat zou wel goed zijn voor de moraal.
Ik snap sowieso niet waarom Rabo alles op de tour gooit. Voor de overwinning kunnen ze toch niet gaan met de vele tijdrit km's.
Ze moeten zich daar richten op dag succes. Maar waarom richten ze hun pijlen niet op de andere 2 grote rondes. Daar maken ze tenminste een kans.
Dat staat mooier dan idd plek 7 in de tour.
Ze moeten zich daar richten op dag succes. Maar waarom richten ze hun pijlen niet op de andere 2 grote rondes. Daar maken ze tenminste een kans.
Dat staat mooier dan idd plek 7 in de tour.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In België kijkt het grote publiek bijna naar alle koersen.amclassic-fan schreef:Omdat het grote publiek enkel naar de Tour kijkt.
Zowel die bij ons als in het buitenland.
De VRT zendt bijna alle koersen rechtstreeks uit en maakt meerdere randprogramma's en zendt dan ook nog eens trailers uit tussen de reguliere programma's.
Op die manier maken ze de mensen warm om te kijken en creëren ze een vraag waar zij het antwoord (lees uitzendingen) op geven.
Deze aanpak mis ik op de Nederlandse openbare netten, het kan het verschil maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
eelcoz
In Nederland wordt nauwelijks wielrennen uitgezonden. De Tour, een paar klassiekers en het WK, dan ben je er zo ongeveer wel. Met een beetje geluk nog 20 sec. Parijs-Nice in het Sportjournaal 's avonds. De sponsor Rabobank heeft wereldwijde belangen, maar de Nederlandse markt is toch ook erg belangrijk voor ze. Aangezien in Nederland alleen de Tour leeft, zal die wedstrijd het belangrijkste zijn voor de sponsor. De enige 3 weken per jaar waarin men veel media-aandacht kan genereren in Nederland.lcsmt schreef:In België kijkt het grote publiek bijna naar alle koersen.amclassic-fan schreef:Omdat het grote publiek enkel naar de Tour kijkt.
Zowel die bij ons als in het buitenland.
De VRT zendt bijna alle koersen rechtstreeks uit en maakt meerdere randprogramma's en zendt dan ook nog eens trailers uit tussen de reguliere programma's.
Op die manier maken ze de mensen warm om te kijken en creëren ze een vraag waar zij het antwoord (lees uitzendingen) op geven.
Deze aanpak mis ik op de Nederlandse openbare netten, het kan het verschil maken.
Dat de Rabo ploeg de focus vooral op de Tour legt is logisch, zoals ik al zei, het is een Nederlandse sponsor, Nederland is commercieel het belangrijkst voor hen en "Nederland" kijkt nu eenmaal enkel naar de Tour. Als een Rabo renner in Oman of Qatar wint ontgaat dat vrijwel iedereen, als zij de Omloop winnen schrikken (relatief gezien) een paar wielerfans wakker, als zij een grote voorjaarsklassieker winnen juichen een paar wielerfans en de rest leest het achteraf, maar zodra de Tour begint gaat een vele malen groter publiek er eens goed voor zitten. Vorig jaar wonnen de Rabo's in Oman en de Omloop en daarna was het helemaal op. Dat willen ze dit jaar anders doen dus dan maar niet top in februari en maart.
Wat ik wel jammer vind is dat de ploeg in de Tour telkens weer meer belang stelt in een ploeg die een Nederlandse of buitenlandse kopman in de top 10 krijgt in plaats van te gaan voor, in mijn ogen veel aansprekender, ritzeges. Drie keer Dekker of de solo van Boogert spreekt toch echt meer aan dan een plekje in de top 10. Iedereen het tien jaar na dato nog over La Plagne en niet over een zesde (of vijfde) plek algemeen voor Gesink.
Wat ik wel jammer vind is dat de ploeg in de Tour telkens weer meer belang stelt in een ploeg die een Nederlandse of buitenlandse kopman in de top 10 krijgt in plaats van te gaan voor, in mijn ogen veel aansprekender, ritzeges. Drie keer Dekker of de solo van Boogert spreekt toch echt meer aan dan een plekje in de top 10. Iedereen het tien jaar na dato nog over La Plagne en niet over een zesde (of vijfde) plek algemeen voor Gesink.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Helemaal mee eens, top 10 boeit geen fluit, veeeeeeel liever een etappezege!
The second best is the first placed loser, kun je nagaan wat de nummer 10 is!
The second best is the first placed loser, kun je nagaan wat de nummer 10 is!
Dus het feit van het magere presteren tov vorig jaar MOET wel te maken hebben met een verlegging van de focus? De overwinningen van vorig jaar zijn wel representatief voor het potentieel van de ploeg? Langeveld was naar mijn gevoel een toevalstreffer (ik zie graag m'n ongelijk bewezen). Boom had het voordeel dat hij met de intensiteit van de crossen wel een streepje voor had om een proloog te winnen tov collega's die nog maar net aan het seizoen begonnen waren. Matthews loopt nou eenmaal over van talent en Gesink heeft wel laten doorschemeren dat hij Oman als klein doel had onderstreept.
Dat je in de Tour hard wil rijden met wat kopmannen laat onverlet dat de rest van de ploeg en ook zelfs de beoogde knechten in dit deel van het seizoen voor een overwinning mogen gaan. Ook wel handig om iedereen gemotiveerd te houden.
Ik ga meer mee met lvgh.
Dat je in de Tour hard wil rijden met wat kopmannen laat onverlet dat de rest van de ploeg en ook zelfs de beoogde knechten in dit deel van het seizoen voor een overwinning mogen gaan. Ook wel handig om iedereen gemotiveerd te houden.
Ik ga meer mee met lvgh.
- de zwarten
- Forum-lid HC
En Westra pakt de etappe, indrukwekkend!
Eén opmerking: waarom al op 20m voor de streep beginnen juichen en 2-3 seconden verliezen als hij nog in aanmerking komt voor de eindzege?
Eén opmerking: waarom al op 20m voor de streep beginnen juichen en 2-3 seconden verliezen als hij nog in aanmerking komt voor de eindzege?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
bottecchia
- Forum-lid
Straffe kost van Westra. Ik wist niet dat 'ie dit kon. Vraag me af of hij het zelf wel wist. Erg sterk gereden want het zijn niet de minsten die hij daar klopt.
Dacht ik ook meteende zwarten schreef:En Westra pakt de etappe, indrukwekkend!
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Waanzinnig gave overwinning! Ik denk dat hij, op dat moment, niet zozeer bezig was met het GC maar meer met de dagzege. Mischien dat hij de rekening nog gepresenteerd gaat krijgen dat hij deze makkelijke seconden heeft laten liggen. Dit dagsucces nemen ze hem niet meer af. Ik heb genoten!de zwarten schreef:En Westra pakt de etappe, indrukwekkend!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O