Dura ace 9000 11 spd
Zal sowieso een bredere body op moeten. Denk dat de meeste fabrikanten wel een nieuwe body zullen gaan makenmca schreef:Is het al duidelijk of huidige wielen (mavic, easton, ffwd) compatible zijn met dura-ace 9000? Is de huidige hub al compatibel of is er ruimte om een nieuwe bredere hub erop te plaatsen?
Toch? Ik dacht dat er nu al vaak extra spacers tussen moeten maar dat biedt dus niet voldoende ruimte. Gaan die nieuwe hubs wel passen op de huidige wielen?kxlight schreef:Zal sowieso een bredere body op moeten. Denk dat de meeste fabrikanten wel een nieuwe body zullen gaan makenmca schreef:Is het al duidelijk of huidige wielen (mavic, easton, ffwd) compatible zijn met dura-ace 9000? Is de huidige hub al compatibel of is er ruimte om een nieuwe bredere hub erop te plaatsen?
Die spacer is maar 1mm en de body wordt iets van 1.5 a 2mm breder, de vraag is dan ook of de groeven identiek zijn. Het zal ook niet bij alle wielen mogelijk zijn slechts de body te vervangen, o.a. bij Chris King (de R45 naaf) heb je ook een andere as nodig nodig (bron weight weenies). Zal van de fabrikant afhangen wat de mogelijkheden zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43484
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed gedaan weer bij Shimano
Campa doet soms rare dingen, maar shimano mag er zeker ook zijn. Die doen graag alles net ff anders. (aparte protocollen voor de di-groepen, deze body, ontelbaar veel BB-systemen)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Tjsa, daar hebben alle fabrikanten (niet alleen van fietsonderdelen) een handje van. Nieuwere spullen passen nooit op oudere en je hebt vrijwel altijd nieuw gereedschap nodig. Je moet wat hè, om geld te verdienen. Maar jammer en betreurenswaardig is het wel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43484
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Probeer je oude lichtmetalen velgen maar eens onder je nieuwe auto te monteren (zelfde type, nieuwe uitvoering)? Alles hetzelfde, maar net ff een andere ET-waarde....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Op praktisch alle naven moet een bredere body gewoon passen. De nieuwe body van Shimano heeft dezelfde splines (zodat er nog wel een 8-9-10 speed cassette op kan met een extra spacer). De nieuwe body is praktisch even breed als die van Campagnolo, dus alle naven waar je zo een Campagnolo body op kan schuiven zonder gedoe moeten ook een nieuwe 11 speed Shimano body kunnen krijgen.mca schreef:Is het al duidelijk of huidige wielen (mavic, easton, ffwd) compatible zijn met dura-ace 9000? Is de huidige hub al compatibel of is er ruimte om een nieuwe bredere hub erop te plaatsen?
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Wat zal ik doen. Wil van 7800 remhoeven naar nwe. Heb 7900 shifters. Wachten op de 9000 remhoeven? Wat is nou het exacte voordeel van de 9000 remhoeven tov 7900 remhoeven?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Nou dat zal heel beperkt zijn en waarschijnlijk alleen optimaal te realiseren icm de nieuwe remgrepen 9000. Als de 7900 remhoeven dan ook nog in de uitkerkoop gaan komen zou ik het wel weten..... en van een afstandje lijken ze ook nog aardig op elkaar dus daar hoef je de 9000 ook niet voor te doen.
Fabrikanten roepen bij elke nieuwe groep dat de remhoeven "tot wel 12% meer remkracht bieden". In de praktijk zijn de verschillen maar heel minimaal.

