Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe kom je de winter door?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 20 okt 2005 16:09

 
@RonEngels
Ik heb ook een tacx en heb hem in de garage staan. De lucht die het ding en ikzelf produceren na een uur intensief trainen (bijv. interval) wil ik niet binnen hebben. Mijn iPAQ met mp3-tjes helpen mij ook steeds weer door de über-saaie 60 - 90 minuten heen.
Tip: Als je die mooie fiets op de tacx zet koop dan ergens een heel goedkoop achterwieltje met een goedkoop pionnetje en een Speciaal bandje voor op de tacx.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 20 okt 2005 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 20 Oktober 2005


 
Tip: Als je die mooie fiets op de tacx zet koop dan ergens een heel goedkoop achterwieltje met een goedkoop pionnetje en een Speciaal bandje voor op de tacx.

Dank voor de tip. Is dit om overmatige banden slijtage te vermijden?
Harde wind is meestal tegen.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 20 okt 2005 16:14

Ik zou sowieso niet een Prince SL op een Tacx willen zetten... De gelijmde alu/carbon verbinding in de achterbrug schijnt een zwak punt te zijn dat pijnlijk duidelijk kan worden op een Tacx...

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 20 okt 2005 16:27

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 20 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 20 Oktober 2005


 
Tip: Als je die mooie fiets op de tacx zet koop dan ergens een heel goedkoop achterwieltje met een goedkoop pionnetje en een Speciaal bandje voor op de tacx.

Dank voor de tip. Is dit om overmatige banden slijtage te vermijden?


Inderdaad. Als je veel op de tacx rijdt wordt je band 'vierkant'. Als je dure banden gebruikt is dat zonde afgezien van het verminderde comfort als je met een 'vierkante' band de weg op gaat.
Er is een leverancier die speciaal banden voor de tacx maakt (even zoeken op het forum).  Om niet steeds banden te hoeven wisselen adviseerde ik een eenvoudig (extra) achterwiel.
Ik gebruik zelf een 25 jaar oude concorde op de Tacx en rijdt daar mijn oude wegbanden op.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 20 okt 2005 16:32

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 20 Oktober 2005

Ik zou sowieso niet een Prince SL op een Tacx willen zetten... De gelijmde alu/carbon verbinding in de achterbrug schijnt een zwak punt te zijn dat pijnlijk duidelijk kan worden op een Tacx...

Ik heb mij laten verzekeren dat de Prince SL gerust op de Tacx gebruikt kan worden (door gegene die zowel de fiets als de trainer heeft geleverd), maar misschien ben ik te goed gelovig.
Harde wind is meestal tegen.

Plaats reactie