Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Moots

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 apr 2011 22:34

Alles is relatief, de Ax stuurpen die ik heb liggen zit ergens tegen de 700 Euro voor maar 65 gram en de Edge ultra op mijn cannondale gaat richting de 400 en inderdaad ook in het topsegment is er keuze maar Ti is niet ideaal voor een stuurpen en als je toch een goede wilt maken gaat dat ook iets kosten.... en hij staat goed op je fiets.

En wist je dat er ook een Ti chris king, crankstel (morati/propellor) en zadelpenstrop te krijgen zijn :-) de overbodig geworden zwarte onderdelen wil ik wel :-)

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 06 apr 2011 23:31

Fe schreef:Afgelopen week heeft mijn fiets een upgrade ondergaan :-)

Verdorie, volgens mij is het de duurste stuurpen die er te koop is :-( Maar, wat is ie mooi !!!!

Maakt hem wel af, kost wat maar dan heb je wat!

Nu is het een mooi geheel vond de zadelpen voorheen niet geslaagd met deze van Moots en de gruwelijk dure stuurpen is het plaatje compleet.

Nu nog een paar dikke wielen :-)
YFood !!!

roman
Forum-lid

roman 07 apr 2011 11:46

fe,

heb een vraagje heb zelf sinds 3 maanden een moots cr en ben er ook heel blij mee
zit zelf te twijfelen over die stuur en zadel pen
merk je daar in ander rijgedrag ? tita t.oz. van carbon
metname de stuurpen is die stijf genoeg

overigens gefeliciteerd met de fiets, erg mooi

fe
Forum-lid

fe 07 apr 2011 16:56

Thanx voor de complimenten, ik ben er zelf ook heel blij mee, dus een bevestiging is dan lekker :-)

@sharkman: er zijn nu al mensen die de fiets een grijze muis vinden. ik ben het daar (uiteraard) niet mee eens, maar wil er wel voor waken dat er nog wat van kleurverschil is tussen de verschillende onderdelen, dus alles tita gaat het niet worden. En het moet natuurlijk wel functioneel blijven, titanium cranks lijken me dan toch een stukje minder dan deze.

@csteenbe: nogmaals thanks. De fiets is nog niet af, er moeten nog zwarte crankbouten in, die zijn inmiddels onderweg. "Dikke" wielen, wat versta jij daaronder? Ik verwacht dat deze erin blijven zitten want ik vind ze wel erg mooi. En lekker licht zijn ze ook, dus voorlopig (!) is er geen aanleiding voor iets anders. Heb wel getwijfeld over lightweights, maar zie daar toch nog te veel nadelen in. Ben niet zo van de tubes en over de clinchers hoor ik te veel problemen. Laatst nog met een medewerker van een fietswinkel gesproken en van de 5 verkochte sets waren er 5 met problemen.....

@roman: de stijfheid van de stuurpen is dik in orde, die is zelf nog iets stijver dan de aluminium syntace die erop zat, althans dat is mijn beleving, kan dat niet echt onderbouwen. Zelf wist ik van te voren niet dat ik nu toch voor de Moots stuur- en zadelpen zou gaan, maar gaandeweg toch ervan overtuigd geraakt. Gewicht maakt niets uit, ik ging puur voor de looks, functioneel is er weinig verschil tussen toen en nu. En het rijdt (wel erg subjectief) ook nog lekkerder. Dus de Syntace spulletjes staan al zeer snel op Marktplaats ;-)

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 07 apr 2011 17:13

Fraaie fiets, hoor! Zo'n zadelpen staat wel erg mooi, vind ik. Zilverkleurige derrie's vind ik wat minder. Hadden Rivals mooier gestaan. Die carbonstructuur van de vork vind ik ook wat rommelig aandoen. Een EDGE-vork met minimale decals is fraaier IMO.

Veel mooie km's gewenst.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 07 apr 2011 17:43

sjezer schreef:Dit is een goede fietsenmaker! Service perfect en je wordt vriendelijk geholpen!!!

+1 Ik heb mijn Ti frame dit jaar ook bij hem gekocht. Fijne zaak!!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 07 apr 2011 22:18

@Fe, dikke wielen bedoel ik eigenlijk hoge velgen en buiten LW's zijn er zeker ook andere merken. Misschien Reynolds een optie, maar kan me voorstellen dat je het nu wel effe genoeg vindt :-) is een pracht fiets...

Als ik ooit TI ga rijden staat Moots bovenaan op een gedeelde 1ste plaats!
YFood !!!

roman
Forum-lid

roman 08 apr 2011 12:29

thx fe

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 apr 2011 13:51

en over de clinchers hoor ik te veel problemen
Dan ben ik benieuwd heb inmiddels ca. 5 setjes gemonteerd (van na de update) en een set heeft inmiddels bijna 9k erop zitten zonder ook maar een probleem (en helemaal over de alpen geweest).

Op de eerste serie is een recall geweest (loslatend remvlak maar daarbuiten probleemloos). Enige geval wat ik zo voor de dag kan halen wat een fm die te enthousiast naar metalen (werkplaats) bandenlichters had gegrepen bij het monteren van een stugge buitenband (maar dat was weer geen garantie).
Wat ik wel afvraag (gezien de in Nederland verkochte aantallen) is of dit eerder van horen zeggen is als van werkelijke problemen. Tubeversies hadden ook lange tijd een reputatie maar als je weet hoe vaak wielen van eigenaar wisselen en hoe weinig er bij Carbonsports terug worden geleverd......

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 09 apr 2011 18:23

csteenbe schreef: Als ik ooit TI ga rijden staat Moots bovenaan op een gedeelde 1ste plaats!

Ik ben benieuwd de andere nr. 1 ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 apr 2011 19:56

Een trainingsmaat van mij heeft naast z'n plastic fiets nu ook een metalen exemplaar aangeschaft

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 09 apr 2011 21:05

Getver, wat spuuglelijk!!! :D:D:D

Alleen die bidonhouders, zo jaren 90, die kunnen wat mij betreft echt niet meer. Zeker niet op deze fiets!
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie