Thompson Maestro
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Heb het nagevraagd in Italie:
Es ist richtig, dass das Grundmaterial in Taiwan produziert wird.
Die Fertigstellung, Verbindung der Einzelteile (kleben), Fertigung, Lackierung und Bruchtests werden in Treviso durchgeführt.
Die genannten Bruchtests werden mit 70kg Zug - und Schub Last mit 200.000 Zyklen durchgeführt, dies gewährt die von Pinarello gewohnte Sicherheit der verwendeten Materialien.
Iedereen trekke zijn/haar conclusies
Dat klopt. De grondstoffen worden in Taiwan geproduceerd.
De ...., het lijmen van de buizen aan de verbindingsmoffen, afwerken, lakken en breektesten worden in Trevisio gedaan.
De breektest wordt gedaan door een kracht van 70kg 200.000 keer een duw en trek beweging op het frame te maken. (beetje kromme zin, maar je begrijpt het wel wat ik bedoel) Dit waarborgd de door uw verwachte betrouwbaarheid van de door Pinarello gebruikte materialen.
Es ist richtig, dass das Grundmaterial in Taiwan produziert wird.
Die Fertigstellung, Verbindung der Einzelteile (kleben), Fertigung, Lackierung und Bruchtests werden in Treviso durchgeführt.
Die genannten Bruchtests werden mit 70kg Zug - und Schub Last mit 200.000 Zyklen durchgeführt, dies gewährt die von Pinarello gewohnte Sicherheit der verwendeten Materialien.
Iedereen trekke zijn/haar conclusies
Dat klopt. De grondstoffen worden in Taiwan geproduceerd.
De ...., het lijmen van de buizen aan de verbindingsmoffen, afwerken, lakken en breektesten worden in Trevisio gedaan.
De breektest wordt gedaan door een kracht van 70kg 200.000 keer een duw en trek beweging op het frame te maken. (beetje kromme zin, maar je begrijpt het wel wat ik bedoel) Dit waarborgd de door uw verwachte betrouwbaarheid van de door Pinarello gebruikte materialen.
Nog 4 weken en dan kan ik jullie vertellen wat mijn eerste indruk is van mijn Thompson Maestro.
Bedrijf ligt vlakbij de Muur van Geraardsberg, dus als het weer meezit zal ik wel even een foto (laten) maken als ik op mijn nieuwe fietsie de muur beklim.
Bedrijf ligt vlakbij de Muur van Geraardsberg, dus als het weer meezit zal ik wel even een foto (laten) maken als ik op mijn nieuwe fietsie de muur beklim.
dat is waar, je hebt dat ook met autorijders vb VW rijders, zullen altijd zeggen dat hun auto beter is dan een Seat of Skoda, terwijl het allemaal hetzelfde is.
Ik geef liever meer geld uit aan de groep en wielen dan aan het frame ( dure merken).
Ik geef liever meer geld uit aan de groep en wielen dan aan het frame ( dure merken).
Ik heb dit allemaal eens doorgelezen omdat een goede vriend me net mailde met 2 prijsoffertes van een Thompson Maestro, en hij vroeg m'n mening.
Hierboven weinig nieuws voor mij... buiten het feit dat die Italianen in een raar soort Italiaans mailen.
Goed, Thompson is hier in België inderdaad bekend voor z'n fietsen. Mijn fietsenmaker heeft al jaar en dag hybride fietsen van dit merk staan, en die zijn zeer degelijk.De broer van een ploegmaat (ex-renner met een pak materiaalervaring; z'n broer is prof) reed onlangs mee op ploegtraining en had zo'n Thompson en was daar heel tevreden over. Maar wat onmiddellijk opvalt aan zo'n Thompson Maestro dat deze NIET hetzelfde type carbon gebruikt als de Pinarello's! Dit carbon is hetzelfde soort carbon met een hele grove geweven structuur als de Scott CR1, eenvoudig herkenbaar. Bij mijn weten heeft Scott destijds in Azië serieus geïnvesteerd in de ontwikkeling van dit carbontype, dat zeer stevig is en ultralicht, maar andere merken zijn er ook mee gaan lopen. Zo vind je dit carbontype ook terug in de Wilier LeRoi en de zolen van DMT Flash schoenen. Ook Thompson heeft dit nu!Pinarello gebruikt een veel fijner (uiterlijk mooier, maar m.i. technisch iets minder) carbon. Zet ze naast elkaar en je zal het zien.
Fondriest is in deze discussie ook vermeld geweest. Van Fondriest kan ik met de stelligste zekerheid zeggen dat ze hun duurste carbonframes in een Italiaanse fabriek laten maken; voor de minder dure carbonframes (oa de Domina) gaan ze naar een andere fabriek (of deze in Italië of elders ligt weet ik niet; ik kan het enkel voor de duurdere types zeggen!). Ook minstens 2 Belgische fabrikanten gaan naar deze fabriek.
Hierboven weinig nieuws voor mij... buiten het feit dat die Italianen in een raar soort Italiaans mailen.
Goed, Thompson is hier in België inderdaad bekend voor z'n fietsen. Mijn fietsenmaker heeft al jaar en dag hybride fietsen van dit merk staan, en die zijn zeer degelijk.De broer van een ploegmaat (ex-renner met een pak materiaalervaring; z'n broer is prof) reed onlangs mee op ploegtraining en had zo'n Thompson en was daar heel tevreden over. Maar wat onmiddellijk opvalt aan zo'n Thompson Maestro dat deze NIET hetzelfde type carbon gebruikt als de Pinarello's! Dit carbon is hetzelfde soort carbon met een hele grove geweven structuur als de Scott CR1, eenvoudig herkenbaar. Bij mijn weten heeft Scott destijds in Azië serieus geïnvesteerd in de ontwikkeling van dit carbontype, dat zeer stevig is en ultralicht, maar andere merken zijn er ook mee gaan lopen. Zo vind je dit carbontype ook terug in de Wilier LeRoi en de zolen van DMT Flash schoenen. Ook Thompson heeft dit nu!Pinarello gebruikt een veel fijner (uiterlijk mooier, maar m.i. technisch iets minder) carbon. Zet ze naast elkaar en je zal het zien.
Fondriest is in deze discussie ook vermeld geweest. Van Fondriest kan ik met de stelligste zekerheid zeggen dat ze hun duurste carbonframes in een Italiaanse fabriek laten maken; voor de minder dure carbonframes (oa de Domina) gaan ze naar een andere fabriek (of deze in Italië of elders ligt weet ik niet; ik kan het enkel voor de duurdere types zeggen!). Ook minstens 2 Belgische fabrikanten gaan naar deze fabriek.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
pinarellofan
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
Beetje off topic maar hoe zit dit met de paris carbon?
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 07 Februari 2006
Beetje off topic maar hoe zit dit met de paris carbon?
In geen geval heb ik bij Pinarello, noch Opera, hetzelfde carbontype ooit gezien als op de Thompson, Wilier en Scott frames!
Deze laatsten hebben een grovere structuur, vergelijk het met een confituurtaartjes met grote ruiten, daar waar de meeste carbontypes eerder op een heel fijn gaasje lijken. Doodeenvoudig vast te stellen hoor.
Toevallig ook hetzelfde op de DMT Flash zolen (de goedkopere DMT carbon zolen hebben, net als de Nike -made by DMT- zolen, fijnere carbon):
Beetje off topic maar hoe zit dit met de paris carbon?
In geen geval heb ik bij Pinarello, noch Opera, hetzelfde carbontype ooit gezien als op de Thompson, Wilier en Scott frames!
Deze laatsten hebben een grovere structuur, vergelijk het met een confituurtaartjes met grote ruiten, daar waar de meeste carbontypes eerder op een heel fijn gaasje lijken. Doodeenvoudig vast te stellen hoor.
Toevallig ook hetzelfde op de DMT Flash zolen (de goedkopere DMT carbon zolen hebben, net als de Nike -made by DMT- zolen, fijnere carbon):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
