Landis positief getest
-
maartenmunneke
- Forum-lid
volgens mij is de tour fietsen erg gezond.....
Bianchi Alloy Pro 7000, carbon voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit
Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 29 Juli 2006
dat is waar, testo zal zn tijd nodig hebben om merkbare spiertoename te krijgen. Dat duurt al een paar weken. Zulke "kuurtjes" gaan over 6 tot 8 weken, en dan een "off" periode van 2 maanden. Als hij wat genomen heeft zal het een snel werkend middel moeten zijn.
Volgens het AD van vandaag waren dat enkele biertjes en een aantal whiskeys op de avond voorafgaande aan Landis' opmerkelijke wederopstanding. Er stond bij dat er aanwijzingen zijn dat alcohol de testosteron kan verhogen! Dus .....flink aan de alcohol! Verder lees je allerlei verhalen van doktoren die het allemaal zo goed weten. De één zegt dat het middel testosteron na enkele uren werkt, anderen bestrijden dit weer (Harm Kuypers) Nou, zoek het dan maar eens uit. Wie en wat moet je nu nog geloven?
dat is waar, testo zal zn tijd nodig hebben om merkbare spiertoename te krijgen. Dat duurt al een paar weken. Zulke "kuurtjes" gaan over 6 tot 8 weken, en dan een "off" periode van 2 maanden. Als hij wat genomen heeft zal het een snel werkend middel moeten zijn.
Volgens het AD van vandaag waren dat enkele biertjes en een aantal whiskeys op de avond voorafgaande aan Landis' opmerkelijke wederopstanding. Er stond bij dat er aanwijzingen zijn dat alcohol de testosteron kan verhogen! Dus .....flink aan de alcohol! Verder lees je allerlei verhalen van doktoren die het allemaal zo goed weten. De één zegt dat het middel testosteron na enkele uren werkt, anderen bestrijden dit weer (Harm Kuypers) Nou, zoek het dan maar eens uit. Wie en wat moet je nu nog geloven?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
ilfalco2004
- Forum-lid
De tt pleisters waar over gesproken wordt zou (zaadbal) kanker kunnen veroorzaken en gewoon te koop op internet. Wat ook in is is corti zalf om de navel smeren. Wat ik in deze zaak weer triest vind is dat ene Breukink gal spuugt over Landis terwijl meneer zelf in de PDM doping bus zat!! En ook nog bij Saiz gereden dan weet je het wel. Mijn pa kende iemand binnen de pdm ploeg laat ik het er op houden dat dat geen puur natuur renners waren.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je slaat echt onzin uit. Saiz heeft toch niet een geheel gedopeerde ploeg? Van Saiz z'n ploeg waren het maar een paar man, bijv Vino heeft er niets mee te doen. Breuking veroordelen omdat ie bij Saiz reed vind ik een beetje ver gaan.
Wat bedoel je met die TT pleisters? Kan me niet voorstellen dat je van huidverwarmende pleisters kanker krijgt, want die dingen werken net zo als al die middeltjes die je op je benen kan smeren zo dat ze warm aanvoelen.
Wat bedoel je met die TT pleisters? Kan me niet voorstellen dat je van huidverwarmende pleisters kanker krijgt, want die dingen werken net zo als al die middeltjes die je op je benen kan smeren zo dat ze warm aanvoelen.
Ik ben geen medicijnenstudent en weet al helemaal niks van doping, laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan mij niet voorstellen, dat wij met onze huidige medische wetenschap geen middelen kunnen maken die direct of indirect de sportprestatie a la minute kunnen bevorderen. In het leger worden/werden ook pillen verstrekt aan frontsoldaten zodat ze 4 dagen lang helemaal strak stonden, geen vermoeidheid voelden en geen slaap nodig hebben. Hiermee wil ik Landis niet beschuldigen, maar zulke producten moeten er zijn. Ik hoop alleen dat mocht blijken dat Landis toch echt iets gepakt heeft dat hij zo'n vent is om het ook toe te geven. Dan had ie na die etappe waarin hij 10 min. op de broek kreeg zijn verlies moeten accepteren en moeten besluiten nog harder te trainen om volgend jaar wel die tour te winnen. Als blijkt dat ie toch onschuldig is dan moeten de UCI en ook zijn werkgever Phonak zich diep schamen dat zij Floyd zo besmet en beschadigd hebben.
Daarnaast hoop ik dat deze ellende, zowel voor als na de tour, nu eens de druppel kan zijn om de koppen als top(wieler)sport bij elkaar te steken en aan een constructieve oplossing te werken voor dit probleem.
Daarbij heb ik Theo de Rooy in de uitzending bij Mart Smeets aan het begin van de tour zeer zinnige dingen horen zeggen. De verantwoordelijk moet bij de ploegen komen te liggen. Zij moeten professionele medische begeleiding krijgen vanuit medische faculteiten, zelf de mogelijkheid krijgen hun renners voor koersen te controleren. Als zo'n renner positief test, of verdacht hoge waarden heeft, neemt de ploeg maatregelen tegen die coureur (niet starten, schorsing, ontslag etc.). Indien er tijdens een koers alsnog iemand door de organisatie betrapt wordt, wordt de volledige ploeg gestraft/geboycot. Bijvoorbeeld een half jaar lang niet koersen. Daarmee creeer je sociale controle tussen ploeggenoten onderling en hebben de teambazen alles in handen om te zorgen dat er een 'schone' koers is en zullen sponsoren eerder bereid zijn hun geld in de sport te blijven steken.
En wordt het niet eens tijd om te kijken op welke manier die medische begeleiding geprofessionaliseerd kan worden. Als ik hoor dat Museeuw zijn pillen en spulletjes via een veearts had...., waar zijn we dan mee bezig?
Ik heb liever dat als EPO, als het op een goede en gezonde manier kan worden toegepast, wordt gelegaliseerd dan dat renners dit via doe-het-zelf infuusjes en centrifuges gaan zitten toedienen. Als ik dan ook nog begrijp dat, wanneer EPO indien het goed begeleid wordt, zelfs beter voor coureurs is, dan moeten we er gewoon met zijn allen maar voor zorgen dat die goede begeleiding voor alle coureurs toegankelijk is en het uit het vage circuit gehaald wordt met koelboxen met reageerbuisjes, koffers met geld en rare bijnamen!
Daarnaast hoop ik dat deze ellende, zowel voor als na de tour, nu eens de druppel kan zijn om de koppen als top(wieler)sport bij elkaar te steken en aan een constructieve oplossing te werken voor dit probleem.
Daarbij heb ik Theo de Rooy in de uitzending bij Mart Smeets aan het begin van de tour zeer zinnige dingen horen zeggen. De verantwoordelijk moet bij de ploegen komen te liggen. Zij moeten professionele medische begeleiding krijgen vanuit medische faculteiten, zelf de mogelijkheid krijgen hun renners voor koersen te controleren. Als zo'n renner positief test, of verdacht hoge waarden heeft, neemt de ploeg maatregelen tegen die coureur (niet starten, schorsing, ontslag etc.). Indien er tijdens een koers alsnog iemand door de organisatie betrapt wordt, wordt de volledige ploeg gestraft/geboycot. Bijvoorbeeld een half jaar lang niet koersen. Daarmee creeer je sociale controle tussen ploeggenoten onderling en hebben de teambazen alles in handen om te zorgen dat er een 'schone' koers is en zullen sponsoren eerder bereid zijn hun geld in de sport te blijven steken.
En wordt het niet eens tijd om te kijken op welke manier die medische begeleiding geprofessionaliseerd kan worden. Als ik hoor dat Museeuw zijn pillen en spulletjes via een veearts had...., waar zijn we dan mee bezig?
Ik heb liever dat als EPO, als het op een goede en gezonde manier kan worden toegepast, wordt gelegaliseerd dan dat renners dit via doe-het-zelf infuusjes en centrifuges gaan zitten toedienen. Als ik dan ook nog begrijp dat, wanneer EPO indien het goed begeleid wordt, zelfs beter voor coureurs is, dan moeten we er gewoon met zijn allen maar voor zorgen dat die goede begeleiding voor alle coureurs toegankelijk is en het uit het vage circuit gehaald wordt met koelboxen met reageerbuisjes, koffers met geld en rare bijnamen!
You can never be too Specialized
-
ilfalco2004
- Forum-lid
Ik heb het over (hormoon) Testoderm pleisters die op de balzak of op de onderrug geplakt worden. In tegenstelling tot wat jij (AMfan) beweert sla ik geen onzin uit, Breukink heeft net zo goed "gepakt" ook bij Saiz en dan andere veroordelen voordat er iets bewezen is dat is wat mij stoort. Philips heeft toen der tijd niet voor niks de stekker uit de PDM ploeg getrokken. Ik geloof niet in een zuivere wielersport ook niet na de zgn "zuivering" nav de zaak Fuentes. Ploegleiders (vooral Lefevre) zijn een stelletje hyporcrieten (uitzonderingen heb je altijd) ze weten verdomd goed dat er gebruikt wordt maar als iemand gepakt wordt spelen ze de grote onschuld.
De doping problematiek zal niet uit de sport verdwijnen maar er zullen daarom ook niet minder mensen naar het wielrennen kijken.
Ik hou het dan ook verder hierbij.
De doping problematiek zal niet uit de sport verdwijnen maar er zullen daarom ook niet minder mensen naar het wielrennen kijken.
Ik hou het dan ook verder hierbij.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Ik geef je 200 gelijk Ilfalco.
Het is gewoon onmogelijk wat Landis heeft gedaan, een dag helemaal kapot en de volgende dag rijdt hij iedereen op minuten. Als je dan op die superdag ook nog betrapt wordt, lijkt het mij wel duidelijk.
In de profwielrennerij geldt nog steeds : pakken is goed, maar gepakt worden...
Het is gewoon onmogelijk wat Landis heeft gedaan, een dag helemaal kapot en de volgende dag rijdt hij iedereen op minuten. Als je dan op die superdag ook nog betrapt wordt, lijkt het mij wel duidelijk.
In de profwielrennerij geldt nog steeds : pakken is goed, maar gepakt worden...
Erik Breukink destijds in de PDM-dopingbus? Volgens mij ging het alleen om vloeibare voeding, welke via een infuus de uitgemergelde lijfjes ingespoten werd, meer niet. Maar ik kan me vergissen, hoor.
Floyd Landis vertelde overigens na z’n imposante ritzege voor een NOS-camera in Morzine, dat ie de vorige avond één biertje had gedronken. “Een Amsteltje” riep hij nog na, toen ie wegliep. Tja, en nu blijkt wellicht dat alcohol het testosteron-gehalte kan verhogen. Da’s wel vervelend uiteraard. Waarop Floyd vanuit Spanje doodleuk vertelt dat hij op de bewuste avond met een paar vrienden maar liefst twee bier absorbeerde, en later op z’n hotelkamer nog vier bellen whisky naar binnen gewerkt had. Zou drank ook wat hersencelletjes kapot maken?
Floyd Landis vertelde overigens na z’n imposante ritzege voor een NOS-camera in Morzine, dat ie de vorige avond één biertje had gedronken. “Een Amsteltje” riep hij nog na, toen ie wegliep. Tja, en nu blijkt wellicht dat alcohol het testosteron-gehalte kan verhogen. Da’s wel vervelend uiteraard. Waarop Floyd vanuit Spanje doodleuk vertelt dat hij op de bewuste avond met een paar vrienden maar liefst twee bier absorbeerde, en later op z’n hotelkamer nog vier bellen whisky naar binnen gewerkt had. Zou drank ook wat hersencelletjes kapot maken?
Als klopt wat de ARD heeft gemeld, namelijk dat de verhouding testosteron - epitestosteron maar liefst 11 op 1 was (ipv max 4 op 1), dan hangt hij. Een dergelijk verschil is op geen enkele andere manier dan externe toediening te verklaren. Hij heeft waarschijnlijk in paniek gehandeld en op eigen initiatief, stel ik me zo voor.
Opmerkelijk.... De ARD laat een dopingexpert deze medeling doen op zaterdag en de test is pas afgerond komende maandag. Hoe komt die dopedeskundige aan die excact juiste waarde en verhouding Tes./ Epi. bij Floyd twee dagen voor de resultaten. Hoe komt een in Duitsland werkende dopedeskundige hier nu aan. Een luchtje of zelfs twee luchtjes......Is het bovendien niet opmerkelijk dat Kloden zijn 2e plaats opdraagt aan Sullie en hij 200 meter bij hem vandaan woont (in hun zwitserse villa) Ze trainen samen en doen veel tesamen vertelt hij. Gaat deze heilige andreas ons nu wijsmaken dat hij nooit heeft gezien en\ of geweten dat er een 'pakketje' aankwam met iets dat met hun vak te maken had .....Waar zijn de andere van de 52 renners gebleven vraag je je dan af .....Er lopen erg veel 'schijnheilige' rond zoals lefrevere en breukink en.....en ... Lijkt wel of deze elkaar aantrekken........
Quoten: Origineel geplaatst door max29 op 30 Juli 2006
Opmerkelijk.... De ARD laat een dopingexpert deze medeling doen op zaterdag en de test is pas afgerond komende maandag. Hoe komt die dopedeskundige aan die excactjuiste waarde en verhouding Tes./ Epi. bij Floyd twee dagen voor de resultaten. Hoe komt een in Duitsland werkende dopedeskundige hier nu aan. Een luchtje of zelfs twee luchtjes......
Heeft hij het niet gewoon over het eerste resultaat van de A-sample?
Opmerkelijk.... De ARD laat een dopingexpert deze medeling doen op zaterdag en de test is pas afgerond komende maandag. Hoe komt die dopedeskundige aan die excactjuiste waarde en verhouding Tes./ Epi. bij Floyd twee dagen voor de resultaten. Hoe komt een in Duitsland werkende dopedeskundige hier nu aan. Een luchtje of zelfs twee luchtjes......
Heeft hij het niet gewoon over het eerste resultaat van de A-sample?