TUBES vs CLINCHERS
Met veel interesse lees ik dit topic door. Ben nu ook gezwicht en ga voor een carbon wielsetje voor tubes. Wordt waarschijnlijk de Zipp 404 of de easton Ec90 Aero. Zie nu alleen door de bomen het bos niet meer. Zoek straks een tube die qua rijcomfort en lekbestendigheid goed is. Welke tube komt hier volgens jullie kenners het meest voor in aanmerking. Ik waardeer jullie reacties.
Ik heb ook de Aeros. Fijne wielen. Ik het begin komt er wel een paar keer speling op de lagers, maar die zijn heel makkelijk te verstellen. Ik heb ook de tempest met daarop de Tufo Hi carbon. Die gebruik ik voor slecht weer, lees regen. Niet lek te krijgen die band, al heb ik er wel latex inzitten.
Op de Aero heb ik de Conti Sprinter. Wel een stugge band tov een veloflex of Vittoria, ik vind de prijs dan weer interessant 35 euri. En een super grip.
Op de Aero heb ik de Conti Sprinter. Wel een stugge band tov een veloflex of Vittoria, ik vind de prijs dan weer interessant 35 euri. En een super grip.
Peter1973 schreef:Welke tube komt hier volgens jullie kenners het meest voor in aanmerking. Ik waardeer jullie reacties.
Veloflex maakt zeer comfortabele en goede tubes [ca 50-60 Euro/stuk]- Vittoria EVO CX [ca 45 Euro/stuk]is ook geen verkeerde keuze maar is moeilijker te leggen is mijn mening.
Momenteel fiets ik zelf met Continental Sprinter Gatorskin [28 Euro/stuk] omdat ik ook soms woon-werk verkeer rij met de racefiets. Ik kom dan door industrie terrein en gebruik dan liever tubes die goed lekbestendig zijn - wat wel tenkoste gaat van het comfort.
Ik ga zo weer terug naar Veloflex Carbon als ik zeker zou weten dat de lekbestendigheid net zo goed is als de Continental Gatorskin. Met de laatste al een aantal 100-en km gereden ook door industriegebied en nog geen scheurtjes kunnen ontdekken in de tubes.
Een bijkomend voordeel - imho - is dat de Continental tubes niet steeds bijgepompt moeten worden voor elke rit ivm rubberen binnen tube in plaats van latex. Wel is dit dus weer inleveren van comfort.
Op het forum staat heel erg veel over tubes en de soorten - ook op Weight Weenies forum staat er veel geschreven in onderstaand topic:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=72309
Staat ook veel over plakken van tubes en andere info.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
@grev047; Thx! Stuur- en rijeigenschappen zijn zeer goed; door de veloflex tubes nog meer precisie en comfort dan met mijn SLR's. Met name richels en oneffenheden in het wegdek worden beter verwerkt. Ook verkeersdrempels e.d. geven minder "klappen". Remmen gaat goed maar maakt wel (veel) lawaai dus ik ga de bijgeleverde swiss stops nog ff monteren.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Yep de gele, langere afdalingen.......dan wil ik helemaal niet remmen
....maar m'n ronderecord breken, haha;
snelste tijd
snelste tijd
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Rene schreef:Peter1973 schreef:Welke tube komt hier volgens jullie kenners het meest voor in aanmerking. Ik waardeer jullie reacties.
Veloflex maakt zeer comfortabele en goede tubes [ca 50-60 Euro/stuk]- Vittoria EVO CX [ca 45 Euro/stuk]is ook geen verkeerde keuze maar is moeilijker te leggen is mijn mening.
Momenteel fiets ik zelf met Continental Sprinter Gatorskin [28 Euro/stuk] omdat ik ook soms woon-werk verkeer rij met de racefiets. Ik kom dan door industrie terrein en gebruik dan liever tubes die goed lekbestendig zijn - wat wel tenkoste gaat van het comfort.
Ik ga zo weer terug naar Veloflex Carbon als ik zeker zou weten dat de lekbestendigheid net zo goed is als de Continental Gatorskin. Met de laatste al een aantal 100-en km gereden ook door industriegebied en nog geen scheurtjes kunnen ontdekken in de tubes.
Een bijkomend voordeel - imho - is dat de Continental tubes niet steeds bijgepompt moeten worden voor elke rit ivm rubberen binnen tube in plaats van latex. Wel is dit dus weer inleveren van comfort.
Op het forum staat heel erg veel over tubes en de soorten - ook op Weight Weenies forum staat er veel geschreven in onderstaand topic:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=72309
Staat ook veel over plakken van tubes en andere info.
Super.......... bedankt voor je reactie Rene. Ga zeker dit topic doorlezen.
@gerv047; heeeeel gemeen maar dat is uiteraard het laatste stukkie van de beklimming van de Posbank vanuit rheden (lekker kuitenbijtertje) maareuh als je harder kunt nodig ik graag uit om een rondje mee te fietsen (blijf ik lekker in je wiel hangen en wellicht dat ik de 35 km/u gemiddeld haal (doel voor 2010)! En qua afdaling; tjsa je hebt er een heleboel maar vanaf de Posbank naar beneden is ook erg geschikt
!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik ga het proberen, kan een setje wielen voor tubes lenen en ik ben benieuwd 
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten