Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

ervaringen met Plieger Sport (Meerkerk)

stokie
Forum-lid

stokie 02 mei 2011 14:15

BMW Power schreef:Ah, ok, dank voor de info.

Wanneer worden bij fietsen modeljaren vervangen? Aangezien bij nieuwe modeljaren waarschijnlijk de prijs van het vorige modeljaar daalt..

Doorgaans vanaf september, oktober. Als je echt koopjes wil scoren zal je tot eind van het jaar moeten wachten. Maar wellicht wil je nu gewoon al fietsen en zal je dus iets minder keus hebben

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2011 14:19

d_jokke schreef:Niet met Plieger te maken; maar onderdelen zijn ook slecht leverbaar.
Ik zit al van in oktober te wachten op een 3T funda pro vork.
Heb hem nu maar veranderd in een enve 2.0

Ik snap sommige leveranciers niet dat zaken zo slecht leverbaar zijn.
bv 3T, Easton

Willen deze leveranciers niets meer verkopen??

3T verkoopt nauwlijks losse voorvorken in vergelijkingen tot het aantal voorvorken dat met frames verkocht wordt. Op het moment dat een merk een paar duizend voorvorken moet hebben om met frames mee te verkopen, dan levert 3T aan dat merk en zijn er op dat moment voor een consument dus tijdelijk geen vorken meer te krijgen. Maar goed zo'n drama lijkt mij dat niet, want er zijn genoeg alternatieven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 02 mei 2011 14:58

Stokie schreef: Doorgaans vanaf september, oktober. Als je echt koopjes wil scoren zal je tot eind van het jaar moeten wachten. Maar wellicht wil je nu gewoon al fietsen en zal je dus iets minder keus hebben
Ik wil inderdaad al gewoon lekker deze zomer fietsen, dus dan heb ik gewoon wat minder keus, dat is dan niet anders. Ik zal ongetwijfeld wel een fiets kunnen vinden waar ik heel blij mee ben. Hoop ik.. ;-)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

marsman
Forum-lid

marsman 02 mei 2011 17:04

Voor degenen die snel willen fietsen, Plieger heeft ook altijd een mooie voorraard aan occasions staan.

Levertijden van nieuwe fietsen is bij iedereen een drama, niet specifiek bij Plieger. Communicatie daarover is niet altijd even best bij Plieger, maar ik weet dat zij ook door toeleveranciers aan het lijntje gehouden worden. Evertse liep laatst ook leeg over de leveranties van Cardsports.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 02 mei 2011 17:51

Ow echt joh? Was laatst bij een FM en die gaf aan dat levering van een Giant TCR 1 circa 3 weken zou duren. Is dit realistisch, of word ik dan voor de gek gehouden? ;-)

Zal me niets verbazen, dat geintje wordt met auto's ook nog weleens gehanteerd. "Nee meneer, de levertijd is echt maar 2 maanden" En op het moment dat je getekend hebt zit je een half jaar op je nieuwe bolide te wachten..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 mei 2011 17:55

Gewoon zeggen dat je geen aanbetaling doet en hem uiterlijk over 3 weken wilt hebben. Aan de reakie zie je dan snel genoeg of de fiets werkelijk snel leverbaar is. Overigens is 3 weken een indicatie voor de door Giant afgegeven levertijd en dit kan rustig het dubbele worden.

bibske
Forum-lid

bibske 02 mei 2011 18:10

Gewoon keihard eisen dat je op een bepaalde datum een fiets onder je kont wil hebben, is je nieuwe fiets nog niet geleverd dan mag hij een occasion aan je uitlenen zodat je kan fietsen. Bij mijn nieuwe auto werkte dat prima en er zijn zat fietsen die duurder zijn :D

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 03 mei 2011 13:42

Gister langs geweest bij Plieger Sport. Het was erg druk op koopavond, maar desondanks zijn we uitgebreid geholpen en gemeten! Kreeg er, ondanks mijn geringe ervaring, een heel goed gevoel bij..

Zowel mijn fiets als die van mijn vriendin kunnen binnen een week afgeleverd worden als we willen. Echter afgesproken dat we ze over 2,5 week halen. Hoeven ze in ieder geval niet te haasten. En een aanbetaling was ook niet nodig.

Fijne winkel tot zover wat mij betreft! (natuurlijk nog even afwachten tot ik de fiets heb voor een definitief oordeel.. :-P)

Edit:

En zo kon de fiets binnen een week afgeleverd worden en is de Trek van m'n vriendin drie weken later nog niet klaar helaas.. Met een beetje geluk komt ie aanstaande woensdag binnen.. Laten we het hopen!! We hebben nu wel erg veel zin om te fietsen.. ;)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Jan Gulden
Forum-lid

Gebruikersavatar Jan Gulden 15 jul 2016 14:14

Voor wat betreft ervaringen met Plieger sport in Meerkerk wil ik een zeer recente van mij ook graag delen.

Ik heb na heel lang wachten (en sparen) in januari 2016 uiteindelijk bij Plieger Sport een Pinarello Dogma besteld. Eigenlijk wilde ik een frame uit Italië laten komen en deze door mijn vaste leverancier (RWP Bilthoven) laten opbouwen, maar dan zouden de kosten wel heel erg hoog oplopen. Ook heb ik een bijzonder grote maat (62cc) die lastig te leveren is.Volgens Marco van Plieger zou de fiets met 6 tot 8 weken moeten krijgen (in maart dus ). Zou mooi zijn want dan kon ik hem drie maanden in fietsen voor de Dolomieten marathon.
Omdat ik over de wielen twijfelde mocht ik nog wel gratis een paar Zipp wielen uitproberen op mijn oude fiets. (goede service ). Deze heb ik uiteindelijk niet door Plieger laten leveren. Dit wel in overleg met hen, maar een prijsverschil van 500€ konden zij niet overbruggen, zelf enige korting viel niet te bespreken.

Maart afgewacht, gebeld, nee niet binnen ook niets gehoord. April: ja we hebben gebeld het nr. van het frame is bekend wat betekent dat de fiets gemaakt is en elk moment geleverd kan worden. Mei: Ja frame is gemaakt maar moet nog gespoten worden in Italië, dat duurt wel even hoor….Uiteindelijk in Juni een boze mail naar Plieger en naar de importeur Card service, de fiets binnen twee weken leveren of anders wordt bestelling geannuleerd en wil ik de aanbetaling van 1000€ terug gestort.
Binnen twee dagen bericht van de importeur: fiets wordt binnen een week geleverd.

Het frame kwam donderdag per koerier bij Plieger aan, vrijdagochtend kon ik hem al op halen. Eindelijk dacht ik blij te zijn met een goede fiets. Niets was minder waar.
Er was zonder overleg een ultegra crankstel gemonteerd ipv de door mij gewenste FSA SL-K light. Dat kon niet volgens Marco ivm de Italiaanse passing (draad). Toen ik de fiets moest afrekenen moest ik zelf wel even vragen of ze het prijsverschil tussen de twee crankstellen er af wilde halen. Leverde maar 100 € korting op.

Thuis stukje gefietst, raar geluid bij het fietsen, net of het niet goed loopt. Plieger gebeld en terug naar de winkel. Ik werd eerst even niet serieus genomen maar uiteindelijk na het verwisselen van het wiel, en de cassette bleek toch dat de ketting de oorzaak moest zijn, ik dacht nog misschien verkeerd om gemonteerd, maar dat kon niet volgens Marco. Uiteindelijk een KMC ketting gemonteerd en het probleem was opgelost.
Uiteindelijk naar huis. Thuis langer stuk op gefietst en wat bleek: weer rare geluiden. Het zadel kraakte als een dolle en het crankstel ook. Op de terugweg even langs het RWP gereden (ik was toch in de buurt), deze hebben (gratis) het zadel en de pen opnieuw gemonteerd en een lakdruppel die op de zadelklem zat een beetje gladgeschuurd. Voor de kraak in de crank moest ik maar even terug langs Plieger. Nu moest ik daar toch nog weer naar terug omdat de batterij indicator van de Di2 steeds rood aangaf. Naar Plieger dus weer. Batterij vervangen en de kraak onder handen genomen. Helaas, thuis was het probleem met de kraak nog steeds niet weg en de batterij indicator gaf na één nacht weer rood aan.
Intussen was het eind juni en ik moest naar Italië, voor de zekerheid maar mijn oude fiets meegenomen. Na een eerste rit bleek de kraak er nog steeds stevig in te zitten . En tijdens de afdaling bleek een van mijn voorste remblokjes er uitgeschoven te zijn. Het schroefje om hem aan te draaien was niet vastgezet…….
In het ‘Marathona Village” contact gezocht met Pinarello, deze verwezen me naar een lokale dealer in La Villa waar een monteur van Pinarello uit Treviso aan het werk was.
Deze heeft de fiets nagekeken; De as bleek te droog gemonteerd te zijn waardoor waarschijnlijk de kraak ontstond. Ook heeft hij de snelspanner van de Zipp velgen wat strakker gezet. Deze moesten volgens Plieger(Marco) niet te strak zitten om de lagers te beschermen, het kon echter ook de kraak veroorzaken tijdens het klimmen omdat het achterwiel dan gaat wrikken. Ook de Di2 werd gereset. Daarna geen problemen meer gehad.
Terug in NL. contact opgenomen met Plieger. Reactie van Marco: schroefje is waarschijnlijk losgetrild, en hij monteerde de assen altijd met olie ipv met vet, dat zou volgens hem minder kraken opleveren.
Affijn ik dacht nu toch eindelijk klaar te zijn. Helaas nog steeds niet. Als ik wisselend op mijn oude Cannondale en de Pinarello fietste merkte ik dat er op de Italiaan toch meer geluid van de lopende ketting was. De ketting en de tandwielen heel erg goed schoongemaakt, geluid bleef nog steeds. Ketting er afgehaald en wat bleek: er was een KMC 10 speed gemonteerd ipv een 11 speed. Weer terug naar de winkel. Geen woord van excuses door Marco, ik kreeg een doosje mee met een andere ketting mee.

Nu weet ik dat niet iedereen even vriendelijk is, maar op het gebied van sociale vaardigheden kan hij nog wel wat leren. Van het monteren van (heel dure) fietsen trouwens ook.
Ik ben uiteindelijk heel blij met mijn nieuwe fiets, maar over de montage en afhandeling door Plieger (lees Marco) absoluut ontevreden. Er jammer, ze hebben een mooie zaak en mooie merken maar daar zien ze me echt nooit meer terug.
Bellen op een racefiets mag, moet zelfs.......

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 15 jul 2016 15:59

het zijn ook maar mensen, anders doe je t toch zelf! :)
zonder dollen ik heb ook zelf mijn fiets opgebouwd, het is niet moeilijk;
ik vind dat FMers, remhendels niet goed afstellen, buitenkabels erg lang laten etc, als ik het verkeerd doe heb ik mezelf ermee.
een ketting is toch zo gelegd?nee ik heb geen aandelen,

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 jul 2016 16:33

zoooo... dat is eruit...

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 15 jul 2016 17:18

Hoe kan nou een remblok eruit zijn gegaan??? Ik weet niet wat je met de fiets doet, achterstevoren fietsen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Plaats reactie