Transeksueel in het peloton
Hoe mannen toch reageren over iets waar ze geen last van hebben.
Ik kan me niet herinneren dat er een vrouw hier gereageerd op dit onderwerp heeft.
Het zal altijd moeilijk te bewijzen zijn wat haar voordelen tegenover de andere dames zullen zijn , wat haar hormonenkuur voor gevolg heeft gehad op haar lichamelijke gesteldheid mbt het wielrennen. We kunnen hooguit gaan gissen.
Het is aan de dames om haar op haar plaats te zetten , zeker nu ze haar en haar verhaal kennen. Er zal anders gekoerst worden : ze zullen naar haar kijken , misschien de koers op haar afstemmen , haar verrassen etc etc.
Mannen laat het geheel eens rusten , de vrouwen moeten er mee leven en koersen. Mits ze nu nog koerst of durft te koersen.
Ik kan me niet herinneren dat er een vrouw hier gereageerd op dit onderwerp heeft.
Het zal altijd moeilijk te bewijzen zijn wat haar voordelen tegenover de andere dames zullen zijn , wat haar hormonenkuur voor gevolg heeft gehad op haar lichamelijke gesteldheid mbt het wielrennen. We kunnen hooguit gaan gissen.
Het is aan de dames om haar op haar plaats te zetten , zeker nu ze haar en haar verhaal kennen. Er zal anders gekoerst worden : ze zullen naar haar kijken , misschien de koers op haar afstemmen , haar verrassen etc etc.
Mannen laat het geheel eens rusten , de vrouwen moeten er mee leven en koersen. Mits ze nu nog koerst of durft te koersen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Hier wel degelijk een vrouw aan het woord hoor
@ paashaas: ik heb enige opleiding op dat gebied dus ik snap heus wel dat een mannenlichaam anders in elkaar zit dan een vrouwenlichaam. Maar als jij je wat beter in de materie zou verdiepen zou je je ook realiseren dat dat geen kwestie van zwart/wit, 1 of 0. De echte lichamelijke verschillen ontstaan pas in de puberteit, onder invloed van die beruchte hormonen.
Daarnaast is het zo dat je als transseksueel reeds lang voor de daadwerkelijke operatie zware hormoonkuren krijgt, dus je kunt er vanuit gaan dat deze Natalie ook voor haar operatie al veel mannelijkheid verloren was. Eerst zelf de feiten checken voor je anderen gaat lopen beschuldigen.
En dat ALTIJD, daar bedoel ik natuurlijk mee 'teveel', 'buitenproportioneel', dat hoef ik toch niet uit te gaan leggen hoop ik? Is bij jou dan werkelijk alles zwart-wit?
Tuurlijk is het niet leuk om steeds van zo iemand te verliezen, maar net zo min is het leuk om van een sterke vrouw structureel te verliezen. Ik zie niet in hoe ik respectloos ben naar de tegenstanders van Natalie door te pleiten voor een beetje tolerantie en ruimdenkendheid.
@ who cares: Ik hoop inderdaad dat ze nog durft te blijven koersen, ondanks al het gezeik dat het haar oplevert. Ik vind het wel stoer eerlijk gezegd, en als ik als vrouw tegen haar zou moeten koersen zou ik het denk ik een extra uitdaging vinden om haar te verslaan. Ik denk dus ook niet dat ze het per se makkelijk heeft in zo'n peloton vol afgunstige vrouwen.

@ paashaas: ik heb enige opleiding op dat gebied dus ik snap heus wel dat een mannenlichaam anders in elkaar zit dan een vrouwenlichaam. Maar als jij je wat beter in de materie zou verdiepen zou je je ook realiseren dat dat geen kwestie van zwart/wit, 1 of 0. De echte lichamelijke verschillen ontstaan pas in de puberteit, onder invloed van die beruchte hormonen.
Daarnaast is het zo dat je als transseksueel reeds lang voor de daadwerkelijke operatie zware hormoonkuren krijgt, dus je kunt er vanuit gaan dat deze Natalie ook voor haar operatie al veel mannelijkheid verloren was. Eerst zelf de feiten checken voor je anderen gaat lopen beschuldigen.
En dat ALTIJD, daar bedoel ik natuurlijk mee 'teveel', 'buitenproportioneel', dat hoef ik toch niet uit te gaan leggen hoop ik? Is bij jou dan werkelijk alles zwart-wit?
Tuurlijk is het niet leuk om steeds van zo iemand te verliezen, maar net zo min is het leuk om van een sterke vrouw structureel te verliezen. Ik zie niet in hoe ik respectloos ben naar de tegenstanders van Natalie door te pleiten voor een beetje tolerantie en ruimdenkendheid.
@ who cares: Ik hoop inderdaad dat ze nog durft te blijven koersen, ondanks al het gezeik dat het haar oplevert. Ik vind het wel stoer eerlijk gezegd, en als ik als vrouw tegen haar zou moeten koersen zou ik het denk ik een extra uitdaging vinden om haar te verslaan. Ik denk dus ook niet dat ze het per se makkelijk heeft in zo'n peloton vol afgunstige vrouwen.
spin schreef:Hier wel degelijk een vrouw aan het woord hoor![]()
Je moet geen schrik hebben, ik heb ook wel wat fysiologie gehad tijdens mijn opleiding.
"ik zou mij wat in de materie moeten verdiepen" lol.
Verder hoop ik dat je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen, dat zou je geen dergelijke belachelijke verwijten aan mijn adres maken.
Dit schreef ik eerder op p3 (en we zitten nu al op p5), dus mss zou jij je wat kunnen verdiepen in hetgeen de forumleden hebben geschreven:
- Ze is benadeeld tov mannen (ze heeft geen mannelijke hormoonhuishouding meer).
- Ze is bevoordeeld tov vrouwen (vergeet niet dat ze voor haar operatie wel een mannelijke hormoonhuishoudig had)
Ik besef wel degelijk dat het nu geen "man" meer is (dat heb ik ook nergens gezegd), maar zoals je zelf zegt. De echte verschillen ontstaan in de puberteit onder invloed van hormonen. En ik vermoed dat Natalie haar operatie heeft ondergaan na haar puberteit?
Niemand weet hoe sterk Natalie nu echt is, zoals je zei: mss is het gewoon een goede wielrenster. Dat kan, en dan is het idd spijtig dat elke goede prestatie van haar dadelijk verdacht is. Dat besef ik ook.
Maar volgens de andere vrouwen kan ze geweldig hard aanzetten, en dat is toch een teken dat er vermoedelijk nog verschillen bestaan tussen Natalie en de gemiddelde vrouw.
Ongeacht wat je eerder hebt geschreven, ik reageer op wat je nu schrijft (het wordt een beetje verwarrend als we allemaal op posts van 3 pagina's terug gaan reageren), en dat vond ik niet erg genuanceerd klinken. That's all. No hard feelings paashaaspaashaas schreef: Verder hoop ik dat je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen, dat zou je geen dergelijke belachelijke verwijten aan mijn adres maken.

Dat kunnen wij niet weten, maar het is heel goed mogelijk natuurlijk (hoewel ze er volgens mij tegenwoordig wel naar streven de hormoonbehandelingen zo vroeg mogelijk te beginnen, zodat er zo min mogelijk onomkeerbare veranderingen plaatsvinden).paashaas schreef: En ik vermoed dat Natalie haar operatie heeft ondergaan na haar puberteit?
paashaas schreef: Niemand weet hoe sterk Natalie nu echt is, zoals je zei: mss is het gewoon een goede wielrenster. Dat kan, en dan is het idd spijtig dat elke goede prestatie van haar dadelijk verdacht is. Dat besef ik ook.
Maar volgens de andere vrouwen kan ze geweldig hard aanzetten, en dat is toch een teken dat er vermoedelijk nog verschillen bestaan tussen Natalie en de gemiddelde vrouw.
Haha, zijn we het stiekem toch nog ergens over eens

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je geeft het zelf al aan dat je nooit gekoerst hebt, in een koers wil je geen extra uitdaging hebben je wilt gewoon kort rijden. Wie winnen er het NCK in categorie C? idd de Bollenstreek met Natalie, ben benieuwd of ze volgend jaar nog steeds een Dames B licentie heeft.
@AMC-fan, die opmerking klopt niet helemaal he,,, als je ziet met wat voor een ploeg De Bollenstreek reed, is het ook gewoon een kanshebbende ploeg, met oa Elise van Hage erin ( NK weg en 2e op NK TT) daarnaast telde de tijd van de 3e persoon, misschien is Nathalie wel gelost onderweg, je weet het (nog) niet...

- daniel1975
- Forum-lid HC
Nathalie is niet gelost en heeft een fors deel van het kopwerk met Elise gedaan als ik het goed heb begrepen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Komop zeg Maus, 2 dames B en 2 junioren vrouwen noem jij een kansrijke ploeg? Ze hebben goed en hard gereden (anders win je niet). Op papier waren andere ploegen veel beter, maar gelukkig is het anders in de praktijk anders zouden ze voor niets gereden hebben 

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Volgens mij is het de bedoeling dat je met z'n 3'en over de streep komt bij een NCK in de categorie C. Ze heeft gewoon een voordeel ten op zichte van de andere dames, doordat de hele lichaamsbouw van een man heeft met bijbehorend hart en longen en dergelijke. Waarom denk je dat ze op de Olymische spelen niet mag uitkomen als een vrouw? Daar kijken ze namelijk wel naar wat je aan chromosomen bij je hebt en die zijn nog steeds XY.
Wat Spin volgens mij bedoelt is dat het genetische voordeel niet slechts in het Y-chromosoom zit. Gemiddeld zijn mannen fysiek sterker dan vrouwen, maar er zijn meer dan genoeg vrouwen die sterker zijn dan menig man zal kunnen worden. Omdat er ook bij vrouwen onderling (en mannen natuurlijk) grote aangeboren verschillen zijn. De kans is misschien groot dat Nathalie een voordeel heeft van haar Y-chromosoom, maar bewijzen dat dat ook zo is lastiger. En zoals anderen al aangaven, vooralsnog is het geheel legitiem wat ze doet, en tot zo lang is het gewoon 'slikken of stikken'. Wie het niet eens is met de gang van zaken moet er een zaak van maken.