Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marmotte 2008

rezne
Forum-lid

rezne 14 jan 2008 14:48

Hallo allemaal :)

Tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen op 't forum. Afgelopen tijd erg druk geweest met school. Nu zijn certificaatje binnen voor dit jaar dus de Scott gaat weer van stal. Het is wel 2 maanden geleden dat ik gefietst heb (wel hardgelopen, spinning e.d.) maar de trainingen gaan vanaf vandaag weer van start. Hopelijk is het nog niet te laat om de tijd van vorig jaar te verbeteren.
Ik moet me alleen nog inschrijven, hopelijk is het niet te laat voor een fatsoenlijke plek.......
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

campaioen
Forum-lid

campaioen 14 jan 2008 15:22

bonnet op de steilere stukken met 39-26... Ik was toen niet zo bezig met tijden, achteraf gezien jammer, want dan heb je ook geen enkel referentiepunt... Tijden vind ik trouwens ook van ondergeschikt belang hoor, zeker met 'n 1e echte cyclosportieve wedstrijd.

spietpriet. HET rondje vanuit barcelonette is toch via de col de la cayolle (heel mooi), de col des champs en de col d'allos terug naar barcelonette. Eigenlijk een soort mini marmotje :p Verder is de col de vars ook te beklimmen (zelf niet gedaan) en natuurlijk de bonette, die MOET je gewoon gedaan hebben. Je hebt ook nog een col richting italie, maar die ligt aan de rode D900, een lelijke en drukke weg. Ik weet niet of je dat moet willen. Verder is het daar moeilijk rondjes maken

Eventueel zou je misschien nog een rondje langs lac de serre-pocon en embrun kunen doen, om dan via de col de vars (noordkant) terug naar barcelonette te fietsen. Maar dat lijkt me wel een heeeeeele lange tocht.

Ik zie wel een overvloed van kleine zwarte stippellijntjes, wat betekent dat je er geweldig moet kunnen mountainbiken. Col de parpaillon (2788m) schijnt echt geweldig te zijn... maar wel onverhard. lees dit verslag maar: http://members.home.nl/jan.moes/col%20d ... aillon.htm (even de volledige link kopieeren)
no pain no gain

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 14 jan 2008 15:47

@spietpiet
Heb een keer rondje vanuit barcelonette over de c.de vars , langs de n94 richting briancon en dan rechtsaf over de col de d'izoard en weer de vars en terug naar huis gereden.
Leuk ,maar die n94 is vrij druk wel de moeite waard.
Alstublaft.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2008 16:58

Cayolle, Champs, Allos is idd een mooi rondje. Alleen de afdaling van de Allos moet je heel voorzichtig doen omdat daar watergeulen door de weg lopen.
Maar het mooiste rondje vond ik Col de Larche (verboden voor fietsers, is de rode weg waar Campaioen 't over heeft), maar we kwamen er ook andere fietsers tegen en 's ochtends vroeg doordeweeks was er maar heel weinig verkeer. Het is een makkelijke col, een mooie opwarmer. Vervolgens sla je in een dorpje rechtsaf richting de Col de Lombarde (mooiste klim die ik ooit gereden heb), dan ruim 20 km klimmen tot meer dan 2300 meter. Daarna afdalen langs Isola 2000 (zie je hoe je een berg kan vern**ken met een ski oord). En vervolgens als toetje nog eventjes de Col de Lombarde over op 2800 meter (of beter nog de Cime meepakken op 2860 meter).
Je kan ook nog een rondje langs 't meer rijden en dan via de Col de Vars weer terug rijden, dat is ook heel mooi, maar heb ik zelf niet gedaan (zitten niet zoveel dagen in 6 dagen ;)).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 15 jan 2008 13:16

lancev7 schreef:Het formuliertje staat ergens online, laat dat ff door je huisarts invullen en het is prima.

En kan ik het formulier dan gewoon terplaatse inleveren? Of moet ik het al eerder opsturen? Beetje onduidelijk allemaal..

campaioen
Forum-lid

campaioen 15 jan 2008 16:44

[quote="Amclassic-fan"]

En vervolgens als toetje nog eventjes de Col de Lombarde over op 2800 meter (of beter nog de Cime meepakken op 2860 meter).

Ammclassic-fan bedoeld niet de col de lombarde (die is eerder genoemd in zijn post) maar de col de la bonette.
no pain no gain

seger
Forum-lid

seger 16 jan 2008 17:02

perik schreef:
lancev7 schreef:Het formuliertje staat ergens online, laat dat ff door je huisarts invullen en het is prima.

En kan ik het formulier dan gewoon terplaatse inleveren? Of moet ik het al eerder opsturen? Beetje onduidelijk allemaal..

dat vraag ik me dus ook af. En hoeveel dagen duurde het bij jullie voordat jullie de bevestiging van de inschrijving ontvingen?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 16 jan 2008 17:38

Ik heb net mijn inschrijving binnen, kostte 1 dag. Moet nog wel een doktersverklaring indienen

rezne
Forum-lid

rezne 17 jan 2008 16:56

Inschrijving bevestigd door Enroute :). Ik heb nog een verzoek gedaan om een laag startnummen om de tijd van vorig jaar te kunnen verpulveren. Wie niet waagt......
CR1 Update
Update 2

juri
Forum-lid

juri 17 jan 2008 18:33

ik had me 4 weken geleden al ingeschreven, maar nog niks gehoord terug gehoord. Zal toen wel wat mis zijn gegaan. En ik ga me wel even opnieuw aanmelden.

Weet iemand of ik vanwege mijn belofte licentie nog voorrang kan krijgen qua startnr ? Uitslagen in cyclo's heb ik niet, wel enkele uitslagen in duitse klimkoersen voor junioren maar dat zal SportCommunication vast niet veel zeggen..

hero
Forum-lid

hero 18 jan 2008 15:38

Ik heb mij op 18 december met een groep van 6 man ingeschreven. Toen een bevestiging gekregen per email van mijn inschrijving met startnr. 714 (werd me overigens niet erg duidelijk dat wij als groep zijn ingeschreven) en de mededeling dat ik snel aanvullende info zou ontvangen. Tot op heden echter nog niks gezien. Hebben andere deelnemers al wat nadere schriftelijke info ontvangen? Duurt het gewoon even? Thanks alvast.

rezne
Forum-lid

rezne 18 jan 2008 15:44

Juri schreef:ik had me 4 weken geleden al ingeschreven, maar nog niks gehoord terug gehoord. Zal toen wel wat mis zijn gegaan. En ik ga me wel even opnieuw aanmelden.

Weet iemand of ik vanwege mijn belofte licentie nog voorrang kan krijgen qua startnr ? Uitslagen in cyclo's heb ik niet, wel enkele uitslagen in duitse klimkoersen voor junioren maar dat zal SportCommunication vast niet veel zeggen..

hero schreef:Ik heb mij op 18 december met een groep van 6 man ingeschreven. Toen een bevestiging gekregen per email van mijn inschrijving met startnr. 714 (werd me overigens niet erg duidelijk dat wij als groep zijn ingeschreven) en de mededeling dat ik snel aanvullende info zou ontvangen. Tot op heden echter nog niks gezien. Hebben andere deelnemers al wat nadere schriftelijke info ontvangen? Duurt het gewoon even? Thanks alvast.

Jullie hebben beiden via enroute ingeschreven?

Vorig jaar kreeg na een behoorlijke tijd (ik weet nog dat ik wilde bellen of mijn aanmelding wel goed gegaan was) een soort formulier, met wat korte bondige info en dat ik de 'aavullende informatie' pas een maand voor tijd kreeg.
Ik weet het niet precies meer hoe het ging, maar het duurt allemaal wel even, zeg maar ;).
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie