Pagina 7 van 7

Geplaatst: 16 feb 2011 17:12
door amclassic-fan
Dan moet je beter lezen, lees het wheelbuild topic maar eens door. Probleem is gewoon dat titanium als materiaal minder stijf is als staal. Als je dan ook nog spaken van 3 gram gaat maken is er helemaal geen stijfheid meer over.

Extralite naven zijn qua geometrie zeer goed, daar zijn prima stijve wielsets mee te bouwen. Alleen qua duurzaamheid is het echt geen DT240S naaf die in een LW wiel zit.

Geplaatst: 16 feb 2011 19:00
door loos
Zoran biedt ook Edge (ENVE) aan op zijn website, met CX ray en M5 naven.
Naven evt. te vervangen door DT240s of DT190S en dan heb je toch uitstelkende wieltjes (het zijn wel clinchers): zie light carbon wheels
Dan weet je ook zeker dat ze goed gemaakt zijn, en is de after sales op orde.

Geplaatst: 16 feb 2011 20:29
door swijland
Ik beweer ook niet dat het de zelfde kwaliteit is als een DT naaf. Voor de meeste mensen hoeft een naaf ook geen 10 jaar zonder onderhoud mee te kunnen gaan. Af en toe lagers vervangen (1 keer per jaar) is geen enkel probleem wat mij betreft.

M5 naven zou ik overigens niet zo snel nemen, omdat je daar de speling niet uit kunt halen. Die is afhankelijk van hoe strak je je snelspanner zet :s Wel mooi natuurlijk dat het Nederlandse makelij is.

Geplaatst: 01 apr 2011 12:25
door fly
Met dank aan iedereen die meegedacht heeft:

[img=http://img861.imageshack.us/img861/4522/img5399.jpg]
[img=http://img857.imageshack.us/img857/8891/img5401t.jpg]
[img=http://img405.imageshack.us/img405/9008/img5402u.jpg]

Ik vind het dik & geslaagd:D, en daar mag iedereen wat van vinden;)
( van mijn Italiaanse patser bak, bling-bling)

Geplaatst: 01 apr 2011 12:30
door HenH
Kijk, deze keuze was wel te verwachten:p.
Een mooi geheel.

Geplaatst: 01 apr 2011 13:25
door lavsson
Fantastisch apparaat.
Vergeet je niet je remmen weer dicht te doen?

Geplaatst: 02 apr 2011 04:19
door fdegrove
Hoi,
En rolweerstand is voor LW natuurlijk precies hetzelfde als elke andere tubevelg.
Wablief?

Ciao, ;)

Geplaatst: 02 apr 2011 13:25
door fly
fdegrove schreef:Hoi,
En rolweerstand is voor LW natuurlijk precies hetzelfde als elke andere tubevelg.
Wablief?

Ciao, ;)


Heb zojuist mijn eerste rondje gedaan en wat de rolweerstand betreft................ die is natuurlijk........Nul, nul!
Wat een ervaring

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ongelooflijk, dit rijdt mieters!

Geplaatst: 02 apr 2011 22:37
door thestudent
Laten we relativeren naar LAAG, want als je iets gevonden zou hebben met een rolweerstand van nul, nul zou je een nobelprijs verdienen:)

Veel plezier met een geweldige wielset:)