Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fred\'s bike 2008

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 05 mei 2008 22:57

Optico schreef: Ik bedoel dit denigrerend!!

Hoi,

Kleine typo hier toch? :D

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 05 mei 2008 23:32

Ik begrijp dat je je benadeeld voelt Maurice, maar da's nog geen reden om op elke post die ik plaats (ik had trouwens in m'n eerste post gezegd dat ik foto's uit Frankrijk zou posten) een truckje kritiek te storten...

Ik heb geen enkel belang bij de zaak TS-bikes, heb tot dus ver de enige fiets met de betreffende naam op, en ben er gewoon trots op... Dat mag toch nog denk ik ?

Het valt me trouwens ook op dat andere forumgebruikers niet op hun dokker krijgen wanneer ze een fiets van een huismerk posten...

Jammer dat je zo'n denkwijze hanteert !
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mei 2008 23:53

Rommel uit het topic verwijderd (gezever over spam e.d.). Als je denkt dat er iets niet door de beugel kan dan is het knopje "Meld" of je kan een PB'tje naar een Mod sturen.
Als Stephen nu zelf foto's van deze fiets op 't forum had gezet hadden jullie een puntje gehad. Maar in dit geval totaal niet, legio andere forumleden zetten er foto's van gesponserd materiaal daar flipt ook niemand over (terecht). Laten we het dus maar gewoon gezellig houden en genieten van het zeer fraaie landschap en de fiets die er zeker niet in mis staat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

masterb
Forum-lid

masterb 06 mei 2008 00:08

Idd...wederom prachtige foto's en fiets. Die fiets was zelfs nog perfect geweest als er strontvlieg op stond ipv TS-Bikes. Waren daar ook mensen die daar ff je fiets hebben bewonderd?

Alu back on top...

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 06 mei 2008 00:12

Master B schreef:Idd...wederom prachtige foto's en fiets. Die fiets was zelfs nog perfect geweest als er strontvlieg op stond ipv TS-Bikes. Waren daar ook mensen die daar ff je fiets hebben bewonderd?

Alu back on top...

Ja, ik stond er van versteld...
Toen ik de fiets 's avonds (als enige van de groep) een snelle poetsbeurt gaf, kwamen hotelgasten, de hotelbaas even naar de fiets kijken, best wel leuk om dan wat uitleg te geven.

Ook boven op de Ventoux veel bekijks gehad, altijd leuk :)

masterb
Forum-lid

masterb 06 mei 2008 00:14

Dat moet je altijd goed doen natuurlijk.
Ik denk dat dat vooral komt door de Red groep, die heeft nu nog een echte flashy factor waar mensen tegen zeggen: oh das nieuw, ff kijke...

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 06 mei 2008 00:24

Master B schreef:Dat moet je altijd goed doen natuurlijk.
Ik denk dat dat vooral komt door de Red groep, die heeft nu nog een echte flashy factor waar mensen tegen zeggen: oh das nieuw, ff kijke...

Velen zagen de RED groep pas wanneer ze dichterbij kwamen, dus van ver moet hij er toch ook al goed uitgezien hebben :P

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 06 mei 2008 00:25

frederic david schreef:Ik begrijp dat je je benadeeld voelt Maurice, maar da's nog geen reden om op elke post die ik plaats (ik had trouwens in m'n eerste post gezegd dat ik foto's uit Frankrijk zou posten) een truckje kritiek te storten...

Ik heb geen enkel belang bij de zaak TS-bikes, heb tot dus ver de enige fiets met de betreffende naam op, en ben er gewoon trots op... Dat mag toch nog denk ik ?

Het valt me trouwens ook op dat andere forumgebruikers niet op hun dokker krijgen wanneer ze een fiets van een huismerk posten...

Jammer dat je zo'n denkwijze hanteert !

Ik voel me helemaal niet benadeeld. Integendeel zelfs.
Ik word alleen eentje moe van dit topic.
Het voelt net als het zien van de trouwfoto's van een ander: na één boek heb je het wel gezien. En hup, komen ze weer met een boek....
Ook die mensen zijn er trots op. Maar dit ter zijde.
Het gaat mij helemaal niet om TS Bikes, al stond er Fred A Staire op!
En het gaat me al helemaal niet om een huismerk, dat maakt me dus geen moer uit.
Alleen nu al ruim 4 maanden dat gezever over jouw fiets te moeten lezen, en het is al eerder geschreven, op meerdere Nederlandse sites, gaat mij te ver. Sterker: het wordt vervelend.
En dat is geen denkwijze, dat is wat mij betreft een statement.
Prima als je je ervaringen wilt delen, dat willen we allemaal, alleen houdt het bescheiden.
Tot slot, een ieder mag z'n mening geven, ook over jouw fiets en dat is helaas niet altijd wat je wilt horen.
Niets is wat het lijkt..

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 06 mei 2008 00:37

Ik kan gerust tegen kritiek... zou ook jammer zijn.

Maar als je zegt dat ik hier 4maanden aan een stuk kom leuteren over m'n fiets.... check dan maar de datums eens... Er zat respectievelijk 1 & 2maand tussen het posten van iets nieuws in deze volgorde:
*Intro + wielen
(1m)
*Frame
(2m)
*Fiets + de beloofde extra foto's

Ik denk dat je op veel forums versteld zou staan van het aantal vragen die daar maandenlang worden gesteld over hun fiets om 'm toch maar bovenaan te krijgen. Ik doe dit niet maar post enkel de foto's die ik in het begin had beloofd.

Kan je dat niet appreciëren, probeer dan eens een klein beetje te relativeren vooraleer je direct weer hetzelfde post als 2 & 3 maand geleden...

optico
Forum-lid

optico 06 mei 2008 01:05

frederic david schreef:
Rene schreef:En hoe bevallen de wielen je , zijn ze stijf genoeg ?

Absoluut tevreden !
Super bergop & ongelofelijk snel bergaf.
Ook qua remkracht zeker in orde !
Optico schreef:Ziet er goed uit!

Ik kan zo snel niet inschatten hoe "high-tech" het frame is maar het doet mij een beetje aan als, super-onderdelen op een "standaard"-frame. Ik bedoel dit denigrerend!!, het ziet er schitterd uit maar het gevoel bekruipt me dat het niet helemaal klopt met elkaar.

Veel plezier ermee,

Ik snap je redenering... maar na een jaar met een carbon frame (Viper) te hebben gereden ben ik gewoon teruggekeerd naar alu omdat ik
1) me veel veiliger voel op de fiets - kader is toen gebroken
2) de fiets in het algemeen stijver aanvoelt.

Klinkt logisch. Heb je wel ook verschillende frames geprobeerd?? Ik ben net van geloof veranderd (van staal naar carbon). Over de duurzaamheid had en heb ik nog steeds mijn twijfels (gevoel) maar het rijdt fantastisch. Ik heb dan wel voor een beproefd frame, geometrie, en high modules gekozen. Ik heb oudere modellen gezien de er nog puntgaaf uitzagen en toen de stap in het diepe gezet.
Wie weet heb ik over een tijdje ook een "retro" projectje ;)
Loeki Pro

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 06 mei 2008 01:11

Optico,

Wellicht ook handig om te vermelden waarom je alleen quotes post bij je laatste. Dat bespaard menigeen het uitvogelen en puzzelen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie