Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

FotoSoep Contest (02): Red de Cerv�lo P4

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 dec 2008 17:22

Formeel ben ik er wellicht niet toe gerechtigd, maar ik heb besloten dat het mooi is geweest. Men zit zich met die slechte weer zo te vervelen, dat er wel wat meer vaart in mag.

Daarom heb ik de einddatum voor inleveren gesteld op vandaag. Tot en met 23:59 kan er een inzending worden op deze contest. Daarna kan er een week worden gestemd. Mocht iemand hier onoverkomelijke problemen mee hebben: laat het me weten.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 14 dec 2008 17:47

[quote="Corniel"]
Tot en met 23:59 kan er een inzending worden op deze contest. Daarna kan er een week worden gestemd.
[/quote]

Kun je na de deadline alle inzendingen bij elkaar zetten zodat het wat makkelijker is om een oordeel te vellen? (hoeven we heel het topic niet door te ploeteren ;))
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 dec 2008 17:57

[quote="Peterj"]Kun je na de deadline alle inzendingen bij elkaar zetten zodat het wat makkelijker is om een oordeel te vellen? (hoeven we heel het topic niet door te ploeteren.[/quote]

Zie de startpost, dat is al laaaaaaaaaaaaaaang gedaan. ;) :) (en ook al gemeld in deze draad)

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 14 dec 2008 18:00

Sorry zo ver had ik niet terug gekeken. :rolleye:
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 dec 2008 18:54

[quote="Corniel"]Formeel ben ik er wellicht niet toe gerechtigd, maar ik heb besloten dat het mooi is geweest. Men zit zich met die slechte weer zo te vervelen, dat er wel wat meer vaart in mag.

Daarom heb ik de einddatum voor inleveren gesteld op vandaag. Tot en met 23:59 kan er een inzending worden op deze contest. Daarna kan er een week worden gestemd. Mocht iemand hier onoverkomelijke problemen mee hebben: laat het me weten.
[/quote]

Wel fijn zeg die flexiebele regeltjes van je! Pas je het stemsysteem ook naar jou zin aan? Ik kan alvast melden vriend. Leer uitknippen;) Er kon nog worden ingezonden voor deze contest en jij opent alweer een 3de contest.

Ten eerste stond in de regeltjes dat de winnaar van contest 2 het idee voor contest 3 mag aanleveren (en helaas, er zijn mooiere als die cheater van jouw). Ten tweede, Denk je dat mensen hier fulltime plaatjes komen droppen ofzo? Waarom niet gewoon netjes afgesproken data aanhouden. Mischien is een keer googlen naar dit soort contests elders op het www. Word niet echt gewaardeerd kan ik je vertellen als iemand zo maar de regels aanpast omdat hij het lang genoeg vind. Vandaag kwam er ook weer een inzending. En wat als er nou iemand nog iets moois aan het maken was (en dat is zo namelijk) Beetje unfair voor die personen niet Corniel?

Lijkt me verstandig om de normale datum gewoon af te wachten, Niet verstandig. Gewoon niet meer als normaal. En Contest 3 van jou kan gewoon op slot. Die maakt de winnaar van 2 wel!!

klontje
Forum-lid

klontje 14 dec 2008 19:00

+1

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 dec 2008 19:08

@TiesT: Het is duidelijk dat je het er niet mee eens bent. Dat staat je vrij.

Maar om kort te gaan: jij hebt voorgesteld dat de winnaar een nieuw onderwerp zou kiezen. Daar heeft niemand postief op geregaard (ook niet negatief). Het is in ieder geval zo dat dit voorstel niet van de eerste winnaar was. En los daarvan: waarom zou iemand die goed kan fotosoepen ook met het beste idee komen? Of iemand die dat helemaal niet kan niet?

Terecht of niet, ik zie deze fotosoep wedstrijden als m'n kindjes. Ik zie graag dat er nette topics worden gestart, en dat e.a. netjes up-to-date wordt gehouden. En daar enige control-freak-erij mij niet vreemd is doe ik dat graag zelf.

Daarbij komt dat het anarchistische karakter van fora niet goed samengaat met het organiseren van dergelijke wedstrijden. Om gelijksoortige redenen dat er forummods en -admins zijn, is het wenselijk als iemand e.a. een beetje in goede banen leidt. Bij deze heb ik me officieel opgeworpen. Als er meer mensen zijn die daar problemen mee hebben horen we dat vanzelf.

Contests overdoen die elders gehouden zijn lijken mij niet noodzakelijk een goed idee. Maar als er mensen zijn die dat wel vinden, lever positieve input, daar heeft iedereen wat aan.

Tot slot: ik weet net wat je wilt bereiken met de sneer "leer uitknippen", maar het draagt geenszinds bij aan een constructieve discussie. Ook de suggestie dat ik dat zou doen omdat het mij het beste zou uitkomen is op zijn minst gezegt niet vriendelijk suggestief. Er zijn vele inzendingen in dit topic gedaan die beter/mooier zijn dan de mijne. Ik heb niet de illussie dat ik ga winnen. Wel de wens zoveel mogelijk mensen entertainment de bieden. Daarbij kan je het niet iedereen altijd naar de zin maken. Maar ik doe m'n best.

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 14 dec 2008 19:09

+1,1

Hou het duidelijk en maak het geen wedstrijd opzich om zoveel mogelijk contesten te organiseren, dan haken er snel mensen af.

Maar dat weer houdt niemand om in hun vrije tijd iets te photoshoppen. Iedereen hoort te trainen voor de wedstrijd.

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 dec 2008 19:16

Corniel, Leuk en aardig dat jezelf heb opgeworpen tot "offical" Niks mis mee maar houd het dan ook duidelijk en ga niet halverwege weer de regels veranderen omdat jij toevallig niks te doen hebt en er zo weer wat leven in het topic komt. De regels waren duidelijk en jij veranderd ze gewoon zonder dat er ook maar iemand om heeft gevraagd.

En dat jij graag een nieuwe contest wilt openen dat moet je zelf weten maar het is wel handig om één contest te hebben lopen en geen 2. Als we het dan toch over overzicht en duidelijkheid hebben.

En met uitknippen doelde ik op een opmerking die je naar DavidTWC z'n hoofd slingerde in de eerste contest, hij zou onzorgvuldig zijn, Jouw gras is ook vrij uhh, grof;).

Nogmaals. Als je duidelijkheid wilt moet je vooral halverwege de regels aan gaan passen naar jouw zin.

Sluit me verder aan bij de opmerking van Mister_arby.

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 dec 2008 19:28

@TiesT: het puntensysteem van { 3, 2, 1 , 0, 0, ... } is een zeer oneerlijk systeem als je veel meer dan 5 deelnemers hebt (wat nu het geval is). Ik heb om die reden een voorstel gedaan en toen daar geen protest op kwam heb ik het maar doorgevoerd. Vooral met de gedachte dat het voor iedere deelnemer leuk is om wat punten te krijgen. Voor wie er nummer 1 wordt zal dit systeem niet veel verschillen van het oorspronkelijke.

Contest nummer 3 had ik slechts vast geopend als 'teaser'. Het onderwerp is nog heel eenvoudig aan te passen, net als eventuele regels, en data. Be my guest en doe een suggestie.

Mijn opmerking op DatidTWC was op z'n ontwerp, en binnen die context volgens mij gepast. Binnen het punt dat jij wilde aankaarten is het totaal irrelevant lijkt me. Wat niet wegneemt dat het gras netter gekund had. Maar, ik vond het resultaat low-res goed genoeg.

Ik wil nadrukkelijk niet zoveel mogelijk contesten organiseren. Dat heeft als risico dat je te snel door je 'ondwerpen' heen bent. Wat niet wegneemt dat Maus1990 bijvoorbeeld vond dat er wel heel veel tijd was ingelast voor deze contest.

Aangezien er een hele tijd geen inzendingen kwamen, daarna een flink aantal in korte tijd, en daarna erg weinig (tot vanmorgen), leek het mij een gepast moment. Maar als men dat niet vind, ik zet de data in de startpost zo weer terug hoor. No problemo.

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 dec 2008 19:36

[quote="Corniel"]@TiesT: het puntensysteem van { 3, 2, 1 , 0, 0, ... } is een zeer oneerlijk systeem als je veel meer dan 5 deelnemers hebt (wat nu het geval is). Ik heb om die reden een voorstel gedaan en toen daar geen protest op kwam heb ik het maar doorgevoerd. Vooral met de gedachte dat het voor iedere deelnemer leuk is om wat punten te krijgen. Voor wie er nummer 1 wordt zal dit systeem niet veel verschillen van het oorspronkelijke.[/quote]

Punt.
[quote="Corniel"]
Contest nummer 3 had ik slechts vast geopend als 'teaser'. Het onderwerp is nog heel eenvoudig aan te passen, net als eventuele regels, en data. Be my guest en doe een suggestie.
[/quote] Iets openen wat dus nog helemaal niet van toepassing is. Een beetje hetzelfde als zo'n te koop topic met enkel de vraag, wat kan ik er voor vragen. Vrij nutteloos dus en wat mij betreft kan het dus gewoon weg want er is hier nog iets bezig. Je idee voor het zadel is leuk, dat wel.

[quote="Corniel"]
Mijn opmerking op DatidTWC was op z'n ontwerp, en binnen die context volgens mij gepast. Binnen het punt dat jij wilde aankaarten is het totaal irrelevant lijkt me. Wat niet wegneemt dat het gras netter gekund had. Maar, ik vond het resultaat low-res goed genoeg.
[/quote]
Wel relevant dus want het is slordig werk. Een simpele tutorial volgen van bv good-tutorials.com en je krijgt een beter resultaat. En dat low-res was ook de reden waarom ik vanaf het begin al zo de nadruk leg op die grote versies.
De kracht van ps is details. Simpel maar netjes werken geeft zo'n veel beter resultaat en is net zo veel werk.

[quote="Corniel"]
Ik wil nadrukkelijk niet zoveel mogelijk contesten organiseren. Dat heeft als risico dat je te snel door je 'ondwerpen' heen bent. Wat niet wegneemt dat Maus1990 bijvoorbeeld vond dat er wel heel veel tijd was ingelast voor deze contest.

Aangezien er een hele tijd geen inzendingen kwamen, daarna een flink aantal in korte tijd, en daarna erg weinig (tot vanmorgen), leek het mij een gepast moment. Maar als men dat niet vind, ik zet de data in de startpost zo weer terug hoor. No problemo.[/quote]

Dat laatste lijkt me een bijzonder verstandige conclusie die je daar trekt.

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 dec 2008 20:18

Ik weet wat het voordeel is van hoge resolutieversies. Ik werk al wat langer met PhotoShop (sinds 2001, daarvoor vanaf 1997 met PhotoPaint van CorelDRAW).

Ik ben over deze inzending zelf geenszinds tevreden. Het gras is idd niet netjes genoeg gedaan, en ook het frame is veel te slordig gespoten.

Wat betreft die hoge resoluties: já het levert veel betere resultaten op. Maar je moet niet vergeten dat niet iedereen een opleiding doet/heeft gedaan in de grafische richting. Inlevereisen op pak hm beet 3000x2000 pixels schrikt heel veel potentieele deelnemers af. Dus de eis een thumb in te leveren, met de optie voor een doorklik naar mijn mening het beste van twee werelden. Verder geeft het in een startpost veel rust als alle inzindingen in hetzelfde formaat onder elkaar staan.

Zit ik nog met een probleem: in de startpost stond zondag 17 december, die datum bestaat niet. Ik stel voor er dan woensdag 17 december van te maken. Ook stel ik voor het topic met contest 3 open te houden en de startdatum aan te passen. Mocht zich iemand in de tussentijd met een gewelidg onderwerp melden hebben we twee keuzen: of dat wordt het onderwerp voor contest 4, of het vervangt contest 3.

Plaats reactie