Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wielerboeken

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 20 jul 2010 14:59

weet iemand dat boek van de tour de france , volgens mij pas nieuw, waarin ook veel verhalen staan over de streek een beetje allah Tour de Fifi.

Het kwam een keer in de avondetappe langs als ik me niet vergis.

Ik heb hem al:

http://www.frankrijkvandetour.nl/


[img=http://static.bol.com/imgbase0/imagebas ... 516378.jpg]
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 jul 2010 16:28

Beetje pretentieuze ondertitel maar het schijnt wel zeer de moeite waard te zijn. Boek sneeuwde nogal onder in de avondetappe omdat Mart zich weer eens onsterfelijk belachelijk maakte.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 20 jul 2010 17:07

Ja klopt het kwam heel snel even langs vliegen zonder er echt veel aandacht aan te geven. Ik wou het voor mijn verjaardag vragen en volgens mij staan hier heel veel mooie verhalen en plaatsen in om later ook eens langs te gaan.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

wielertaal
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:34

wielertaal 15 okt 2010 11:09

Regelmatig het forum bekeken, nu toch maar geregistreerd en zie daar een eerste "reactie"

Ik heb diverse boeken gelezen en schrijf op mijn blog wat ik er van vond (ook wel recensie genoemd). Onderstaand enkele conclusies van boeken die ik je zeker aan kan raden:

Dirk Jan Roeleven - De Nieuwe Fiets: Conclusie is dat ik na het lezen van het boek erg zin had om een nieuwe fiets te gaan kopen in Italië, maar daar doe ik dan mijn eigen Bianchi tekort mee

Gio Lippens - Een engel op een rotsblok: Het boek van Gio Lippens leest erg makkelijk weg en als je de Tour de France afgelopen jaren hebt gevolgd, zul je regelmatig een aha-erlebnis hebben

Guido Bindels - Tourglorie: Conclusie is dat dit een prima boek is om mee te nemen op vakantie. Bij een lekker glas wijn nog even weg dromen over de Tourglorie van weleer.

Ep Meijer - De vlucht: Dat de wielerwereld vol zit met theorieën over de “waarheid” is een gegeven, echter Ep Meijer weet dit gegeven om te zetten tot een wielerthriller

Nu bezig met het boek In de Tour van Nando Boers.

Mark
http://www.wielertaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 19 okt 2010 23:49

Daarstaks bij Albert Heijn uit de uitverkoopbak geplukt:
Boudewijn Smid, Op de helling.
Een roman over vijf vrienden die La Marmotte gaan doen als 10 jarig jubileum van hun jaarlijkse fietsvakantie in Frankrijk. Het lijkt niet goed af te gaan lopen.
Alleen de kaft (3e druk, mei 2009) vond ik al de moeite van het kopen waard.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

nk2003
Forum-lid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:50

nk2003 20 okt 2010 02:28

[quote="Farelli"]Daarstaks bij Albert Heijn uit de uitverkoopbak geplukt:
Boudewijn Smid, Op de helling.
Een roman over vijf vrienden die La Marmotte gaan doen als 10 jarig jubileum van hun jaarlijkse fietsvakantie in Frankrijk. Het lijkt niet goed af te gaan lopen.
Alleen de kaft (3e druk, mei 2009) vond ik al de moeite van het kopen waard.[/quote]

Heb het boek in de vakantie uit nood gelezen (er was niks anders). Viel mij tegen...
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!

eelcoz

eelcoz 25 okt 2010 11:28

Ik ben gisteren begonnen in 'Wie de trui past, trekke hem aan', van Ducrot. In het 1e hoofdstuk kwam ik gelijk een verhaal tegen dat me wel heel ongeloofwaardig in de oren klonk. Echter, misschien heb ik het mis. Het verhaal gaat over Hinault die een ontsnapte renner stevig zou hebben toegesproken en vervolgens een vuistslag in het gezicht zou hebben gegeven, nadat hij ontsnapt was terwijl Ad Wijnands zwaar ten val was gekomen. Is dit echt zo gebeurd (ben niet zo'n Hinault-kenner, maar als ik 'm tijdens de Tour op dat podium zie staan, lijkt hij me een soort ideale schoonzoon)?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 okt 2010 11:41

Nou, Hinault was wel een echte patron hoor. Ik geloof het meteen.

Gisteren gekocht op Bikemotion:

- Ivan Basso. Il ritorno del campione
- Un secolo di passioni. Giro d'Italia 1909-2009

Beide boeken zijn uitgegeven door La Gazzetta dello Sport. Daardoor alleen in het Italiaans maar de foto's zijn al de moeite van het kopen waard. Ik gebruik de boeken daarnaast om Italiaans te leren. Verhalen over wielrennen spreken nu eenmaal veel meer aan dan één of ander zouteloos stukje uit een duf grammatica boek.

Het boek over Basso bevat bovendien veel foto's van de Giro van vorig jaar op plaatsen die ik heb bezocht. De proloog in Amsterdam en de beklimming van Monte Zoncolan en Kronplatz. Op één overzichtsfoto van de Zoncolan moet ik zelfs ergens (weliswaar onherkenbaar klein :)) in beeld zijn. Leuke herinnering dus.

Ook gespot en op mijn verlanglijstje staat 'Voor altijd 22' over Jean-Pierre Monseré. Daar staan overigens nogal confronterende foto's in van zijn fatale ongeluk.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 25 okt 2010 12:24

@Eelco,

er zijn wel meer voorvallen over Hinault bekend waarbij hij niet schroomde om stevig fysiek uit de hoek te komen wanneer er een renner iets deed wat de Das niet zinde. Ook ik geloof het verhaal meteen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 okt 2010 16:00

Ha, dat boek over een eeuw Giro heb ik laatst ook gekocht (in de stad van V.Nibali nota bene): zeer fijn boek, inderdaad!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 31 okt 2010 21:56

Voor de liefhebber van de belgen heb ik het boek: en toen kwam Eddy Merckx! van Jan Cornand
Dit gaat over de Belgen in de tijd voor Eddy Merckx.
Gratis af te halen in Den Haag of Rijswijk; of tegen porto kosten op te sturen. Of over twee weken in kringloop bij mij om de hoek....
nulla tenaci invia est via

titatovenaar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 feb 2010 16:02

titatovenaar 06 nov 2010 14:55

Aangezien de feestdagen niet al te ver meer voor de deur staan zijn boeken altijd een goede keuze. Maar mijn probleem is dat ik niet meer weet hoe het boek heet dat ik zoek..

Ik dacht dat de naam het Peloton heette, maar dat boek bestaat niet. Het enige wat ik van het boek weet is dat het een fotoboek is, met diverse wielrenners vlak na of tijdens een koers. Ik heb volgens mij in NuSport foto's ervan gezien. Zwartwit foto's van Boonen, Cancellara etc. Maar dit boek is totaal onvindbaar. Hopelijk weet iemand van jullie hoe het boek wel heet. Anders is het jammer!

Groetjes,
Arie

Plaats reactie