Deal.:d
Nu kan ik me vergissen maar ik denk dat ik de hele procedure wel al eens een keertje van naaldje tot draadje heb uitgelegd op het forum....
Ciao,
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
damocles schreef:Vraagje voor diegenen die tufo sealant gebruiken.
Zijn er andere alternatieven die wel werken, vb Stan's Notubes?
Vittoria Pitstop kan natuurlijk ook gebruikt worden maar daar lees ik minder positieve dingen over, soms wel soms niet....
Bedankt alvast!
eric69 schreef:Hallo,
Fdegrove, dan wens ik je veel succes met je trainingen en vooral veel gezondheid!!
Hopelijk houdt het zitbotje zich rustig!!
Rij je trouwens alleen maar veloflex of ga je ook wel eens "vreemd" en lijm je er dan wat anders op??
En hoeveel wielsets heb je??
Heb er zelf 2(1 alu en 1 carbon).
Groetjes,
Eric

Zo zie je maar.Zoveel grind en split heb ik nog nooit bij elkaar gezien en zodanig verdeeld over de volle breedte dat er geen ontkomen aan is. Ik weet niet of daar veel tegen bestand is.
Morel schreef:damocles schreef:Vraagje voor diegenen die tufo sealant gebruiken.
Zijn er andere alternatieven die wel werken, vb Stan's Notubes?
Vittoria Pitstop kan natuurlijk ook gebruikt worden maar daar lees ik minder positieve dingen over, soms wel soms niet....
Bedankt alvast!
Hoi,
SNT is redelijk vloeibaar en dat schept perspectieven.
Doe als volgt, vul en injectiespuit met 20 gr. SNT en zoek de plaats op de tube waar de lek en/of gaatje in de tube zit en knijp de tube tussen duim en wijsvinger plat zodanig dat je de binnenband ook te pakken hebt.
Of pomp de tube gedeeltelijk op, en steek de injectienaald dan pas in het gaatje van de lek en injecteer de latex in de tube.
Spuit verwijderen en de tube op die plaats naar beneden houden en even flink heen een weer schudden zoals Stan dat laat zien op zijn filmpjes.
Tube een beetje oppompen en zo nodig het schudden een paar keer herhalen.
Succes verzekerd !
Grtz,
Morel.