[quote="keijertje"]Mooie verhalen, snelle tijden waar ik alleen maar van kan dromen, etc, etc. Hulde voor iedereen.
Vind het persoonlijk heel knap als iemand boven komt, ook al moet je verschillende keren stoppen omdat het te zwaar is. Al kom je na 3,5 uur lopend aan, dat getuigd toch van karakter. EN je hebt bovendien een doel om het een andere keer beter/sneller te doen

Als je echter binnen twee kilometer na St. Éstvève (steile gedeelte vanaf de scherpe bocht naar rechts) al af moet stappen moet je jezelf afvragen of het verstandig is om door te gaan. Je moet tenslotte ook weer een keertje naar beneden en als je vermoeid bent zal je niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een bochtje mist.....
Op zondag 9 mei wilden mijn vriendin (hardloopster) en ik (fietsertje) een poging wagen om cinglé (de drie beklimmingen binnen 24 uur realiseren vanuit Sault, Bédoin en Malaucène) op de tandem te worden. Door het slechte weer (sneeuw, smeltwater, mistral) waren we genoodzaakt om deze poging na de eerste beklimming vanuit Bédoin te staken.
Op donderdag 13 mei hebben wij de poging wel kunnen realiseren en mogen ons nu officieel cinglé = malloot noemen
Wij zijn onderweg tijdens de beklimmingen ook verschillende keren gestopt, omdat eten en drinken niet altijd even soepel ging. Tijdens de afdalingen moesten we regelmatig stoppen om de schijremmen af te laten koelen, want het ging toch vrij hard naar beneden. En ja, het was 's ochtends ook hardstikke koud met al die lekkere ijsrandjes en smeltwater e.d.
Op vrijdag 14 mei is mijn vriendin nog een keertje vanuit Sault naar boven gefietst en kon ik haar een keertje ondersteunen tijdens de beklimming.
Vooraf hadden we wel een ander (MTB) cranckstel op de fiets gemonteerd, waardoor 22-23 het kleinste verzet was. Misschien ook een optie voor anderen die de beklimming te zwaar vinden ?
Ik heb die dag ook behoorlijk wat foto's gemaakt van haar en andere fietsers/fietsters. Als je tussen 12:00 en 13:45 uur vanaf Sault en tussen 13:45 uur tot 14:45 uur vanaf Chalet Reynard naar de top bent gefietst of afgedaald, sta je misschien ook een foto.
Stuur me ff een pm (met beschrijving van je kleur kleding die dag) als dit zo is, dan stuur ik de foto's op waar je misschien opstaat.
Op
www.dekaleberg.nl kan je alle informatie vinden over deze berg. Zeker een aanrader voor degene die voor het eerst deze beklimming wagen.
Op de link rechtsboven naar chaletdekaleberg kan je je verhalen posten, ook erg leuk om te doen en voor anderen om te lezen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden ter plaatse ga ik (sowieso alleen en misschien met enkele clubmaten als ik ze kan dwingen euh overtuigen) van ca 3 tot 13 september weer naar dit bergje toe om enkele meervoudige beklimmingen proberen te realiseren en in ieder geval een paar fietskennissen op 11 september te ondersteunen tijdens hun allereerste beklimming van een echte berg i.p.v. de viaducten in het vlakke Groningen
Zijn er ook nog anderen die omstreeks die tijd naar de Mont Ventoux of Provence reizen ?
Wellicht interessant om vanwege de reis- en/of verblijfkosten iets af te spreken ?
Heb nog niets geboekt dus zijn er allerlei opties mogelijk.
Heb deze vraag ook in de topic Forumvaria >> Afspraken en meetings geplaatst.
Grt, Aart Keijer
PS Misschien iets voor jou Bruno ? Cinglé ben je al, Galérien kan je dit jaar ook nog worden
[/quote]
Heel graag, maar het zal niets worden

Werken...
Veel plezier ginder en hopelijk vind je nog een paar extra klimmers.
Proficiat met uw prestatie ook op die tandem (moet het verhaal nog lezen op chalet de kale berg; maar het komt er zeker van hoor).
groetjes bruno