Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

el_loco
Forum-lid

el_loco 27 nov 2025 08:04

koeroeur schreef: 26 nov 2025 21:46 Bottom line: als het geld kost, zal de werkgever of de overheid op termijn wel reageren.
Als het maar voldoende maatschappelijke onrust oplevert ook hoor, het gaat echt niet alleen om hoeveel geld zo`n actie kost. Een stakingsdag in het onderwijs of openbaar vervoer zadelt heel veel mensen met een probleem op. Waardoor het probleem van de stakers opeens ook het probleem van andere mensen wordt, waardoor de kans weer groter is dat er iets aan gedaan wordt. Ik vind dat prima, mits de eisen redelijk zijn en het middel spaarzaam wordt ingezet. Er is niks mis mee om zo af en toe je tanden te laten zien en te laten merken dat het werk dat je doet voor iedereen belangrijk is!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 27 nov 2025 08:10

Dubbeldekker schreef: 26 nov 2025 22:33 ..........
Een bijdrage is geen volledige compensatie voor de gederfde inkomsten trouwens.
.......
Inderdaad, een staker ontvangt 40 euro voor een dag staken. Dat is een fractie van wat je op een normale werkdag verdient. Als je bereid bent dat verlies verschillende keren te slikken, dan ben je in ieder geval wel overtuigd van je actie.

Staken heeft een grote rol gespeeld in de tot standkoming van ons sociaal systeem. Nu staat ons sociaal systeem onder druk en is het ergens wel logisch dat mensen gaan staken tot behoud er van.

Als ik aan mensen die tegen staken zijn vraag of ze bereid zijn alle voordelen die ooit gerealiseerd zijn door staken op te geven zijn ze niet akkoord en volgt het antwoord: dat was toen, toen was het nodig. Maar het is net nu dat er sociale afbraak is en om net te vermijden dat we terugkeren naar situaties zoals vroeger is actie vereist.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 27 nov 2025 08:18

daniel1975 schreef: 26 nov 2025 14:04
Fietsgenieter schreef: 26 nov 2025 07:33 Het is natuurlijk heel vervelend als je moet wachten of een keer wat meer moet betalen voor je overconsumptie omdat er mensen strijden voor een leefbaar inkomen, veiligheid of een ander luxe. En dat men dan zo ongeveer het enige wapen gebruikt dat het proletariaat ter beschikking staat. Er gaat toch niets boven eigus hè Daniel.
Zo dom dit antwoord.... ga lekker staken en anderen irriteren. Ik heb totaal NIETS tegen hun eisen, dat heb ik ook nergens geschreven. Ik heb alleen iets tegen het middel staken. Er zijn ook publieksvriendelijkere acties te verzinnen met wat creativiteit. Maar dat is te makkelijk, want de vakbonden tonen graag hun macht. Zijn geen haar beter dan de werkgevers tegen wie ze het opnemen.
Wat Fietsgenieter hier stelt is niet dom, maar net heel accuraat. Dat je geen fan bent van stakingsrecht, dat mag, maar dat maakt zijn analyse niet dom. Je kan best van mening verschillen zonder de visie van de ander als dom weg te zetten, zeker zonder te beargumenteren waarom dat dan wel zo zou zijn.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 27 nov 2025 08:38

Weer on topic: gipsplaten, osb-platen, triplex, schijfrails, isolatieplaten. MevrRikkert moet met haar praktijk weg waar ze nu zit, tijd om achter in mijn gang eea op te knappen. Hier zat een soort archaïsch hok zat waar nu mijn dagelijkse fietsen staan, en ooit een ketel hing, wasmachine en droger stonden.

Er komt een net nieuw plafond in, wordt glas in de deur gemaakt, er zit een soort open vlierinkje in waar schuifdeuren in komen, laminaat op de vloer, schilderen uiteraard. En er komt een keukenblokje in voor in de praktijk dat ook vanuit mijn tuin kan gebruiken. Ik woon op de eerste en heb beneden een tuin, dus dan hoef ik voor de koffie niet meer naar boven. Best wel veel werk, maar eigenlijk ook we zin in.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 27 nov 2025 09:00

Inlineskatewieltjes voor mijn roeitrainer.
Om on-topic te blijven zal ik niet uitwijden over het hoe, wat en waarom.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2025 09:03

inline roeien, wie kent het niet?!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 nov 2025 09:09

rikkert schreef: 27 nov 2025 08:38 Weer on topic: gipsplaten, osb-platen, triplex, schijfrails, isolatieplaten. MevrRikkert moet met haar praktijk weg waar ze nu zit, tijd om achter in mijn gang eea op te knappen. Hier zat een soort archaïsch hok zat waar nu mijn dagelijkse fietsen staan, en ooit een ketel hing, wasmachine en droger stonden.

Er komt een net nieuw plafond in, wordt glas in de deur gemaakt, er zit een soort open vlierinkje in waar schuifdeuren in komen, laminaat op de vloer, schilderen uiteraard. En er komt een keukenblokje in voor in de praktijk dat ook vanuit mijn tuin kan gebruiken. Ik woon op de eerste en heb beneden een tuin, dus dan hoef ik voor de koffie niet meer naar boven. Best wel veel werk, maar eigenlijk ook we zin in.
Dat zijn altijd leuke projectjes, waar je relatief eenvoudig veel voldoening van kan krijgen. Als je genoeg koffie in de tuin drinkt, verdien je de tijd misschien wel ooit terug :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 nov 2025 10:05

rikkert schreef: 27 nov 2025 08:38 Weer on topic: gipsplaten, osb-platen, triplex, schijfrails, isolatieplaten. MevrRikkert moet met haar praktijk weg waar ze nu zit, tijd om achter in mijn gang eea op te knappen. Hier zat een soort archaïsch hok zat waar nu mijn dagelijkse fietsen staan, en ooit een ketel hing, wasmachine en droger stonden.

Heeft MevrRikkert een Datacenter of zo . . . ? als je schijfrailsen (bedoeld voor harde schijven) besteld.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

pino
Forum-lid HC

pino 27 nov 2025 10:13

1 bierglas bij de kringloopwinkel, precies dezelfde als degene die ik stuk had laten vallen. Als tegenprestatie 4 bananendozen vol niet gebruikt servies en glaswerk ingeleverd. Wat een meuk verzamelt een mens door de jaren heen!
Niet zijken maar reiden !

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 nov 2025 10:19

pino schreef: 27 nov 2025 10:13 1 bierglas bij de kringloopwinkel, precies dezelfde als degene die ik stuk had laten vallen. Als tegenprestatie 4 bananendozen vol niet gebruikt servies en glaswerk ingeleverd. Wat een meuk verzamelt een mens door de jaren heen!
Dan moet dat bierglas wel heel special zijn geweest om dat in de kringloop te kopen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

pino
Forum-lid HC

pino 27 nov 2025 10:24

Orlok schreef: 27 nov 2025 10:19
pino schreef: 27 nov 2025 10:13 1 bierglas bij de kringloopwinkel, precies dezelfde als degene die ik stuk had laten vallen. Als tegenprestatie 4 bananendozen vol niet gebruikt servies en glaswerk ingeleverd. Wat een meuk verzamelt een mens door de jaren heen!
Dan moet dat bierglas wel heel special zijn geweest om dat in de kringloop te kopen. :roll:
Niet zo bijzonder, maar die ene die we hadden voelde zich eenzaam.
Niet zijken maar reiden !

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 nov 2025 10:27

Een speciaalbierglas? ( :mrgreen: )

Iets uit de kringloop kun je ook gewoon afwassen volgens mij en het zal vast hygiënischer zijn dan alles wat kinderen ooit hebben vastgepakt...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie