Het grote domme vragen topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43537
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wij hebben een kinder gsm horloge (we willen haar nog geen mobieltje geven) en die werkte afgelopen zomer gewoon in Frankrijk.
Bijzonder dat dit dus bij grotemensenabonnementen nog niet goed geregeld is.
Bijzonder dat dit dus bij grotemensenabonnementen nog niet goed geregeld is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vroeger was 1 sim(nummer) is 1 telefoonnummer. Je hebt ook DUO sim, maar dan mag er maar één van beide actief zijn, heb ik ooit in mijn carkit gehad. 2 Sims actief en gekoppeld aan hetzelfde 06 nummer is na zo veel jaren schijnbaar nog steeds lastig. En de smartwatches zijn weer zo dat ze geen eigen onafhankelijke sim kunnen hebben.
Denk dat ik zelf maar de route van zo klein mogelijk dumb toestel ga met een el cheapo abbo of pre-paid.
Denk dat ik zelf maar de route van zo klein mogelijk dumb toestel ga met een el cheapo abbo of pre-paid.
Of een refurbished iPhone 12 mini?0475 schreef: ↑30 jun 2025 16:54 Vroeger was 1 sim(nummer) is 1 telefoonnummer. Je hebt ook DUO sim, maar dan mag er maar één van beide actief zijn, heb ik ooit in mijn carkit gehad. 2 Sims actief en gekoppeld aan hetzelfde 06 nummer is na zo veel jaren schijnbaar nog steeds lastig. En de smartwatches zijn weer zo dat ze geen eigen onafhankelijke sim kunnen hebben.
Denk dat ik zelf maar de route van zo klein mogelijk dumb toestel ga met een el cheapo abbo of pre-paid.
Dogma F
Ik heb onlangs een nieuwe cassete gemonteerd die een iets grotere krans heeft dan de vorige maar hij schakelt niet helemaal lekker.
Zit dit wel goed?

Heb deze cassette er eerder ook opgehad en eigenlijk nooit de instelling van mn derailleur veranderd. Ging van 10-33 naar 10-28 en nu weer tijdelijk terug naar 10-33. Heb een nieuwe ketting gepakt en die volgens de methode van sram op lengte gemaakt, deze is 1 schakel langer dan de 10-28 gebruikte ketting.
Zit dit wel goed?

Heb deze cassette er eerder ook opgehad en eigenlijk nooit de instelling van mn derailleur veranderd. Ging van 10-33 naar 10-28 en nu weer tijdelijk terug naar 10-33. Heb een nieuwe ketting gepakt en die volgens de methode van sram op lengte gemaakt, deze is 1 schakel langer dan de 10-28 gebruikte ketting.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Het ziet er ietwat te compact uit.
Misschien toch een schakeltje uit die ketting halen?
Misschien toch een schakeltje uit die ketting halen?
Adversity is the Catalyst of Change
-
Tussendoor
- Forum-lid
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
1 schakel langer of korter is volgens mij niet mogelijk...
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je hebt een chaingap tool, heb je die gebruikt?
Met een 28 is het uit mijn hoofd 12mm en met een 33 5mm
https://www.youtube.com/watch?v=FGCvSttI89s
Met een 28 is het uit mijn hoofd 12mm en met een 33 5mm
https://www.youtube.com/watch?v=FGCvSttI89s
Ohja, dat moet em zijnwasbeer2006 schreef: ↑01 jul 2025 13:24 Je hebt een chaingap tool, heb je die gebruikt?
Met een 28 is het uit mijn hoofd 12mm en met een 33 5mm
https://www.youtube.com/watch?v=FGCvSttI89s
Op de gravelbike een 2x11 GR800 mechanische groep zitten, recent (+/- 250km geleden) de ketting vervangen en de casette. Nu viel het volgende op:
Als ik de cranks met de hand een zwieper geef loopt dit soepeltjes met de ketting op het kleine blad, maar met de ketting op het grote blad vallen de cranks nagenoeg gelijk stil en de weerstand is ook groter. Waar kan dit aan liggen? Moet de ketting nog wat inslijten op het grote blad bijvoorbeeld?
Als ik de cranks met de hand een zwieper geef loopt dit soepeltjes met de ketting op het kleine blad, maar met de ketting op het grote blad vallen de cranks nagenoeg gelijk stil en de weerstand is ook groter. Waar kan dit aan liggen? Moet de ketting nog wat inslijten op het grote blad bijvoorbeeld?
Ritje vandaag....
Vooraf Di2 accu gecontroleerd, lampje op derailleur brandt continu dus laden nog niet nodig.
Onderweg stopt de voorderailleur ermee??? Accu niveau op de Edge staat nog op 60% ongeveer. Lampje op achterderailleur blijft uit. Lang indrukken geeft rood knipperend lampje en kan nog met e-tube verbinden. Geen probleem gevonden, accu zou nog minstens 50% moeten zijn (2 streepjes).
Verder gereden, toch vlakke route en voorderrie niet perse nodig. Onderweg gestopt bij een fm om te laden, gaat geen lampje branden op de derailleur. Dan maar door naar huis, even later stopt ook de achterderailleur ermee.....
Fiets maar ineens naar de lbs gebracht, de aanstaande week ben ik de hele week van huis en het weekend wil ik graag weer fietsen.
Wat zou er stuk kunnen zijn? Het is de accu of de achterderailleur (of beide). De versnellings informatie werd op een gegeven moment niet meer getoond op de Garmin terwijl ik wel nog kon schakelen met de achterderailleur. Dat werkte eerst wel gewoon, ook toen de voorderailleur ermee stopte.
Ik ben ivm sluitingstijd ineens door naar de lbs gegaan, niet meer proberen te laden.
Vooraf Di2 accu gecontroleerd, lampje op derailleur brandt continu dus laden nog niet nodig.
Onderweg stopt de voorderailleur ermee??? Accu niveau op de Edge staat nog op 60% ongeveer. Lampje op achterderailleur blijft uit. Lang indrukken geeft rood knipperend lampje en kan nog met e-tube verbinden. Geen probleem gevonden, accu zou nog minstens 50% moeten zijn (2 streepjes).
Verder gereden, toch vlakke route en voorderrie niet perse nodig. Onderweg gestopt bij een fm om te laden, gaat geen lampje branden op de derailleur. Dan maar door naar huis, even later stopt ook de achterderailleur ermee.....
Fiets maar ineens naar de lbs gebracht, de aanstaande week ben ik de hele week van huis en het weekend wil ik graag weer fietsen.
Wat zou er stuk kunnen zijn? Het is de accu of de achterderailleur (of beide). De versnellings informatie werd op een gegeven moment niet meer getoond op de Garmin terwijl ik wel nog kon schakelen met de achterderailleur. Dat werkte eerst wel gewoon, ook toen de voorderailleur ermee stopte.
Ik ben ivm sluitingstijd ineens door naar de lbs gegaan, niet meer proberen te laden.
Dogma F