In dat geval het standbeeld van Merckx op de Stockeu slopen en begraven en een nieuw standbeeld van Edwig op de Bosberg! Ik ken hem niet persoonlijk maar hij oogde altijd super sympathiek.timo2.0 schreef: Voor wie ik mijn hand in het vuur durf te steken? Gilles Delion, Eddy Bouwmans en Edwig Van Hooydonck.
Het dopingtopic 2.0
Lemond was ook niet clean, hij reed met zijn lichaam vol loodjackbrown schreef:Ik heb me altijd afgevraagd hoe Lemond zelf Parijs had bereikt. Hij was afgelopen decennia zo'n felle tegenstander van Armstrong en diens vermeende praktijken ... Petje af als hij dat zelf wel clean heeft gedaan.WdvB schreef:[...] Iemand nog respect/like voor Lemond, Hinault en Merckx?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Bouwmans heeft inmiddels toch al aangegeven ook (kort) met EPO geexperimenteerd te hebben. Pas wel een beetje op met je handen.timo2.0 schreef:Lemond was niet zozeer schoon, maar hij gebruikte de gebruikelijke middeltjes die (vrijwel) iedereen in die dagen nam maar epo was daar niet bij. Zijn grote frustratie is dat hij vanaf 1991 kansloos was tegen de door Conconi opgevoerde Italianen en Spanjaarden.jackbrown schreef:Ik heb me altijd afgevraagd hoe Lemond zelf Parijs had bereikt. Hij was afgelopen decennia zo'n felle tegenstander van Armstrong en diens vermeende praktijken ... Petje af als hij dat zelf wel clean heeft gedaan.WdvB schreef:[...] Iemand nog respect/like voor Lemond, Hinault en Merckx?
Voor wie ik mijn hand in het vuur durf te steken? Gilles Delion, Eddy Bouwmans en Edwig Van Hooydonck.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit is ook een mooi bericht, goed voor de sport!!
Angel Vicioso
NOS
Toegevoegd: dinsdag 26 feb 2013, 15:54
Update: dinsdag 26 feb 2013, 17:41
Katjoesja heeft Angel Vicioso weer in genade aangenomen.
De 35-jarige Spaanse renner was tijdelijk geschorst, maar hij mag na zijn getuigenis in de dopingzaak Operacion Puerto weer fietsen.
Vicioso raakte vorige week bij z'n team uit de gratie omdat hij had gelogen over zijn getuigenis. De renner kwam niet opdagen bij de zitting en vertelde de ploegleiding dat zijn zaak al was afgesloten.
De renner heeft nu alsnog middels een videoverbinding verteld aan de rechters dat hij dopingarts Eufemiano Fuentes heeft geraadpleegd voor medische zaken, maar ontkende dat hij bloeddoping heeft toegepast.
Angel Vicioso
NOS
Toegevoegd: dinsdag 26 feb 2013, 15:54
Update: dinsdag 26 feb 2013, 17:41
Katjoesja heeft Angel Vicioso weer in genade aangenomen.
De 35-jarige Spaanse renner was tijdelijk geschorst, maar hij mag na zijn getuigenis in de dopingzaak Operacion Puerto weer fietsen.
Vicioso raakte vorige week bij z'n team uit de gratie omdat hij had gelogen over zijn getuigenis. De renner kwam niet opdagen bij de zitting en vertelde de ploegleiding dat zijn zaak al was afgesloten.
De renner heeft nu alsnog middels een videoverbinding verteld aan de rechters dat hij dopingarts Eufemiano Fuentes heeft geraadpleegd voor medische zaken, maar ontkende dat hij bloeddoping heeft toegepast.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Over Conconi gesproken.
http://nos.nl/artikel/478421-de-bron-do ... nconi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisterenavond in het sportjournaal na nieuwsuur.
En vanavond gaat het over zijn leerling,u weet wel Ferrari.
http://nos.nl/artikel/478512-de-mythe-d ... rrari.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kloof tussen de wegkijkers en de aanpakkers wordt steeds groter,
helaas
http://nos.nl/artikel/478421-de-bron-do ... nconi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisterenavond in het sportjournaal na nieuwsuur.
En vanavond gaat het over zijn leerling,u weet wel Ferrari.
http://nos.nl/artikel/478512-de-mythe-d ... rrari.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kloof tussen de wegkijkers en de aanpakkers wordt steeds groter,
helaas
Zij is ook tegen
Ja of hij was juist een van de allereersten, in 1989.timo2.0 schreef:Lemond was niet zozeer schoon, maar hij gebruikte de gebruikelijke middeltjes die (vrijwel) iedereen in die dagen nam maar epo was daar niet bij. Zijn grote frustratie is dat hij vanaf 1991 kansloos was tegen de door Conconi opgevoerde Italianen en Spanjaardenjackbrown schreef:Ik heb me altijd afgevraagd hoe Lemond zelf Parijs had bereikt. Hij was afgelopen decennia zo'n felle tegenstander van Armstrong en diens vermeende praktijken ... Petje af als hij dat zelf wel clean heeft gedaan.WdvB schreef:[...] Iemand nog respect/like voor Lemond, Hinault en Merckx?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nee, dan zou hij nog eerder met Conconi in contact moeten zijn gekomen dan Moser en Indurain. Waar rook is is vuur maar tussen Conconi en Lemond is zelfs geen rook waargenomen. Dat Lemond van het ene (1990) op het andere (1991) jaar werd weggereden door de epo-renners is helder en ook dat hij daar enorm gefrustreerd over was.scepticus schreef:Ja of hij was juist een van de allereersten, in 1989.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Begint wel een beetje lachwekkend te worden.
Commando verhoort wielrenners
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Lekker Televaag artikeltje, de man is privérechercheur. Wat zijn vorige baan was doet niet ter zake. Ik heb ook een leraar Nederlands gehad die bij de commando's heeft gezeten.rhino7 schreef:Begint wel een beetje lachwekkend te worden.
Heb ik dan Nederlands geleerd bij de commando's?
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
http://mobiel.nu.nl/sport/3353159/rabor ... tours.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsja, whats new.....
Vind zo'n bericht over Vicioso eigenlijk verl kwalijker, dat gaat over het huidige wielrennen. Dit is oud nieuws en mag bekend worden veronderstelt. Alleen is het bij een aantal mensen nu hun levenswerk geworden om MB te laten bekennen. Eerst de Waarheids-cie maar ff afwachten, ga er vanuit dat ie daar wel een boekje open zal doen gezien zijn uitspraken de laatste weken.
Tsja, whats new.....
Vind zo'n bericht over Vicioso eigenlijk verl kwalijker, dat gaat over het huidige wielrennen. Dit is oud nieuws en mag bekend worden veronderstelt. Alleen is het bij een aantal mensen nu hun levenswerk geworden om MB te laten bekennen. Eerst de Waarheids-cie maar ff afwachten, ga er vanuit dat ie daar wel een boekje open zal doen gezien zijn uitspraken de laatste weken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het artikel in de Volkskrant van vandaag (gelijke strekking als het bericht van Daniël hierboven).
Of bijvoorbeeld Patrick Lefevre in een interview zegt dat wanneer een renner nu nog positief test (sic!) op doping hij het huis van deze renner tot de laatste steen persoonlijk verkoopt.
In Spanje gaat de deksel op de Fuentes doofpot. En in Nederland gaat (moet en zal) Boogerd op het rooster om hem te laten bekennen.
Waarheidsvinding ja... er zijn twee werelden: NL waar de beerput open staat en het journaille er vol op duikt en de rest van de wereld waar in het vuistje gelachen wordt en men doet alsof het business as usual is.
Het is een Gedankenspiel maar soms ben ik wel eens benieuwd naar hoe de situatie was geweest als Leipheimer niets tegen de USADA had verklaard over zijn Rabobank periode. Was de bal dan net zo hard aan het rollen gegaan in Nederland? Ik denk zelf van niet.
Maarja wat moet je als in België ik Museeuw hoor zeggen dat wat hem betreft niemand op zijn knietjes hoeft te gaan en te bekennen dat een betreffende renner doping heeft gebruikt.De Oostenrijkse dopingleverancier Stefan Matschiner heeft van 2005 tot 2007 zeker twaalf bloedzakken geleverd aan kopmannen van de Rabobank-wielerploeg in de Tour de France. In die jaren behaalde de ploeg vier ritzeges, droegen renners van de ploeg negen dagen de gele trui en werd twee keer de bolletjestrui voor de beste klimmer veroverd. .
Dat blijkt uit een reconstructie van de banden tussen Matschiner en de Rabobankploeg in de Volkskrant van vandaag. Matschiner zegt daarin dat het tijd is om 'te stoppen met liegen', en 'het tijd is voor een nieuw begin'.
Vanaf 2004 zijn verschillende atleten klant bij de bloedbank Humanplasma van Matschiner: atleet Simon Vroemen en in elk geval Raborenners Denis Mentsjov, Michael Boogerd, Michael Rasmussen en Thomas Dekker. Hij diende hen bloed toe dat geprepareerd was bij zijn bloedbank Humanplasma in Oostenrijk, alleen epo gebruiken om winsten te boeken op de fiets was niet meer genoeg.
Rasmussen, die in 2007 in de gele trui uit de Tour werd gehaald, en Dekker hebben dopinggebruik bekend, Mentsjov en voormalig ploegarts Geert Leinders, die een van de drijvende krachten achter het dopinggebruik was, niet. Beiden waren voor de Volkskrant niet bereikbaar voor commentaar. Net als atleet Vroemen, die ontkende tot nu toe, maar in zijn carrière twee jaar werd geschorst voor het gebruik van het anabole middel metandiënon.
Michael Boogerd bevestigt met Vroemen gesproken te hebben, maar ontkent dat het over Humanplasma en dopingging in 2004, tijdens de Olympische Spelen. Boogerd ontkent dopinggebruik ook tot nu toe. Stefan Matschiner zegt vandaag in de krant: 'Ik wil dat hij zelf naar voren stapt. Hij moet ophouden met liegen.'
Of bijvoorbeeld Patrick Lefevre in een interview zegt dat wanneer een renner nu nog positief test (sic!) op doping hij het huis van deze renner tot de laatste steen persoonlijk verkoopt.
In Spanje gaat de deksel op de Fuentes doofpot. En in Nederland gaat (moet en zal) Boogerd op het rooster om hem te laten bekennen.
Waarheidsvinding ja... er zijn twee werelden: NL waar de beerput open staat en het journaille er vol op duikt en de rest van de wereld waar in het vuistje gelachen wordt en men doet alsof het business as usual is.
Het is een Gedankenspiel maar soms ben ik wel eens benieuwd naar hoe de situatie was geweest als Leipheimer niets tegen de USADA had verklaard over zijn Rabobank periode. Was de bal dan net zo hard aan het rollen gegaan in Nederland? Ik denk zelf van niet.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ja er wordff duidelijk door het Europese journaille met 2 maten gemeten.
De grootste pakkers worden gewoon niet op het rooster gelegd eerder een doofpotteke in gepropt en maar lachen om die domme ollanders.
Grtz; mtbfool
De grootste pakkers worden gewoon niet op het rooster gelegd eerder een doofpotteke in gepropt en maar lachen om die domme ollanders.
Grtz; mtbfool