Gisteren een DDX-je gedaan, komende zaterdag de langste clubrit van het jaar. De zogenaamde klassieker, gaat elk jaar ergens anders heen maar is altijd 250km. En ik wilde nog even de laatste puntjes op de I zetten. Zodat ik ook de onbekende (ver weg) delen minimaal twee maal gereden heb! Dus gisteren om 8 uur thuis weg op weg naar Renkum. Ons doel is zaterdag de Italiaanse Weg, maar dat kleine lusje had ik al besloten over te slaan.
Dus vanuit Breda op om via Oosterhout naar het halve zolen pad te fietsen. Een mooi fietspad van Raamsdonk naar Waalwijk en nog wat verder. Via de plaatsen Elshout en Haarsteeg bij Bokhoven gekomen, langs de maas verder tot het minidorpje 't Wild. Hier afgebogen om een wat kortere route naar de pont Megen-appeltern te fietsen. In Megen-appeltern ook gebruik gemaakt van de kraan van Brabant water. Zodat ik niet zonder water zou komen te rijden.
Het pontje lag op me te wachten en ik kon zo overvaren! Ideaal! Vervolgens via Appeltern, Batenburg en Bergharen bij Ewijk de A50 gekruist en langs de A50 de Waal over gestoken. Nog 1 rivier te gaan! Op naar de Rijn! Die ook langs de A50 overgestoken om deze nog een klein stukje te volgen en naar Renkum te rijden. Renkum-Rhenen ken ik wel, dus ga de kortste weg (volgens de borden) maar maakte kwa tijd niet uit. Plus nu kreeg ik de Wageningse Berg er nog bij... Vervolgens de Grebbeberg, daarna rustig Rhenen in rijden en daar bij een restaurant reserveren voor zaterdag. En zelf een lekkere uitsmijter met ham &kaas! Bijtanken, heerlijke lunch. Vervolgens veel meewind in tegenstelling tot komende zaterdag. Bij Rhenen de Rijn weer over en daarna via Ijzendoorn de Waal over bij Beneden-Leeuwen. Gelijk rechtsaf de Waaldijk op, die volgen tot aan Zaltbommel. Nu wel genoeg van de route gezien. Ik weet dat de kortste route naar huis me op 225km brengt dus ga dat doen! De wind is ietsje westelijker dan ideaal, maar krijg de pedalen continu lekker rond! Dat geeft een goed gevoel, voor zaterdag maar ook voor de Marmotte! 225km
https://www.strava.com/activities/1636025032
Vandaag uitgefietst, moest thuis zijn vanwege levering schutting. Dus dagje extra vrij. In de middag er even op uit, weinig snelheid wel lekker even buiten. 52km
https://www.strava.com/activities/1638101376
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...