Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 jul 2016 01:23

Daar is maar één oplossing voor, een salariscap, net zoals bijvoorbeeld in het honkbal. Dan moet je als ploeg keuzes maken en krijg je een verdeling van de toppers over verschillende ploegen.

Froome kwam dit jaar misschien wel weer vroeg in het geel, maar wel door zelf aan te vallen. En doordat hij de eerste twee weken continue het gevoel gaf dat hij er zelf niet zeker van was, waren heel veel mensen ervan overtuigd dat hij nog wel uit het geel gereden zou worden. Dat gaf in ieder geval de eerste twee weken nog spanning en dat is in de tours vanaf 1990 soms toch wel heel anders geweest ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2016 08:01

Sky rijdt sinds 2010, is bij mijn weten met niks begonnen en heeft 4x de tour gewonnen. Dan zijn die andere ploegen maar tobbers......
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 24 jul 2016 08:13

Karl66 schreef:En doordat hij de eerste twee weken continue het gevoel gaf dat hij er zelf niet zeker van was, waren heel veel mensen ervan overtuigd dat hij nog wel uit het geel gereden zou worden.
Dat gevoel heb ik nooit gehad, eerlijk gezegd. Ik zou ook niet weten door wie. Hij maakte nooit de indruk bijna te moeten lossen en er viel niemand serieus aan.

@Daniel: Eens, ik vind juist dat Sky dit heel erg goed doet. Oersaai, maar zij winnen zo wel de Tour.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 24 jul 2016 08:20

Karl66 schreef:Daar is maar één oplossing voor, een salariscap, net zoals bijvoorbeeld in het honkbal. Dan moet je als ploeg keuzes maken en krijg je een verdeling van de toppers over verschillende ploegen.
Als je toch de vergelijking maakt met andere sporten.
Er zijn ook sporten die een straf geven wegens passiviteit.
Dat zou hier ook kunnen door de gele trui een tijdstraf te geven als hij de hele dag tot 5 km van de finish in het wiel van zijn ploeg bivakkeert.
Maar goed, zoals ik hiervoor al heb betoogd, Er zijn dus ook geweldige uitzonderingen, Ilnoer Zakarin (daar ben ik absoluut fan van) en Jarlison Pantano. Twee geweldige renners die kleur geven.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2016 09:45

In de meeste sporten is het ook iets makkelijker om merchandise te verkopen van een individuele sporter. Ronaldo, Verstappen en Kevin Durant verdienen zo lekker bij en ook het team pikt een graantje mee. Ik wel eens gehoord dat Real Madrid de aankoop van een topspeler al meteen terugverdiend met de verkoop van shirtjes.

Ik denk dat een vast rugnummer, naam op het shirt en misschien nog wel iets meer vrijheid om de outfit de personaliseren (met verbod om dat in te vullen met sponsoren) goed uit kan pakken. Dan wordt het veel interessanter om aanvallend te rijden maar ook om een aantal aanvallende renners in je ploeg te hebben.
Bovendien wordt het makkelijker om het wielrennen te volgen.

Passiviteit kun je natuurlijk niet gaan bestraffen, dat is de essentie van het wielrennen. Eerst het bordje van de ander...
Campagnolo Ultra Dork

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 24 jul 2016 10:12

Je wilt toch niet voorstellen om die shirts met naam te gaan verkopen :o geen vervoetbalisering aub. Kom ik straks op de fiets allerlei wannabe Froomeys tegen :(
is het fietsen aan het her-ontdekken

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 24 jul 2016 10:25

arjan schreef:Er zijn ook sporten die een straf geven wegens passiviteit.
Dat zou hier ook kunnen door de gele trui een tijdstraf te geven als hij de hele dag tot 5 km van de finish in het wiel van zijn ploeg bivakkeert.
Dit bedoel ik dus. Froome heeft aangevallen, in de afdaling nota bene en met Sagan. Toen zijn fiets aan barrels lag ging hij rennend de berg op. Dan kan je eindeloos puwehoeren over de regels maar het getuigt wel van aanvalsdrift :winkthumb:

Als dat de norm is mogen ze Quintana wel zijn licentie ontnemen :lol:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2016 10:27

J.Edge87 schreef:Je wilt toch niet voorstellen om die shirts met naam te gaan verkopen :o geen vervoetbalisering aub. Kom ik straks op de fiets allerlei wannabe Froomeys tegen :(
Alleen maar leuk om ze op een viaduct in te halen 8-) .
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jul 2016 11:13

Ernie C. schreef:Alleen maar leuk om ze op een viaduct in te halen 8-) .
Veel leuker ECHTE Sky-jongens op een viaduct in te halen :mrgreen:

Afbeelding

Jeetje wat hadden ze er echt GEEN zin in.

In de buurt van Haveluy en ze moesten alle stroken van Parijs-Roubaix van Haveluy tot Carrefour doen.

Heel nadrukkelijk vonden ze het GEEN "another day in the office". Pas toen we koffie gingen drinken fietste ze ons weer voorbij.

Nu we het toch over kasseien hebben: idee van Harmeling sprak me wel aan :mrgreen:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2016 11:27

Dat is natuurlijk de overtreffende trap :like: .
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2016 18:11

Brrrrr, Sky rijdt met Livestrong shirtjes.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2016 20:05

Aiaiai. Zag je dat achterwiel van Sagan wegschieten over die kasseien de laatste 5-10 meter?

Sagan reedt hier veruit de rapste sprint. Jammer dat hij niet won.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie