Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

nibali
Forum-lid

nibali 02 mei 2013 21:08

Vandaag mijn derde ritje door de Eifel. Wie anders dan Eifel- en Ardennenkenner Buzz kon mij helpen aan een prachtige route. Geheel naar mijn wens gemaakt en getekend en voorzien van begeleidende tekst: geweldige service!

Mooie tocht, beschrijving en foto's!
Morgen vertrek ik met een fietsmaat naar de Eifel om ook daar een aantal door Buzz verzorgde tochten te fietsen. Krijg er nu nog meer zin in.
Specialized Venge Expert 2016

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mei 2013 21:25

Alvast veel plezier. Morgen ga ik wederom een door Buzz uitgezette route rijden, dit keer naar de Brandenberg. Verslag volgt. Nu nog hopen op droog weer!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 02 mei 2013 23:20

Leuk kijk- en leesvoer, Havana! En ja, blij om te horen dat je genoten én geharkt hebt. ;)

Hopelijk morgen ook nog veel plezier, droog weer en goeie benen! Geldt natuurlijk ook voor jou, Nibali, komend weekend in Monschau.

P.S. Halverwege de rit naar Brandenberg is er in Obermaubach een prima gelegenheid om je bidons bij te vullen, bijvoorbeeld bij Café/Konditorei Flink met fraai uitzicht op het naastgelegen stuwmeer.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 mei 2013 09:15

buzz schreef:bijvoorbeeld bij Café/Konditorei Flink met fraai uitzicht op het naastgelegen stuwmeer.
+1

Beter nog is om daar na 30-40km fietsen een ontbijt te nemen #tipvandedag

Overigens denk ik wel dat die jongens de tandartsindustrie aan de gang houden :mrgreen:

apojapo
Forum-lid

apojapo 03 mei 2013 11:12

Mooie sfeerfoto's Havana. De Eifel en in mindere maten de Ardennen blijft toch wel een paradijs om te fietsen als je het vlakke en winderige west Nederland gewend bent. Vorig jaar heb ik daar aardig wat kilometers gemaakt maar dit jaar nog 0 helaas. In de Eifel is er voor mij één route die boven alle andere routes uitsteekt en dat is de ''Rursee Runde'' (168km). Volgens mij is dat dezelfde route als die van Buzz.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2013 15:11

Vandaag mijn derde en laatste serieuze rit door de Eifel. Het doel: de Brandenberg.

Vlak voor vertrek toch nog snel beenstukken aangedaan, wat me geen windeieren zou leggen. Het is nog goed koud in de Eifel. Dat merk je ook als je door de dorpjes rijdt: de geur van bruinkool (waarmee sommige locals hun huizen verwarmen) is onmiskenbaar. Ook mijn regenjasje moet mee, want de ZDF-weerman Ben Wettervogel (geen grap) voorspelde "schauer und gewitter". Gelukkig bleek daar niks van waar.

Al meteen merk ik dat de benen stukken beter aanvoelen dan gisteren, wat eigenlijk vreemd is. Ik rijd op het gemakje naar de eerste hindernis, de Ruhrberg. Goed te doen. De Ruhrsee ligt er prachtig bij:

Afbeelding

Daarna volgt de Kirschberg en dat is een ander paar mouwen. Het begin is steil, daarna wordt t eigenlijk een loper. Eenmaal boven heb ik al 400 hm op de klok terwijl ik nauwelijks 45 min. bezig ben..

Na een relatief vlak stuk langs de windmolens (waar de wind soms gemeen is, vandaag gelukkig niet) even tijd voor een kiekje...

Afbeelding

... Om vervolgens de prachtige en lange afdaling richting Heimbach te pakken. Aldaar voelen de benen nog steeds goed en kan ik het niet laten de Mechelberg mee te pakken. Lastig kreng, de Garmin roept 14%, 15% en zelfs even 19%. Hij lijkt wel wat op de Steinstrasse (Tecklenburg) maar dan 2x zo lang. De weg loopt dood, dus je moet dezelfde weg terug:

Afbeelding

Na deze hufter volgt de Mühlenberg, nu eens van de andere kant. Daarna volgt een prachtige passage over een hoogvlakte over doodstille weggetjes. Fraaie uitzichten en velden in bloei.

Afbeelding

In Obermaubach een (lauwe) kop koffie bij Cafe Flink zoals aangeraden door Buzz. De beenstukken mogen uit. (Van koffie hebben die Duiters overigens geen verstand.) Even een foto maken bij het stuwmeer..

Afbeelding

... Om daarna te beginnen aan de Brandenberg. Da's best een lastig ding, de benen beginnen nu echt leeg te lopen. Eenmaal boven nog een behoorlijk stuk vals plat om vervolgens richting Simonskall af te dalen. Ik kende deze beklimming al van de Ruhrseeroute, maar afdalen is toch leuker :D Daarna een stuk vals plat met links steeds een kabbelend beekje...

Afbeelding

Om vervolgens vreselijk stuk te gaan op de Deffertsfeld. Ook op de Lönsberg moet ik hard afzien, maar het uitzicht maakt veel goed:

Afbeelding

Dan de Hammer Mauer, leuk om die eens af te dalen. Nog een strookje omhoog en ik ben weer in Dedenborn.

Loon naar werken...

Afbeelding

102 km met 1800 hm. Morgen alleen nog naar station Maastricht (70 km/ 700 hm) en dan is de pret weer over.

Buzz wederom bedankt, geweldige route weer!

Voor de liefhebbers nog de route. Dit is zonder de Mechelberg. Ik heb hier alleen een iPhone, dus ik kan geen ritten uploaden naar Garmin Connect.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 03 mei 2013 15:28

Ik ben toch zo eventjes in een klap kinderloos tot zondagmiddag! (dank oma) Nu wil ik in de auto springen om richting het hier veel geroemde Tecklenburg te rijden (nooit geweest). Iemand nog een goed adres voor een overnachting? Nog een klim welke ik niet missen mag? Alle relevante info is welkom!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2013 15:54

Heb je een GPS?

Ik heb geen ervaring met hotels maar kom altijd langs hotel gasthof Hüsing in Ledde. Ziet er vrij no nonsense uit. Prima locatie ook. http://www.booking.com/hotel/de/gasthof ... ng.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klimmetjes die je niet mag missen: cementfabriek (Holperdorperstrasse), de Dörenberg, Jägerberg, alle klimmetjes naar t dorp Tecklenburg en alle klimmetjes naar de TV-toren. En als je van kuitenbijters houdt de Kleeberg.

Hier mijn vaste trainingsrondje van 150 km. Er is ook een korte versie (120 km) en ook nog een versie van ca. 80 km.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 03 mei 2013 16:41

Ik heb een Garmin en ga een en ander invoeren. En met goedvinden van de vrouw lijkt me het hotel ook oke genoeg. Dank je!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2013 17:11

Graag gedaan. In de door mij geposte ritten zitten wel de nodige lussen en (korte) dubbele stukken. Onvermijdelijk als je in deze regio flink wilt klimmen.

Dit is echter wel iets om rekening mee te houden qua navigatie.

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 03 mei 2013 18:33

Vandaag is en was een fantastische dag om te fietsen, ben uitermate blij dat ik op vrijdag maar 4 uur hoef te werken. Dus thuis gekomen even wat gegeten en naar de lbs in Petten gereden om een nieuw zadel op te halen, de andere was kaputt.
Zou eigenlijk een klein rondje doen maar het was te lekker buiten om weer naar huis te gaan. Dus lekker 94+ km wegtrapt in 2 uur en 57 minuten.

http://app.strava.com/activities/52096591" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 mei 2013 18:47

Vanmiddag de Noord-Veluwe maar weer eens opgezocht. In lang-kort heerlijk rondgetoerd en 91 km weggetrapt. Ondanks de voorjaarsvakantie geen last gehad van E-bikes. Deze stonden meestal geparkeerd bij de terrasjes :) . Wel een paar keer enige 'hinder' ondervonden van toeristen die zo nodig de volle breedte van het fietspad als 'parkeerplaats' moesten benutten om met elkaar te overleggen over 'hoe nu verder' of 'waar zijn we eigenlijk?'

Op de Noord-Veluwe (tussen Vierhouten en Elspeet):

Afbeelding
60 x Ventoux

Plaats reactie