Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

hayes

hayes 05 apr 2023 10:21

Dat zou die koers dan misschien interessant maken :lol:
Dit is een koers die ik oversla. Zal vanavond wel eens de samenvatting bekijken.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 apr 2023 11:42

Gastheerg schreef: 05 apr 2023 09:06
Enzzo schreef: 04 apr 2023 20:04 Nee toch?!! Gaat dit echt gebeuren ja?

https://sporza.be/nl/2023/04/04/thijs-z ... eldeprijs/
Dat voelt heel ongemakkelijk. Als hij liever koerst is prima maar zo'n dubbelrol? Om te beginnen wordt het als journalist al lastig om wat van je eigen ploeg te vinden.

(...)
Mooi toch juist, zo'n blik van binnenuit? Bij defensie is het al jaren heel gebruikelijk dat er "embedded journalists" zijn. Ik denk niet dat Zonneveld moeite heeft met kritisch te zijn naar zijn eigen ploeg eerlijk gezegd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 apr 2023 12:08

53x11 schreef: 05 apr 2023 11:42 Bij defensie is het al jaren heel gebruikelijk dat er "embedded journalists" zijn.
Dat is anders want die vechten niet mee. In dit geval heeft de journalist een rugnummer op en is hij een onderdeel van het spel en is het niks meer dan een slager die z'n eigen vlees keurt.
Nogmaals prima als hij koerst maar die combi komt mij heel onhandig over.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 05 apr 2023 12:17

Ik ben niet-echt een hele grote fan van Zonneveld maar hij kan nog steeds behoorlijk fietsen, en is zeker niet de slechtste van het veld.

Als ik v d Poel zou zijn , zou ik deze koers nu even overslaan, staat toch bekend om de soms vele/harde valpartijen….

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 apr 2023 12:19

Gastheerg schreef: 05 apr 2023 12:08
53x11 schreef: 05 apr 2023 11:42 Bij defensie is het al jaren heel gebruikelijk dat er "embedded journalists" zijn.
Dat is anders want die vechten niet mee. In dit geval heeft de journalist een rugnummer op en is hij een onderdeel van het spel en is het niks meer dan een slager die z'n eigen vlees keurt.
Nogmaals prima als hij koerst maar die combi komt mij heel onhandig over.
Zonneveld is meer columnist en analist. Volgens mij worden de meeste wielerverslagen en achtergrond verhalen in het AD door Daan Hakkenberg geschreven.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2023 12:32

Kijken we naar wielrennen om de absolute waarheid te weten of om vermaakt te worden met mooie verhalen uit en om de koers? Voor mij het laatste en dan kan deze manier van verslagleggen juist wat toevoegen. Het zal in ieder geval interessanter zijn dan het gemiddelde post race interview.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2023 12:55

Ernie C. schreef: 05 apr 2023 12:32 . Het zal in ieder geval interessanter zijn dan het gemiddelde post race interview.
“First i would like to thank the audience. It’s great to be here and you all were the best. It’s amazing to see this crowd “
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 apr 2023 12:55

Tja, ik stond er in eerste instantie net zo in als GastheerG maar de diverse reacties zo lezende kan ik ook wel weer meegaan in het idee dat het juist wat toevoegt.
(Ik ben helemaal geen fan van zijn schrijfstijl en zijn, in mijn optiek veelal lompe, harde commentaren maar misschien levert deze actie hem wat meer respect voor de koers op ;) )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

marsman
Forum-lid

marsman 05 apr 2023 12:58

Ik vind het ook wel tof dat Zonneveld meedoet aan dit soort koersen. Hij schrijft mooie stukkies over het wielrennen. Wat ik minder waardeer is zijn linkse betweterigheid. Maar ik denk dat hij weinig tijd heeft om in dit soort koersen rustig om zich te kijken als input voor zijn wielerproza. En hopelijk nog minder voor de linkse hobbies van hem.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 apr 2023 13:06

Wat een onzin!! Als je vindt dat iemand mooie stukjes schrijft dan is zijn politieke kleur totaal irrelevant toch?
Bovendien; waar haal je die wijsheid vandaan?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 apr 2023 14:56

Ik was bij het Utrechts Fietscafé waar hij een praatje hield. Hij gaat zich richten op strand en gravel. Verder de jongeren die 20 jaar jonger zijn dan hij helpen in de koers. Hij heeft contractueel bedongen dat hij álles mag schrijven wat hij wil.
Wat dat betekent, weet ik niet. Er bestaat zoiets als zelfcensuur, maar een journalist-reporter in het peloton betekent ook dat je niet nóg dichterbij kunt komen.
Mijn zegen heeft ie.
hun fietsen.

marsman
Forum-lid

marsman 05 apr 2023 15:09

Enzzo schreef: 05 apr 2023 13:06 Wat een onzin!! Als je vindt dat iemand mooie stukjes schrijft dan is zijn politieke kleur totaal irrelevant toch?
Bovendien; waar haal je die wijsheid vandaan?
Sterker nog, ik vind Zonneveld een heel goede wielerkenner. Misschien wel een van de beter die we nu hebben. Ik luister ook zijn podcasts graag. Hij is goed ingevoerd en weet IMHO echt waar ie het over heeft.

Maar als je hem een beetje volgt op de socials, dan komt er af en toe (echt niet veel) een item van links over de lijn. An sich prima, maar dat hoeft voor mij niet zo in de zin dat ik hem alleen volg rondom het wielernieuws.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie