Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

Karl66
Forum-lid

Karl66 28 jan 2017 12:38

Welnee, die jongens rijden tegen de tijd dat ze elite zijn allemaal op de weg of de baan. In de UK is er helemaal geen aandacht voor veldrijden, het is niet olympisch en dus wordt er niks in geïnvesteerd. Voor die jongens is er dus geen enkele incentive om te gaan veldrijden aangezien ze ook in olympische disciplines uit de voeten kunnen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 28 jan 2017 12:46

Ik weet niet of jullie het veldrijden al lang volgen, maar de kans dat één van deze 3 Britten ooit WK bij de elites wordt is zo goed als onbestaande. Niet omdat ze niet goed genoeg zijn, maar omdat de meeste dit als een basis gebruiken om een wielercarriere op de baan op te bouwen. Een andere reden is dat het veldrijden absoluut niet populair is bij de Britten. En toch... er is één van die jonge gasten, onder de vleugels van Sven Nijs geplaatst. Ben benieuwd wat het gaat geven.

Sagan werd ooit zo 2de in 2008. Arnaud Jouffroy won toen... maar daar hebben we helaas niet veel meer van gehoord. Tijmen Eising (wie?) won het jaar daarop in 2009... Tomas Paprstka won in 2010... Niemand nog iets van gehoord. De nummer 2 dat jaar was niemand minder dan Julian Alaphilippe... ja, die kennen we van op de baan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn enkel de echt groten van de Nederlanden, die zich hebben doorgezet de laatste jaren. Niet toevallig Mathieu van der Poel, Wout van Aert (nooit WK geworden bij de juniores, wel zilver in Koksijde 2012 achter Mathieu) en Eli Iserbyt (2de in 2015 bij de juniores).

Als je dan gaat kijken naar de beloften, dan lijkt het alsof de beteren die doorgezet hebben van bij de Juniores, allemaal bij de top zitten bij de elites. (Stybar, Boom, Albert, Walsleben, Meeusen,van der Haar, Iserbyt, Vanthourenhout, Sweeck, van der Poel en Van Aert o.a.).

Volgens mij gaat het echt wel gaan tussen Wout en Mathieu morgen. Met als outsiders Sweeck (al weet ik niet hoe ernstig de blessure nu juist was) en van der Haar. Verassing zou wel eens uit vreemde hoek kunnen komen (niet voor de winst, wel voor podia) en dit doordat het zo een vreemd parcours is.
Wat denken jullie?
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 28 jan 2017 15:52

Sanne Cant verdiend kampioen. Met dank aan de afgelopen ketting van Marianne Vos. Adembenemende wedstrijd.
Laatst gewijzigd door oldandslow op 28 jan 2017 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 28 jan 2017 15:53

Prachtige wedstrijd inderdaad, net als de belofte dames. Zonde voor Vos, was de enige die niet onderuit is gegaan maar dan zit je ketting tegen..

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 jan 2017 16:11

mooie koers. ja op zo,n baan gaat er bij iedereen wat mis. Het lijkt er meer op dat ze zelf de ketting eraf tikt binnenkant voet. ze glijd daar iets weg.

Doet er ook niet toe gave wedstrijd

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2017 16:18

oldandslow schreef:Sanne Cant verdiend kampioen. Met dank aan de afgelopen ketting van Marianne Vos. Adembenemende wedstrijd.
Dus niet verdiend, want verloren door pech?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 28 jan 2017 16:35

daniel1975 schreef:
oldandslow schreef:Sanne Cant verdiend kampioen. Met dank aan de afgelopen ketting van Marianne Vos. Adembenemende wedstrijd.
Vos kreeg haar voorsprong in de voorlaatste ronde door een fout (schuiver) van Cant maar verspeelde die weer door die ketting eraf echter was dat geen gewone pech maar het gevolg van een foutje in die bocht van haar. Dus Cant verdiende winnares.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 28 jan 2017 16:38

rondje schreef:Prachtige wedstrijd inderdaad, net als de belofte dames. Zonde voor Vos, was de enige die niet onderuit is gegaan maar dan zit je ketting tegen..
Wat ik belangrijk vind is dat de amusements inderdaad heel hoog was en wie het uiteindelijk wint zal me , vandaag heel toepasselijk , Worst wezen.

beeb
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar beeb 28 jan 2017 17:06

Poeh zeg, al twee spannende races vandaag. Als het morgen nog spannender wordt zitten half Belgie en een paar Nederlanders met een hartverzakking op de bank
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 jan 2017 18:33

Een mooie wedstrijd, met een verdiende kampioen. Cant heeft, na alle jaren topniveau, deze titel echt verdiend.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2017 18:36

Quarantanove schreef:
daniel1975 schreef:
Vos kreeg haar voorsprong in de voorlaatste ronde door een fout (schuiver) van Cant maar verspeelde die weer door die ketting eraf echter was dat geen gewone pech maar het gevolg van een foutje in die bocht van haar. Dus Cant verdiende winnares.
Ok, helder verhaal :-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 jan 2017 19:11

'k zie veldrijden toch liever dan schaatsen hoor :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie