Tour de France 2011
@Litespeed, ik bedoel ook niet dat Andy zomaar minuten had kunnen pakken vorige week. Maar of hij het nou niet kon of niet gedaan heeft vorige week, het is flauw dat hij nu de afdaling-aankomst de schuld geeft van het (eventueel) niet winnen van de tour.
In mijn beleving is ambities hebben voor meer heel iets anders dan je complete tourploeg op zo'n jonge rijder afstemmen. Zie Lotto, waar VDB wegvalt, maar er nog voldoende overblijft om er een leuke tour van te maken. Ik zeg niet dat Gesink het niet kan, en ik hoop van harte van wel, maar op basis van wat hij tot nu gepresteerd heeft een volledig tourploeg op hem afstemmen vind ik een domme beslissing van Breukink. En het doet Gesink ook geen goed. Natuurlijk helpt die valpartij niet, maar ik (en velen met mij) hebben toch het idee dat het niet alleen die val is.litespeed schreef: Hij is toch vorig jaar 6e geworden? Dan mag hij toch nu ambitie hebben voor meer? Zeker als hij ook nog eens leuke overwinningen boekt (Emilia, Oman) en op podium rijdt in Tirreno en Baskenland. Niets mis mee in mijn ogen.
It is not a lie if you believe it...
@frank1: Mee eens.
@gandalf: Dat 'helemaal afstemmen' op Gesink moet je volgens mij ook niet te krampachtig zien. Luis Leon had best wat harder mogen doortrappen van mij en had wellicht nog leuke dingen kunnen laten zien. Maar die zakt ook wat door het ijs. Mollema en en Ten Dam zijn ook renners die het wegvallen van Gesink heel dragelijk hadden kunnen maken met (het koersen voor) een ritoverwinning of wellicht nog meer. Maar die hebben, net als Gesink, met pech te maken.
@gandalf: Dat 'helemaal afstemmen' op Gesink moet je volgens mij ook niet te krampachtig zien. Luis Leon had best wat harder mogen doortrappen van mij en had wellicht nog leuke dingen kunnen laten zien. Maar die zakt ook wat door het ijs. Mollema en en Ten Dam zijn ook renners die het wegvallen van Gesink heel dragelijk hadden kunnen maken met (het koersen voor) een ritoverwinning of wellicht nog meer. Maar die hebben, net als Gesink, met pech te maken.
Ik weet dat Rabobank (en Gesink in het bijzonder) veel pech heeft gehad deze Tour. Het door het ijs zakken van Gesink heeft waarschijnlijk voor een groot deel daarmee te maken. Echter (en ik weet dat deze mening hier niet populair is), ik vind dat hier op het forum maar ook in de commentaren van renners en ploegleiding er alleen maar op 'pech' wordt gewezen en op geen enkele (maar dan ook geen enkele) manier over mogelijke andere oorzaken wordt gesproken, zoals verkeerde voorbereiding, verkeerde tactiek, te hoge verwachtingen of weet ik veel wat. Het lijkt soms wel een beetje alsof men (Rabobank en haar renners) altijd alles buiten haarzelf neerlegt. Misschien komt dit ook wel door de, naar mijn mening, enigszins belabberde en weinig gedreven uitstraling van Maassen en Breukink. Het is altijd van: 'Tja, kan gebeuren. Hopen dat het morgen beter gaat'.
Wederom een fijne slot-afdaling... vandaag. Met name die smalle en brakke (!) strook door dat bos. Daar wordt der Andy waarschijnlijk niet vrolijk van. Maar inmiddels zal er toch wel een nieuw asfalttapijtje op liggen, neem ik aan?!
Daar heeft die parcoursbouwer ook helemaal gelijk, als Andy in de Pyreneeën gewoon een echte aanval had geplaatst in plaats van elke 100 meter kijken of er iemand in zijn wiel zou zitten, dan had ie gewoon afstand kunnen nemen.Mr_T schreef: Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.
Wat dat betreft kan Andy nog wat leren van de aanvallen van Contador. Die kijkt niet wie er in zijn wiel zit en rijdt gewoon snoeihard door, waardoor er vanzelf renners moeten lossen.
Ik heb het wel n btje gehad met de Schleckjes, altijd bij elkaar en altijd kijken of de ander er bij zit. Zolang Andy zijn broer er niet durft af te rijden, zal hij de Tour nooit winnen.
-
- Forum-lid
Thanks voor de link Buzz.
Ik ben wel slechtere stukken tegen gekomen. Ik weet dat het makkelijk praten is vanuit m'n luie stoel en dat het scheelt of je toerfietser bent of om de overwinning aan het strijden bent. Maar als je dit te gevaarlijk vind dan moet je in een koers als pak 'm beet Luik-Bastenaken-Luik ook niet meer aan de start verschijnen.
Wat de Schlecks betreft is het volgens mij vrij simpel. Ze zijn deze tour gewoon niet goed genoeg. Dat valt tegen en dan ga je op zoek naar excuses.
Ik ben wel slechtere stukken tegen gekomen. Ik weet dat het makkelijk praten is vanuit m'n luie stoel en dat het scheelt of je toerfietser bent of om de overwinning aan het strijden bent. Maar als je dit te gevaarlijk vind dan moet je in een koers als pak 'm beet Luik-Bastenaken-Luik ook niet meer aan de start verschijnen.
Wat de Schlecks betreft is het volgens mij vrij simpel. Ze zijn deze tour gewoon niet goed genoeg. Dat valt tegen en dan ga je op zoek naar excuses.
mwah, het is wel zo dat als het ze lukt om of donderdag of vrijdag een keer te knallen, ze toch nog veel tijd goed kunnen makenbottecchia schreef:Wat de Schlecks betreft is het volgens mij vrij simpel. Ze zijn deze tour gewoon niet goed genoeg. Dat valt tegen en dan ga je op zoek naar excuses.
je hebt maar 1 superdag nodig, dus ik denk niet dat ze uitgeschakeld zijn
wel denk ik dat Evans op dit moment de beste papieren heeft
maar wat ik zeg over de superdag voor een Schleck geldt natuurlijk ook voor Contador, ook hij zou tot 2 minuten kunnen pakken bij een superdag
Als ik het filmpje van die afdaling zie dan houd ik mijn hart vast.
Wat mij betreft hebben we dit jaar al voldoende valpartijen gehad.
Ik kan de kritiek wel begrijpen, het zou toch zonde zijn als een van de kanshebbers zijn kansen verspeelt in zo'n afdaling.
Ik zie toch liever verschillen ontstaan in beklimmingen.
Ik kan de kritiek wel begrijpen, het zou toch zonde zijn als een van de kanshebbers zijn kansen verspeelt in zo'n afdaling.
Kopmannen uit Nederland, enorme verwachtingen hebben als tv-volk en er vervolgens niet aan kunnen voldoen hoort daar een beetje bij (topsport is een aaneenschakeling van teleurstellingen). Zie Breukink en Boogerd..... Rooks en Theunisse hebben hogere klassementen behaald toen niemand het verwachtte, de vrije rol die ze hadden en hoogstens wat verwachtingen in het hooggebergte zal daar aan hebben bijgedragen. Ik zou bijna zeggen dat Contador ook een vrije rol heeft nu, zo vrij als hij aanviel gisteren en gezien de grote verschillen in het klassement (hij kon niet anders dan aanvallen om er nog wat van te maken), Evans zit het meest comfortabel (afwachten en meespringen) en de grote druk ligt nu bij de Schlekjes (die ze in al hun bravour ook hunzelf opleggen).... Maar goed, ze (evans, contador) hebben ook in het verleden al bewezen grote klasbakken te zijn, iets wat Gesink niet in die mate (nog) is. Gelukkig is ie nog jong en kunnen we nog vele jaren van hem genieten en dat gaat de wielersport ook zeker doen...., maar of ie de klasse heeft om ooit een grote ronde te winnen???? time will tell toch?eelcoz schreef:Ik weet dat Rabobank (en Gesink in het bijzonder) veel pech heeft gehad deze Tour. Het door het ijs zakken van Gesink heeft waarschijnlijk voor een groot deel daarmee te maken. Echter (en ik weet dat deze mening hier niet populair is), ik vind dat hier op het forum maar ook in de commentaren van renners en ploegleiding er alleen maar op 'pech' wordt gewezen en op geen enkele (maar dan ook geen enkele) manier over mogelijke andere oorzaken wordt gesproken, zoals verkeerde voorbereiding, verkeerde tactiek, te hoge verwachtingen of weet ik veel wat. Het lijkt soms wel een beetje alsof men (Rabobank en haar renners) altijd alles buiten haarzelf neerlegt. Misschien komt dit ook wel door de, naar mijn mening, enigszins belabberde en weinig gedreven uitstraling van Maassen en Breukink. Het is altijd van: 'Tja, kan gebeuren. Hopen dat het morgen beter gaat'.
Persoonlijk denk ik dat het tv-forum-volk gewoon te hoge verwachtingen heeft van Gesink. Het nederlandse wielrennen heeft sinds Zoetemelk en Kuiper gewoon niet meer van die onkwetsbare toppers gehad en we willen zo graag weer eens meetellen. Breukink als laatste gele trui-drager, omdat die een goede tijdrijder was, maar ook hij had altijd wel ergens een slechte dag in een grote ronde. En Boogerd heeft het volgens mij nooit in zich gehad om een Tour te winnen, maar ook hij werd soms als kopman gebombardeerd.
Wat dan wel weer opvallend is dat er tijdens hevige regen (zoals gister en die etappe met Lars Boom in de kopgroep) geen hevige valpartijen ontstaan. Ze lijken eerder te ontstaan wanneer er zo nu en dan natte plekken liggen en wanneer de renners risico's nemen die bij een droog wegdek horen en dan opeens op een nat stuk wegdek komen. Alleen bredere banden zou dergelijke glippartijen kunnen voorkomen dunkt me, maar zelfs dat is de vraag. Waarom pakt de UCI dat eigenlijk niet op, gewoon dikkere banden voorschrijven, hoeft er ook geen 10 bar meer in.vantheman schreef:Als ik het filmpje van die afdaling zie dan houd ik mijn hart vast.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC