Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2014 14:30

Natuurlijk kiest hij niet voor doping, althans, ik ga er van uit dat wielrenners niet op de hoogte zijn van de kwaliteit van het dopingprogramma van andere ploegen. Wel kiest hij voor een ploeg met een dubieuze naam. Ik ben net zo goed als jij op de hoogte van de artsen en ploegleiders die bij andere ploegen rondlopen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat Astana een team is met een slechte naam? Als Boom volgend seizoen in een keer wel na 200km iets kan betekenen in een koers of de Vlaamse heuvels met de beste mee omhoog fietst zijn er gewoon een hoop mensen die daar vraagtekens bij gaan zetten. Ook al komt omdat hij als renner wat rijper is geworden i.p.v. door de doping.

Persoonlijk vind ik dat jammer en zelf zou ik die keuze niet maken.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 02 aug 2014 17:01

Tsja, ik zou er net als hij maling aan hebben. Hij doet het voor zichzelf, niet voor de volgers.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 02 aug 2014 17:22

Een hele mooie race van Mollema!!!!

Wel knap na zijn mindere optreden in de laatste tourweek.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 aug 2014 17:23

Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat jammer en zelf zou ik die keuze niet maken.
Werkgever A geeft je 500k
Werkgever B geeft je 1 miljoen en kopmanschap Parijs-Roubaix

Ja dan is de keuze voor A heel logisch ;-)

Laten we ALLEMAAL eens kijken bij wat voor ethische werkgever we gewoon doordeweeks zitten.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 02 aug 2014 17:51

Idd, ik begrijp dat gedoe echt niet.

Voor mij heeft Astana ook geen slechtere naam dan welke andere ploeg.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2014 18:32

Blijkbaar heeft het wielrennen dus nog steeds een giga imagoprobleem...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2014 18:35

Gastheerg schreef:
Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat jammer en zelf zou ik die keuze niet maken.
Werkgever A geeft je 500k
Werkgever B geeft je 1 miljoen en kopmanschap Parijs-Roubaix

Ja dan is de keuze voor A heel logisch ;-)

Laten we ALLEMAAL eens kijken bij wat voor ethische werkgever we gewoon doordeweeks zitten.

We werken natuurlijk niet allemaal in een branche met een serieus imagoprobleem. En dan ook nog eens een branche waarbij -als hij ophoudt te bestaan (of alleen nog maar in de marge aanwezig is)- de wereld gewoon door draait zonder enige merkbare schade aan de economie o.i.d. Ook hebben we niet allemaal de keus tussen een hal of een heel miljoen.

Ongelijk geef ik hem ook niet echt maar dan kan ik het nog wel jammer vinden. Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij de zeges van Westra en Terpstra vanwege de ploegen waarin ze rijden en dan geniet ik gewoon minder van hun zeges.

Aan de andere kant, hoe meer van die gezonde, ethische Hollandse jongens we bij die onethische ploegen weten te stallen hoe groter de kans is dat daar een cultuuromslag gaat plaatsvinden :mrgreen: ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 aug 2014 18:56

daniel1975 schreef:Blijkbaar heeft het wielrennen dus nog steeds een giga imagoprobleem...
En dat imagoprobleem is vooral dat we het bij de ene ploeg (Astana) veel zwaarder wegen dan bij een andere ploeg (Sky, OPQ) Dat imagoprobleem is er dus vooral op gebaseerd dat we denken dat noord europese/angelsaxische ploegen veel schoner zijn dan die uit het zuiden of het oosten. En dat is natuurlijk onzin, kijk naar Rasmussen, Riis, T-Mobile, Rabobank of US-Postal. Als er hier op het forum dat soort vooroordelen al rondzingen, terwijl er hier een bovengemiddelde kennis over wielrennen aanwezig is, dan is het niet gek dat de sport een imagoprobleem heeft. Maar dan blijft het nog steeds onzinnig om naar één hoek te wijzen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 02 aug 2014 19:04

Als Boom nu volgend jaar PR niet wint? Zijn we dan teleurgesteld of juist blij omdat hij niet mee heeft gedaan met het dopingprogramma van Vino.
Wat een gezever allemaal. Ik zit gewoon juichend op de bank hoor! Ik hoor over een jaar of tien wel hoe het echt zat.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 02 aug 2014 20:46

Idd, als ik maar een mooie wedstrijd heb gezien. Of ze dat nu met of zonder doen.
Films zijn ook nep, vind ik ook leuk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2014 21:19

Tsja...das ook een insteek. Een waar ik falikant tegen ben. Geef het vrij en speel met je leven zorg voor regels en leef ze na/handhaaf ze.
En wie schrijft er hier dan Sky cleaner zou zijn dan andere ploegen? Ik zeer zeker niet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dc
Forum-lid

dc 03 aug 2014 08:41

daniel1975 schreef:Tsja...das ook een insteek. Een waar ik falikant tegen ben. Geef het vrij en speel met je leven zorg voor regels en leef ze na/handhaaf ze.
En wie schrijft er hier dan Sky cleaner zou zijn dan andere ploegen? Ik zeer zeker niet.
daniel1975 schreef:Waarom Mollema houden? Misschien is het wel goed voor die jongen om eens verder te kijken. Zelfde voor Boom. Wil wel eens zien wat er gebeurt als die bij Sky anders moet gaan trainen/leven.
Als hij echt die droom heeft om PR te winnen en het maximale eruit te halen kan een verandering wel eens de doorslag zijn.
daniel1975 schreef:Idem: om een of andere reden vertrekken er naar die ploegen ook net een aantal van de meest dubieuze renners, wat het beeld ook niet sterker maakt.
Dus je wil Boom naar Sky en je wil niet dat hij naar Astana gaat vanwege de dubieuze renners. Waarom zou ik denken dat jij Astana vuiler vind dan Sky? ;)

Bovendien, als je Sky niet schoon vind en het spel volgens de regels wil spelen moet volgens jou iedere prof maar gaan Dammen.

Plaats reactie