Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 09 feb 2013 15:49

En dat Cippolini geen acteur is :lol: :lol:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 09 feb 2013 16:02

Ik zie nog twee mogelijkheden: of we maken er een circus van of we stoppen ermee ;-)

triabas
Forum-lid

triabas 09 feb 2013 16:04

En nu pikken ze ook al de nickname van Thomas Dekker bij Fuentes..http://www.cyclingnews.com/news/cancell ... ntes-links" onclick="window.open(this.href);return false;. Tenminste, Classicomano Luigi was toch gelinked aan Dekker ?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 feb 2013 16:38

teamorange schreef:
Voor mij blijft Cipollini een held... net als Pantani... voor de rest beschouw ik wielrennen niet meer als sport maar als entertainment met acteurs en regisseurs.(die zittern ook vol dope...en ik ben ook filmliefhebber)
Je kan wielrennen niet meer serieus nemen...maar het blijft leuk om naar te kijken.
Maak er ipv wielrennen topsport van , en niet serieus? Niets is wat het lijkt maar wees maar zeker dat die mannen zonder doping
ook geen pannekoeken zijn.
In elk geval wie zich behelpt met verboden middelen en betrapt wordt mag op geen genade rekenen zelfs al denken we dat de rest ook niet zo onschuldig is. Maar gaan sporters neerhalen voor iets wat 20 a 30 jaar geleden gebeurd is hoeft voor mij nu ook niet echt meer.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 09 feb 2013 17:11

Ter info http://www.cyclingnews.com/blogs/jonath ... ght-doping" onclick="window.open(this.href);return false;
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

teamorange
Forum-lid

teamorange 09 feb 2013 18:59

fiedoo schreef:
teamorange schreef:
Voor mij blijft Cipollini een held... net als Pantani... voor de rest beschouw ik wielrennen niet meer als sport maar als entertainment met acteurs en regisseurs.(die zittern ook vol dope...en ik ben ook filmliefhebber)
Je kan wielrennen niet meer serieus nemen...maar het blijft leuk om naar te kijken.
Maak er ipv wielrennen topsport van , en niet serieus? Niets is wat het lijkt maar wees maar zeker dat die mannen zonder doping
ook geen pannekoeken zijn.
In elk geval wie zich behelpt met verboden middelen en betrapt wordt mag op geen genade rekenen zelfs al denken we dat de rest ook niet zo onschuldig is. Maar gaan sporters neerhalen voor iets wat 20 a 30 jaar geleden gebeurd is hoeft voor mij nu ook niet echt meer.
Wel fiedoo begrijp me niet verkeerd... ik haal de sporters niet neer ,ik kijk persoonlijk met andere ogen naar de wielersport zelf ,ik beschouw het nog maar zuiver als leuk om naar te kijken en niets meer.... ik weet ook wel dat die mannen allemaal hard trainen en veel talent hebben... verder hoop ik dat er wat meer showmannen als cipollini in het peloton komen...zuiver of niet als het maar leuk is om naar te kijken...Sagan bijvoorbeeld!
Het competitiegevoel is helemaal weg met andere woorden....daar kom je toch altijd bedrogen mee uit. Jammer,maar zo zit het bij mij ...een grote fan van vooral doping gebruikers(zo blijkt nu) uit het verleden.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

WdvB
Forum-lid

WdvB 09 feb 2013 20:52

ajhoff schreef:Ik zie nog twee mogelijkheden: of we maken er een circus van of we stoppen ermee ;-)
stoppen is toch gemakkelijk??
- je zet geen tv aan of zapt naar een ander net als er iets van de European Wrestling Cycling Association uitgezonden wordt. Zie jij een verschil tussen Hulk Hogan en Mario Cippolini??
- je koopt geen produkten van fabrikanten of dienstverleners die profwielrenners sponsoren
- je kent geen enkele status toe aan welke wielrenner dan ook
- dit is wellicht wat pijnlijker, maar herschrijf je verleden als je vroeger opkeek tegen toprenners als Joop, Steven, Bernard, Eddy, Henk, Erik, Michael, Mario, Claudio, Laurent, Gerry, Jan, Gert-Jan, Peter, Pedro, Stephen, Tom, Fabian, etc, etc.
- pak eens wat vaker zelf de fiets als de belg weer massaal achter het tv-kastje kruipt en weer zo'n gele vlag met een leeuw tevoorschijn tovert.

het is zo gemakkelijk.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 10 feb 2013 12:31

Waarom zouden in de wielrennerij alleen maar Joris Goedbloeds rondrijden? Ook wielrenners zijn mensen en we weten allemaal dat op moeder Theresa na (wellicht?) iedereen denkt aan zelf beter worden. Of dat nu in het bedrijfsleven achter de draaibank, als directeur van een bank of als je Samsong of Rutte heet. Zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar. Dus waarom doet iedereen zo overdreven als er ergens gelogen is? Dat gebeurt overal. Je moet simpelweg niet denken dat iedereen een held is en dan kun je toch genieten van het leven. Refereer aan jezelf en je hebt practige doelen na te streven, ook op de fiets. Dan kun je toch nog lekker sport/info kijken, maar zet ze niet op een voetstuk.
Laatst gewijzigd door henkv op 10 feb 2013 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 feb 2013 12:38

Is het probleem niet juist dat het wielrennen uit vrijwel enkel en alleen Joris Goedbloeds bestaat en altijd zal bestaan?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 10 feb 2013 12:42

Zijn wielrenners geen mensen dan?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 feb 2013 12:44

Vanwaar deze retorische vraag?