Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 02 feb 2013 19:32

Dat bekennen heeft anders wel positieve invloed op de moraal van de landgenoten!
Afbeelding

WdvB
Forum-lid

WdvB 03 feb 2013 15:32

scottpch schreef:Ik ben geen fan van Smeets, maar hij slaat idd de spijker op de kop. De Italianen, Spanjaarden, Fransen en Belgen horen we niet terwijl je denk ik bijna het gehele metier wel kan schorsen! Ik snap daarom ook de heisa niet over LA, er was nl al doping in het peloton voordat er uberhaupt een Amerikaan op de fiets zat, laat staan dat ze in de Tour,Vuelta en Giro te zien waren. Dat hij arrogant en over lijken gaat dat is nu wel bekend, hij heeft het echter wel professioneel en perfect uitgevoerd, en niet zoals die amateur Ricco die zichzelf bijna van kant maakt, onder het motto als je iets doet, doe het dan goed. Hij wordt nu helemaal afgebroken door het hele metier, terwijl Anquetil, Merckx,Hinault, Indurain, Fignon, Virenque en noem ze maar op de helden van het peloton zijn. Die waren pas schoon..... :cry: 8-)
Dan heb ik het nog niet over de ploegleiders en begeleiding....
Het klinkt bijna alsof je nog respect voor die boef hebt omdat ie het zo professioneel heeft aangepakt. Het blijft een klootzak eerste klas, hoe professioneel je je "werk" ook gedaan hebt.

.... en what about onderlinge afspraken om de prijzen te verdelen of de invloed van sponsoren. Professioneel wielrennen is geen sport, het is de onderwereld in optima forma. Ik was vroeger een groot wielerfan, en ergens heel goed verstopt diep van binnen nog steeds wel, maar ik blijf niet meer thuis voor deze nepsport, het lijkt wel Amerikaans worstelen. Reden te meer om een andere tvsport uit te kiezen. Ik zit net een potje rugby tussen engeland en schotland te kijken, lijkt me een heerlijk eerlijke dope-vrije kijksport. Zou er bij schaken en dammen ook gedoped worden? Of is alleen korfbal, curling en fierljeppen nog schoon te noemen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2013 16:24

WdvB schreef:
scottpch schreef:Ik ben geen fan van Smeets, maar hij slaat idd de spijker op de kop. De Italianen, Spanjaarden, Fransen en Belgen horen we niet terwijl je denk ik bijna het gehele metier wel kan schorsen! Ik snap daarom ook de heisa niet over LA, er was nl al doping in het peloton voordat er uberhaupt een Amerikaan op de fiets zat, laat staan dat ze in de Tour,Vuelta en Giro te zien waren. Dat hij arrogant en over lijken gaat dat is nu wel bekend, hij heeft het echter wel professioneel en perfect uitgevoerd, en niet zoals die amateur Ricco die zichzelf bijna van kant maakt, onder het motto als je iets doet, doe het dan goed. Hij wordt nu helemaal afgebroken door het hele metier, terwijl Anquetil, Merckx,Hinault, Indurain, Fignon, Virenque en noem ze maar op de helden van het peloton zijn. Die waren pas schoon..... :cry: 8-)
Dan heb ik het nog niet over de ploegleiders en begeleiding....
Het klinkt bijna alsof je nog respect voor die boef hebt omdat ie het zo professioneel heeft aangepakt. Het blijft een klootzak eerste klas, hoe professioneel je je "werk" ook gedaan hebt.

.... en what about onderlinge afspraken om de prijzen te verdelen of de invloed van sponsoren. Professioneel wielrennen is geen sport, het is de onderwereld in optima forma. Ik was vroeger een groot wielerfan, en ergens heel goed verstopt diep van binnen nog steeds wel, maar ik blijf niet meer thuis voor deze nepsport, het lijkt wel Amerikaans worstelen. Reden te meer om een andere tvsport uit te kiezen. Ik zit net een potje rugby tussen engeland en schotland te kijken, lijkt me een heerlijk eerlijke dope-vrije kijksport. Zou er bij schaken en dammen ook gedoped worden? Of is alleen korfbal, curling en fierljeppen nog schoon te noemen?
http://deadspin.com/5893881/what-is-goi ... ir-curling Let vooral op de naam van de man :D .
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2013 16:53

@wvdb: ik zou mij zomaar voor kunnen stellen dat er bij schaken en dammen stoffen gebruikt worden die de alertheid en concentratievermogen beinvloeden....
Waar competitie is wordt vals gespeeld, dat was zo en zal altijd zo blijven helaaas.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

WdvB
Forum-lid

WdvB 03 feb 2013 17:05

daniel1975 schreef:@wvdb: ik zou mij zomaar voor kunnen stellen dat er bij schaken en dammen stoffen gebruikt worden die de alertheid en concentratievermogen beinvloeden....
Waar competitie is wordt vals gespeeld, dat was zo en zal altijd zo blijven helaaas.
Ja, je hebt gelijk. Ik weet niet meer wat ik er van moet denken. Ene kant lachwekkend, andere kant onluisterend hoe het wereldje (van elke topsport) in elkaar steekt. Hoe doen jullie dat? Kunnen jullie nog van (tv)sport genieten? Hoe weet je of er nog iets of iemand te vertrouwen is? Ik kijk altijd sport om me eraan te verbazen wat menselijk mogelijk is, maar wel zodanig dat ik me er op een gezonde manier aan kan spiegelen. Nu lukt me dat niet meer, al dat nieuws is te onluisterend, kan het niet meer relativeren.

PS Daarnaast, de hele wereld is verrot (bankiers, energie-sector, politiek, de zorg, de bouw, ambtenaren, etc). Tijd om te emigreren naar Spitsbergen, iglootje bouwen en hopen dat er geen ijsbeer je komt opvreten.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 feb 2013 18:43

@Wvbd,

Zo wordt het hele leven wel een trieste bedoeling :D . Maar ik begrijp je punt heel goed.
Als er in het bedrijfsleven iemand de kans krijgt zijn concurrent te naaien gebeurt het ook.

Ik vind het wielrennen nog steeds mooi, de actie, de tactiek, de techniek, in de formule 1 rijden ze ook niet met gelijk materiaal, de ene motor levert ook wat meer vermogen dan de anderen, daar heeft wat jaren geleden een Duitser ook een wereld titel behaald met een illegale auto, krijgt twee wedstrijden straf en hup weer verder

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 feb 2013 18:47

daniel1975 schreef:@wvdb: ik zou mij zomaar voor kunnen stellen dat er bij schaken en dammen stoffen gebruikt worden die de alertheid en concentratievermogen beinvloeden....
Ik hoef me dat niet eens voor te stellen als het gaat om sporten waar doping niet zo evident lijkt: Beta blokkers bij Darts bv.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 feb 2013 19:03

wasbeer2006 schreef:@Wvbd,

Zo wordt het hele leven wel een trieste bedoeling :D . Maar ik begrijp je punt heel goed.
Als er in het bedrijfsleven iemand de kans krijgt zijn concurrent te naaien gebeurt het ook.

Ik vind het wielrennen nog steeds mooi, de actie, de tactiek, de techniek, in de formule 1 rijden ze ook niet met gelijk materiaal, de ene motor levert ook wat meer vermogen dan de anderen, daar heeft wat jaren geleden een Duitser ook een wereld titel behaald met een illegale auto, krijgt twee wedstrijden straf en hup weer verder
Ik begrijp het punt ook heel goed en als je ECHT zo gaat nadenken kun je niets meer serieus nemen. Bedriegers, zoals Daniel zei, zullen er altijd blijven.

De vergelijking met Formule 1 auto's (wasbeer2006) gaat echter wat mank aangezien een F1 auto aan objectief technische specs moet voldoen die idd te meten zijn. Een spoiler die niet voldoet aan de specificaties is makkelijk maar hoe meet je dopinggebruik zo direct? Niet dus. Het beste tot op heden via indirecte waarden als het biologische paspoort. Let wel dat een afwijking dus geen absoluut bewijs voor doping is aangezien andere factoren tevens afwijkingen zouden kunnen verklaren.

Ik zet hier 'zouden' en 'kunnen' expliciet aangezien een 'false positive' erg schadelijk is en kan zijn voor de betreffende sporter.
Kijk maar eens wat die 'positieve' test op Contador heeft gedaan. Complete dwaling van UCI. Hoeveel mensen in de reguliere bevolking zouden eventueel dezelfde waarden hebben laten noteren? Over dat laatste heb ik nooit iets gehoord of gezien. Je moeten testen wel zeer goed valideren voorlasnog ze zo stringent toe te passen.

Contador zat onder de grens van het detecteerbare en is alsnog veroordeeld. Ronduit schandalig en in wetenschappelijke termen dus niet significant (wat buiten je test nauwkeurigheid/uiterste waarden valt daar kan en mag je geen oordeel/vonnis over vellen en moet je dus in de vuilnisbak mikken).
UCI/WADA of wie dan ook wilde laten zien dat ze toch wel goed bezig waren, niemand ontziend. Een wassen neus zou ook op de doping lijst moeten staan en dan waren Verbruggen en McQuaid al langs geschortst.

Ik zeg niet dat Contador geen doping heeft gebruikt maar wel dat er zeer gerede twijfel is om doping gebruik sterk in twijfel te trekken.

Het ligt dus allemaal niet zo makkelijk en 100% sluitende testen zul je nooit hebben in sport (even de introductie van nieuwe prestatie verhogende middelen buiten beschouwing gelaten). Doping vrije sport is derhalve een utopie en alleen weggelegd voor dromers. Je kunt hoogstens zo ver mogelijk de zaak beperken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

simen
Forum-lid

simen 03 feb 2013 21:03

Hebben we het hier nog druk met het hoofdstuk profs.Een redelijk overzichtelijk veld
In Duitsland zijn ze al verder aan het afdalen op de ladder.
Daar gaat de diskussie over de hobby dopers en niet zonder reden.
Google eens op de naam Frederik Zierke en je krijgt akelige berichten te lezen die ook ons toerrijders aan het denken zetten.
Je wordt er niet vrolijk van.
Zij is ook tegen

WdvB
Forum-lid

WdvB 03 feb 2013 21:48

simen schreef:Hebben we het hier nog druk met het hoofdstuk profs.Een redelijk overzichtelijk veld
Google eens op de naam Frederik Zierke en je krijgt akelige berichten te lezen die ook ons toerrijders aan het denken zetten.
http://www.dnf-is-no-option.com/2012/12 ... derik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In NL was er een fietsende zoon van een bekende judoka, ook niet geheel vrij van roddels, dan hebben we het over niet-licentie houders.
Diep triest waar sommige mensen hun identiteit aan ontlenen. Ben je dan een beter persoon ofzo, als je op het bovenste schavotje staat???

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 04 feb 2013 08:41

simen schreef:Hebben we het hier nog druk met het hoofdstuk profs.Een redelijk overzichtelijk veld
Nee inderdaad, ik verwacht ook ieder moment een bericht dat ik als nr duizend zoveel toch de Dolomietenmaraton van 2008 heb gewonnen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 feb 2013 08:44

mrcoffee schreef:
Nee inderdaad, ik verwacht ook ieder moment een bericht dat ik als nr duizend zoveel toch de Dolomietenmaraton van 2008 heb gewonnen.
Echt niet!

Ik was 484ste. Helemaal schoon gereden.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie